کد خبر: ۲۵۶۱

حکیم مهر -  احمدی، مدیرکل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در همایش روز مبارزه با بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان اظهار داشت: از حدود 2 سال پیش دستورالعملی تحت عنوان کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد اطلاق شد که بر اساس آن فعالیت‌های مختلفی انجام گرفت و در حال حاضر با قاطعیت می‌گوییم که این سگ‌ها در بیشتر شهرهای کشور کنترل شده است.

وی اضافه کرد: البته در حال حاضر موضوع زنده‌گیری سگ‌های ولگرد با استفاده از سلاح بیهوشی در دستور کار است که امیدواریم تا دو سه ماه آینده سلاح مورد نظر خریداری شود و تا یکی دو سال آینده بحث کنترل سگ های وضعیت بسیار بهتری داشته باشد.

احمدی گفت: در مورد مدیریت پسماندها در سال‌های اخیر قوانین خوبی داشتیم به عنوان مثال در موضوع نخاله‌های ساختمانی عدم ساماندهی بهینه آنها مطرح بوده است که موجب افزایش جمعیت موش‌ها هم شده است که برنامه خاصی برای آن ریخته شده است. همچنین در حال حاضر طرح ساماندهی کشتارگاه‌ها در حال تهیه است.

وی یادآور شد: سال گذشته 200 دستگاه ماشین بهداشتی حمل گوشت را خریداری کردیم تا بتوانیم کشتارگاه‌های غیر بهداشتی را تعطیل کنیم و تا اندازه‌ای در این زمینه موفق بودیم. امسال نیز 300 دستگاه دیگر خریداری خواهیم کرد.

نظر شما
ادامه