کد خبر: ۲۶۹۷

حکیم مهر -  در پی مرگ و میر تعداد زیادی از ماهیان در سواحل ماهشهر معاون محیط زیست انسانی اداره‌ کل محیط زیست خوزستان گفت: سه واحد پتروشیمی بندر امام خمینی(ره)، فارابی و رازی مدعی شده‌اند که آلودگی که موجب مرگ این ماهیان در ساحل ماهشهر شده، مربوط به این واحدها نیست.

 

ماهی آلوده


جمال شاکری  افزود: پس از مرگ تعدادی ماهی در ساحل ماهشهر، با سه واحد پتروشیمی بندر امام‌خمینی(ره)، فارابی و رازی مکاتبه شد و از این واحدها خواسته شد موضوع را پیگیری کنند.
وی افزود: اکنون مسوولان این سه واحد پتروشیمی اعلام کرده‌اند که علت مرگ ماهی‌ها، آلودگی‌ ناشی از ضایعات پتروشیمی نبوده و مرگ‌ ماهی‌ها مربوط به آنها نیست.
شاکری تصریح کرد: با توجه به این‌که پس از گذشت مدت زمانی از مرگ ماهی‌ها، مسوولان شیلات و محیط زیست ماهشهر متوجه قضیه شدند، امکان تشخیص سم موجود در بدن ماهی‌ها وجود نداشت.
معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل محیط زیست خوزستان خاطرنشان کرد: چند ساعت پس از مرگ در بدن ماهی سمی ترشح می‌شود و در نتیجه نمی‌توان با آزمایش مشخص کرد که چه سمی موجب مرگ ماهی شده است.
وی به ایسنا گفت: در حال حاضر از طریق اداره محیط زیست ماهشهر پیگیر برگزاری جلساتی با مسوولان واحدهای پتروشیمی در منطقه هستیم تا در خصوص حادثه مرگ ماهی‌ها و حوادث مشابه منطقه‌ای هم فکری‌ شود.
شاکری گفت: مهمترین علت بروز چنین مسایلی بی‌توجهی به محیط زیست است. حفاظت از محیط زیست تنها بر عهده اداره حفاظت محیط زیست نیست، بلکه این موضوع باید دغدغه همه باشد.
وی افزود: اگر شهروندی زباله خود را در محیط زیست رها نکند نیز به محیط زیست کمک کرده است ولی آیا چنین بینشی در جامعه وجود دارد؟
معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل محیط زیست خوزستان تصریح کرد: وقتی هنوز در کشور بینش حفاظت همگانی از محیط زیست وجود ندارد و محیط زیست جدی گرفته نمی‌شود چنین حوادثی ایجاد می‌شود.
شاکری خاطرنشان کرد: لازم است واحدهای صنعتی نیز در زمینه محیط زیست منسجم‌تر عمل کنند و بر خروج ضایعات و تصفیه آنها مدیریت کنند.
 

نظر شما
ادامه