کد خبر: ۲۶۱۷
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر -  بخش خبری 20 شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران ، چهارشنبه 16 تیر ماه 89 در گزارشی به موضوع نگهداری از سگ پرداخت.

در این گزارش سعی شده بود علل اصلی نگهداری از سگ به دو دلیل گریز و فرار انسان از تنهایی و تقلید از فرهنگ غرب نسبت داده شود.

عجیب آنکه گرچه صدا و سیما می توانست به صراحت بگوید که سگ را در منزل نباید نگه داشت برای بیان این موضوع متوسل به مصاحبه با افرادی شد که در شرایط عادی هیچگاه بر صفحه تلویزیون ظاهر نمی شوند و اصولاً مصاحبه‌ای با آنان صورت نمی گیرد!

به نظر می‎رسد این شیوه برای جامعه ما که عمدتاً تحصیلات بالایی دارند و نیازمند ارائه دلایل علمی و منطقی هستند چندان مؤثر نیست و حتی ممکن است اثر عکس داشته باشد.

یکی از مصاحبه‎شوندگان خانم با شرایط فوق‎الذکر در این گزارش به مردم توصیه کرد : بجای نگهداری از سگ و برای گریز از تنهایی ، کتاب و نماز بخوانند و از سی دی های آموزشی مناسب استفاده کنند!

این گزارش به صاحبان سگ‎ها از قول متخصصین بهداشت هشدار داد : افرادی که از سگ نگهداری می کنند بیشتر آلوده به میکروب هستند و اغلب می توان میکروبهای مدفوع سگ را در اثر انگشت صاحبان آنها هم یافت!!!

یکی دیگر از مصاحبه شوندگان خانم که وی نیز شرایط فرد فوق الذکر را داشت گفت : از آوردن فرزندش به پارکی که سگ در آنجا بوده پرهیز می کند و نمی تواند فرزندش را به آنجا ببرد.

در انتهای این گزارش آمده بود : امیدواریم آنهایی که به سگ علاقه دارند از این گزارش ناراحت نشوند. سگ حیوان مفیدی برای انسان در امداد و نجات انسان در زلزله و حوادث و حفاظت از گله گوسفندان است اما این حیوان همزبان و همزیست انسان نیست.

دکتر قیصری روانشناس اجتماعی هم در بخشی از این گزارش گفت : برخی از مردم تصور می کنند چون مثلاً در اروپا انسان‌ها بیشتر با سگ مأنوس هستند که آنهم به دلیل عدم وجود محدودیت فرهنگی و شرعی است پس لابد اینجا هم باید از همان روش برای پرکردن خلاء تنهایی استفاده کرد.

گفتنی است نشریه حکیم مهر بارها حرکت بر مدار اعتدال و توسل به دین و علم را در موضوع برخورد انسان با سگ و نگهداری از این حیوان و سایر حیوانات یادآور شده است. ضمن آنکه هنجارشکنی یا آزار دیگران از طریق نگهداری از هر حیوان اعم از سگ ، گربه یا انواع پرندگان هم مورد تأیید نیست و در نگهداری از هرگونه از حیوانات حتماً باید به کلینیک دامپزشکی مراجعه کرد و مراقبت های بهداشتی را مطابق توصیه و نظر دامپزشک بعمل آورد.

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک دامپزشک
|
-
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۶
0
0
جای بسی تاسف دارد به راستی که در جهان چهارم زندگی می کنیم
مردم نقاط دیگه دنیا چطور در مورد حیوانات خانگی فکر میکنند ما چطور؟؟؟؟؟؟ جدااااااااااااااا متاسفم



یک جهان سومی
|
-
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۷
0
0
همه شما دامپزشکان مقصرید
موضعتان در برابر این نوع مسائل چیه؟
تنها افسوس خوردن؟
به غیر از پول واکسن گرفتن و فروختن غذای خشک و کارهای معمولی چه نقشی در راه آگاه سازی مردم و حمایت از حیوانات دارید ؟
یک دامپزشک
|
-
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۷
0
0
دوست عزیز
آیا بهتر نیست به جای محکوم و کوچک شمردن نقش دامپزشکان که همانا یکی از مهره های کلیدی تامین سلامت و بهداشت جامعه در هر کشوری هستند . به فکر دادن راه چاره یا همفکری باشید که بتوان به کمک آن به حل این معضل پرداخت
البته قبول دارم که دامپزشکان باید بیشتر در جهت فرهنگ سازی حیوانات خانگی و نگهداری از آنها تلاش کنند اما کافی نیست و کمک سایر اقشار جامعه را هم می طلبد خصوصا در کشور ما که به خاطر باورها و افکار نادرست در مورد حیوانات خانگی و بیماری های مشترک که ناشی از عدم مطالعه و یا عدم اطلاع رسانی درست می باشد این امر بسیار دشوارتر هست
و اینجا بسیار جا دارد که از صدا و سیما به خاطر اینکه انقدر به دامپزشکان برای حل این مشکل کمک میکند تشکر بکنم ( بازگشت به گزارش 20:30 در مورد حیوانات خانگی که در شرح آن در این وبسایت موجود هست)

با تشکر
علی
|
-
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۹
0
0
سگ جزو حیواناتی است که نام او به نیکی در قرآن نیز آورده شده و همراه اصحاب کهف نیز سگ بوده است و در قرآن نیز اقسامی از سگها مثل سگ نگهبان و سگ جنگی و دو مورد دیگر که حظور ضهن ندارم آورده شده که نجس نمیباشند.حالا ما چرا کاسه از آش داغتر شده ایم جای سوال دارد.
اسپایدر گرل
|
-
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
0
0
به شما چه مربوطه ؟ مگه تو خونه ی شما سگ نگه میدارن ؟.......................................!
نظر شما
ادامه