کد خبر: ۲۸۹۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: تعدادی از کشتارگاه‌هایی که توزیع داخل استانی در زمینه گوشت مرغ و گوشت قرمز دارند دارای لیبل مهری هستند و مقررشد تا پایان خردادماه 95 به صورت لیزری شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر سیدحسین رضوانی» گفت: نیروی انتظامی خودروهای حمل دام که مجوز حمل ندارند را متوقف کرده و بدون مسامحه راهی کشتارگاه می‌کنند.

وی با بیان اینکه اولین احتمال حمل نقل غیرمجاز دام بیمار بودن دام است، افزود: سامانه‌ای با همکاری اداره کل دامپزشکی، پایانه‌ها و اداره کل اطلاعات در سطح کشور امضا شده که طی این تفاهمنامه باید صدور بارنامه برای هر کالایی که به دامپزشکی مربوط می‌شود در سامانه حمل و نقل فرآورده های خام دامی ثبت شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر سامانه حمل و نقل فرآورده های خام دامی در استان در حال اجرا است، تصریح کرد: این اتفاق و تسریع در اجرای کامل این سامانه موجب کنترل حمل و نقل و جابجایی غیر مجاز است.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود برای تهیه گوشت سفید و قرمز به مراکز عرضه بهداشتی و مجاز این مواد پروتئینی مراجعه کنند، افزود: تمام کشتارگاه‌های دام باید برچسب تاریخ تولید و مصرف داشته باشند.

رضوانی با بیان اینکه 80 درصد کشتارگاه‌ها لیبل دارند، اظهار کرد: لیبل برای مرغ باید از نوع لیزری باشد و اگر لیزری نباشند برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی کشتارگاه‌هایی که ارسال گوشت به نقاط دیگر کشور دارند باید تا پایان سال 94 محصولاتشان لیبل لیزری داشته باشند، افزود: تعدادی از کشتارگاه‌هایی که توزیع داخل استانی در زمینه گوشت مرغ و گوشت قرمز دارند دارای لیبل مهری هستند و مقررشد تا پایان خردادماه 95 به صورت لیزری شوند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه هر رنگ سبزی در گوشت مرغ دلیل بر بیماری نیست، افزود: گاهی این تغییر رنگ ناشی از تغذیه است که در دوماه قبل مطرح شد و گاهی اوقات محل تزریق واکسن ممکن است.

وی افزود: اصول پرورش مرغ در واحدهای مرغداری پرورش متراکم مرغ است تا مرغ با جابجایی کمتر وزن‌گیری بیشتری داشته باشد و با بالا رفتن وزن مرغ سینه مرغ به عنوان تکیه‌گاه مرغ استفاده می‌شود و اغلب موجب کبودی خواهد شد که بیشتر مردم این موضوع را ناشی از بیماری می دانند که اینگونه نیست.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی باکویی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
0
0
احتراماً در پی درج خبری با عنوان "استفاده از لیبل لیزری در کشتارگاه های استان مازندران " در آن سایت به نقل از خبرگزاری ایسنا، بدینوسیله به استحضار می رساند مدیر کل دامپزشکی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار ایسنا، اشاره ای به لیبل لیزری؟؟!!!! نداشته بلکه موضوع مربوط به درج کد رهگیری بر روی مرغ های بسته بندی شده بوده است که نظر به اظهارات دکتر سید حسین رضوانی با مجهز نمودن 80 درصد کشتارگاه های صنعتی طیور استان مازندران به دستگاه جت پرینتر ( نوعی دستگاه چاپگر اتوماتیک)، امکان رهگیری مرغ های گوشتی تولید شده فراهم گردید و تاکید می شود مرغ هایی که برای استان تهران ارسال میگردند باید دارای کد رهگیری باشند و در غیر اینصورت به مبداء عودت داده می شوند و ایشان در ادامه اظهار داشتند: برای مصرف داخل استان نیز مقرر گردید تا پایان سال 94 مابقی کشتارگاه های صنعتی طیور استان نیز مجهز به این سیستم گردند که در صورت عدم درج کد رهگیری بر روی مرغ های عرضه شده برای ردیابی ، موضوع توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان مازندران پیگیری و با متخلفان برخورد قانونی میگردد.
با تشکر- علی باکوئی - روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران
علی باکویی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
0
0
مدیر محترم سایت با سلام. در صورت صلاحدید در خصوص درج مطلبی که برای اصلاحیه متن خبر فرستادم این موضوع نیز اصلاح گردد:برای استان که قید نمودم تا پایان سال 94 این اقدام صورت میگیرد عنایت بفرمائید ظرف چند ماه آینده این طرح (درج کد رهگیری بر روی مرغ بسته بندی شده)در استان مازندران نیز اجرایی میگردد.
نظر شما
ادامه