کد خبر: ۲۹۰۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

پلنگ گرسنه در شهرستان لردگان هنگام خوردن لاشه گوسفندان به سه چوپان حمله و آنها را زخمی کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، کریمی فرماندار شهرستان لردگان گفت: این حادثه عصر دیروز به وقوع پیوست. تعدادی از اهالی روستای گاهکده رودشت لردگان که به دنبال تعدادی از احشام گمشده از روز قبل می گشتند، در دامنه کوه شاهد تغذیه پلنگ  از لاشه گوسفندان می شوند و ناگهان پلنگ به روستائیان حمله ور می شود.

وی افزود: در این حادثه سه نفر از اهالی روستا زخمی می شوند که با سرو صدای مردم و چوپانان حیوان وحشی متواری و مصدومان توسط مردم تا روستای طلایه اعزام و سپس با اورژانس 115 طلایه به بیمارستان شهدای لردگان منتقل می شوند.

کریمی گفت: هم اکنون مسئولان بیمارستان وضیعت مصدومان را رضایت بخش اعلام کرده است.

یک نفر از شاهدان عینی صحنه حمله پلنگ اظهار داشت: سه نفر از چوپانان در روز گذشته تعداد 8 رأس از گوسفندان خود را در منطقه کاهکده روستای آتشگاه گم کردند که پس از جستجو در کوه‌های اطراف آن منطقه ساعت 13 بعدازظهر روز سه شنبه 11 فروردین 95  مورد حمله یک قلاده پلنگ قرار گرفتند و با کمک اهالی این روستا پلنگ فرار می‌کند و افراد زخمی به بیمارستان شهدای لردگان منتقل شدند.

یکی از چوپانان زخمی شده نیز در مورد این حادثه گفت: به قصد پیدا کردن گوسفندان گمشده به کوه رفته بودیم که با مشاهده پلنگ در هنگام خوردن لاشه یکی از گوسفندان،  به ما حمله کرد و از ناحیه دست، صورت و پا زخمی شدیم.

روستای گاهکده رودشت در فاصله 10 کیلومتری آتشگاه و 60 کیلومتری مرکز شهرستان لردگان و در بخش رودشت قرار دارد. شغل اهالی مردم این روستا بیشتر دامداری و عشایری است.

 
برچسب ها: پلنگ، لردگان،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
0
0
تا دامداریا سنتیه همینه . حق با پلنگه دوست داشتنیه . خونه پلنگ شده مرتع گوسفند . کسی بی اجازه بیاد خونه ما چیکار میکنیم باهاش ؟
نظر شما
ادامه