کد خبر: ۲۵۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  یک متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه سالاد، تخم مرغ و ماهی آلوده در بروز مسمومیت‌ غذایی نقش تعیین کننده‌ای دارند در ادامه به هموطنان توصیه کرد تا تخم‌مرغ را خام و پیش از پخت کامل مصرف نکنند.

دکتر حمیدرضا شریفی اظهار کرد: با گرمتر شدن هوا و شروع فصل تابستان و مسافرت‌های تابستانی، عفونت‌های گوارشی نیز افزایش قابل توجهی می‌یابند.

وی اسهال و استفراغ را از نشانه‌ها و علایم عفونت‌های روده‌ای برشمرد و افزود: این عفونت‌ها در فصول گرم سال بیش از سایر فصول مشاهده می‌شود و سم مربوط به میکروب‌ها و یا تهاجم میکروب‌ها به جداره روده آن را سبب می‌شود؛ این در حالیست که عوامل ویروسی یا باکتریایی و انگل‌ها هم می‌توانند یکی از عوامل این عفونت باشند.

وی مسمومیت‌های غذایی را از علل شایع اسهال و استفراغ عنوان کرد و گفت: معمولا این بیماری به دنبال مصرف آب یا غذای آلوده با طول مدت چند روز تا چند ساعت اتفاق می‌افتد.

این متخصص بیماری‌های عفونی، از سالاد، تخم مرغ و ماهی آلوده به عنوان مواد غذایی با نقش بیشتر در بروز سمومیت‌های‌ غذایی نام برد و گفت:‌ مردم نسبت به غذاهای مانده و تاریخ مصرف گذشته نیز باید توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی بروز علایم و نشانه‌هایی چون اختلال هوشیاری، طولانی شدن علایم، وجود تب بالا، کاهش وزن و استفراغ شدید فرد را علایم هشداردهنده و نیازمند مراجعه سریع به پزشک دانست.

شریفی با تاکید بر لزوم رعایت اصول پیشگیری در کاهش بروز عفونت‌های روده‌ای، اطمینان حاصل کردن از بهداشتی بودن آب و مواد غذایی مصرفی و اجتناب از آشامیدن آب قنوات، چشمه‌ها و پارک‌ها و در ادامه شستن دست‌ها با آب و صابون پیش از صرف غذا، استفاده نکردن از غذاهای تهیه شده در رستوان‌های غیر بهداشتی را از جمله اصول بهداشتی کلیدی برشمرد.

وی برای جلوگیری از مسمومیت‌های تابستانی توصیه کرد: افراد برای نگهداری غذاهای اضافه از یخچال استفاده کنند، از مصرف تخم مرغ به صورت خام و حتی پیش از پخت کامل پرهیز شود و در زمان مصرف مواد غذایی به تاریخ انقضا و رنگ و بوی آن توجه شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد رضا حسینی
|
-
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
0
0
در مورد تخم مرغ عسلی و هشدار ی که داده اید مطلبی نبود
نظر شما
ادامه