کد خبر: ۲۸۹۲۳
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، دانشگاه شهید چمران اهواز که از آغاز جنگ تحمیلی به عنوان مقر ستادهای جنگ در اختیار نیروهای رزمنده و در خدمت پشتیبانی از جبهه‌ها قرار گرفت، باعرضه همه امکانات خود برای دفاع از کشور و تقدیم ده‌ها شهید دانشجو به‌مثابه جمله معروف امام (ره) که "خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد"، در میان دانشگاه‌های کشور دین خود را به اسلام، انقلاب و کشور ادا کرد و از این حیث جایگاه این دانشگاه در کشور بی‌نظیر و عطر شهادت و ایثار همواره در آن پراکنده است .

شهدای دانشجوی دانشکده دامپزشکی

این دانشکده مطابق آمار در دوران جنگ تحمیلی 2 شهید و در زمان مبارزات علیه رژیم پهلوی نیز یک شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

شهید محمود احمدی شیخانی؛ دانشجوی دامپروری، شهید سعید میاحی؛ دانشجوی دامپزشکی و شهید حسن مجتهدزاده؛ دانشجوی دامپزشکی شهدای دانشکده دامپزشکی هستند که تنها از شهید مجتهد زاده اسنادی موجود است:

شهید حسن مجتهدزاده در سال 1338 در خرمشهر به دنیا آمد و به علت تربیت مذهبی خانواده با دین اسلام آشنا شد. درزمینهٔ ناهنجاری‌های اجتماعی همواره می‌کوشید، به جای مبارزه با معلول با علل آن‌ها مبارزه کند و وقتی اشتباه یا خطایی را در خانواده خود می‌دید اغلب سعی می‌کرد با خوش‌اخلاقی و با استفاده از آیات قرآن آن را متذکر شود.

در مبارزات علیه رژیم شاه حضوری فعال داشت و حمله مزدوران این رژیم به مردم بی‌دفاع خرمشهر در روز عید قربان تأثیر مهمی در شدت بخشیدن به مبارزاتش داشت. سرانجام توسط عناصر ساواک دستگیر شد و تحت شکنجه‌های مستمر به علت شدت جراحات در آذر 57 به شهادت رسید .
 
 
نظر شما
ادامه