کد خبر: ۲۹۰۱۸
 

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: ظرفیت کشتارگاه دام این شهرستان جوابگوی نیاز شهروندان نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر ولی اله جغتایی» اظهار کرد: ظرفیت نهایی کشتارگاه این شهر ۱۲۰ تا ۱۴۰ راس است و این در حالی است که در ایام خاص و از جمله نوروز آمار کشتار در سبزوار به ۵۰۰ راس رسید و این رقم بیش از چهار برابر ظرفیت مجاز شهرستان بود.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از فاسد شدن لاشه دام در سردخانه مجبور شدیم با اخذ تعهد از قصابی های شهرستان لاشه دام ذبح شده را به مراکز عرضه حمل کنیم و متصدیان نیز متعهد شدند تا لاشه دام ها را بعد از ۲۴ ساعت نگهداری در فریزر به مشتریان عرضه کنند.

جغتایی ادامه داد: در هشت روز گذشته بیش از دو هزار راس دام سنگین از جمله گاو، گوساله، شتر و شتر مرغ در کشتارگاه دام در شرایط کاملا بهداشتی و صنعتی ذبح شد که طی بازرسی های انجام شده ۲۷۱ کیلوگرم آلایش دامی به دلیل عوامل عفونی و کیست های انگلی معدوم شد.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار همچنین مجموع کشتار طیور در سبزوار را ۲۵۲ هزار و ۸۳۷ قطعه اعلام کرد و گفت: از این آمار ۲ هزار و ۶۰۴ قطعه لاشه مرغ به دلیل عوامل عفونی کشف و معدوم شد.

جغتایی به فعالیت و استقرار سه اکیپ بازرسی در شهرستان اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز تاکنون ۴۰۶ مورد بازدید از مراکز عرضه و توزیع فرآورده خام دامی صورت گرفته که ۶۵ مورد نقص غیر بهداشتی با تذکر شفاهی برطرف شد و ۶ مورد نیز که دارای مشکل حاد بودند به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی عرضه بال و بازوی مرغ که معمولاً آغشته به رنگ های شیمیایی به عنوان رنگ زعفرانی است را از جمله تخلفات واحدهای توزیع و عرضه مرغ بیان کرد و گفت: در این مدت ۳۱۵ کیلوگرم فرآورده به دلیل عدم قابلیت مصرف و استفاده از رنگ های شیمیایی معدوم شد.
 
 
نظر شما
ادامه