کد خبر: ۲۸۸۰۴
 

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 48 هزار و 521 رأس دام در استان کشتار شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان، «دکتر محمدرشید کرمی» گفت: در حال حاضر استان زنجان دارای دو کشتارگاه دام است که دو دامپزشک و یک کاردان دامپزشک از بخش غیردولتی و نیز دو ناظر شرعی، یک دامپزشک و یک کارشناس بهداشت موادغذایی از بخش دولتی بر عملیات قبل از کشتار، حین کشتار و بعد از کشتار دام‌ها نظارت ویژه‌ای دارند.

کرمی تعداد دام‌های کشتار شده از آغاز سال جاری تاکنون را 26 هزار و 917 راس گوسفند به وزن 655 هزار و 738 کیلوگرم برشمرد و تصریح کرد: طی این مدت 5 هزار و 272 راس بز هم با وزن 129 هزار و 549 کیلوگرم کشتار شده است .

وی با اشاره به کشتار 16 هزار و 332 راس گاو از آغاز سال جاری تاکنون در کشتارگاه‌ صنعتی استان زنجان ادامه داد: وزن این تعداد گاو3  میلیون و 899 هزار و 851 کیلوگرم بوده است .

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه مقداری از گوشت دام‌های کشتار شده هم بنا به دلایلی از جمله بیماری و موارد غیربهداشتی از چرخه مصرف خارج شده است،  خاطرنشان کرد: 30 هزار کیلوگرم از گوشت این دام‌ها به دلیل غیرقابل مصرف بودن از چرخه خارج شده است .

وی تاکید کرد: گوشت قرمز باید به صورت بسته بندی و یا ازمراکز مجاز "قصابی ها" خریداری شود و لاشه موجود در این مراکز باید دارای لیبل و مهر دامپزشکی باشد، که در صورت نبود این مشخصات، کشتار غیر مجاز است .

کرمی ادامه داد: گوشت های بسته بندی شده در مراکز عرضه مجاز، در کارگاه های مجاز بسته بندی استان زنجان قطعه بندی شده و دارای لیبل، مشخصات کامل تاریخ تولید و انقضا است .

مدیرکل اداره دامپزشکی استان زنجان تاکید کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مورد را با شماره 1512 در سراسر این استان در میان گذاشته و مورد را جهت بررسی گزارش نمایند.
 
 
نظر شما
ادامه