کد خبر: ۲۵۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  نشست مدیران کل دفاتر شهری استانداریها با دفتر هماهنگی خدمات شهری سازمان شهرداریهاودهیاریهای کشور در زمینه مدیریت و کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان تشکیل شد.
این جلسه به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون تحقق مفاد دستورالعمل کنترل جمعیت سگهای ولگرد، که ستاد اجرائی ان در سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور می باشد،تشکیل شد.
حاضران در این نشست، پیشنهادها و نظرات خود در خصوص پیش نویس دستورالعمل نحوه به کارگیری،نگهداری و نظارت بر استفاده کنندگان از سلاح بیهوشی درشهرداریها را بیان کردند که مقرر شد از این نظرات استفاده شود.
بحث و تبادل نظر در خصوص کنترل جمعیت سگهای ولگرد در استانها و چگونگی احداث مراکز نگهداری و کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان با رعایت جوانب بهداشتی وحداقل هزینه از دیگر موضوعاتی بود که مورد بحث قرار گرفت.
تبادل نظر در خصوص سهمیه سلاح بیهوشی استانها و نحوه واگذاری ان به شهرداریها از دیگر بخش های این نشست بود.
در این نشست آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص مدیریت و کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان و هماهنگی های ایجاد شده با دستگاههای مرتبط از سوی دفتر هماهنگی خدمات شهری سازمان برای حاضران تشریح شد.
این نشست پس از برگزاری همایش شهروند الکترونیک که با حضور تنی چند از دست اندرکاران مدیریت شهری در کرج ، تشکیل شد.
شایان ذکر است دستورالعمل کنترل جمعیت سگهای ولگرد بهمن ماه 87 به تصویب رسید و اهداف تهیه این دستورالعمل عبارتست ازکنترل بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان از طریق شناسایی کانون تجمع سگهای ولگرد و کنترل جمعیت آنها با انتخاب روش مناسب و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی درخصوص رعایت اصول بهداشتی در مواجهه با حیوانات مزاحم( با اولویت سگ‌های ولگرد ).
تشکیلات اجرایی جهت اجرای این دستورالعمل در چهار سطح ملی،استانی،شهرستانی و اجرائی تشکیل می شود و سطح ملی شامل ستاد مرکزی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان است که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور و دبیری دفتر هماهنگی خدمات شهری سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با حضور نمایندگان سازمانها و دستگاههای عضو تشکیل می شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ژاله
|
-
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۲
0
0
چقدر از خواندن و شنيدن مكرر حيوانات ناقل بيماري حالم بد ميشود.. پس با انسانهاي ناقل بيماري چه بايد كرد كه در سطح شهر فراوان در رفت و آمد هستند ؟!
نظر شما
ادامه