کد خبر: ۲۵۲۰

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی قزوین و بوشهر

 

اخبار کوتاه قزوین :

 

نظارت شبانه روزی اداره کل دامپزشکی استان قزوین بر عرضه بهداشتی گوشت ومرغ

 


در راستای اجرای برنامه های گشت ضربتی اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین با واحد نظارت دامپزشکی شهرستان قزوین، که به منظور کنترل بهداشتی فراورده های خام دامی در ساعات پایانی روز انجام می پذیرد،درهفته جاری کارشناسان اداره کل وشبکه دامپزشکی شهرستان قزوین در قالب 3 اکیپ بازرسی بهداشتی، از ساعت 21، به مناطق پر تردد وپرفروش مواد خام دامی عزیمت نموده وپس از انجام  بازرسی  ازاین مراکز (قصابی ،مرغ وماهی فروشی) نسبت به ضبط وامحاء 280 کیلوگرم فرآورده خام دامی اقدام نمودند.

 

پلمب محل نگهداری غیر مجاز 13 تن تخم مرغ خوراکی

 

دکتر یعقوبی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آبیک اعلام کرد: با توجه به شناسایی محل غیر مجاز نگهداری یک محموله 13 تنی تخم مرغ خوراکی توسط اکیپ نظارت این شبکه واقع در شهرک صنعتی کاسپین، کارشناسان این شبکه ضمن هماهنگی با دادستانی شهرستان آبیک نسبت به توقیف محموله ، اخذ نمونه و ارسال آن به آزمایشگاه و همچنین پلمب محل مزبور تا اعلام نتیجه آزمایشگاه اقدام نمودند.

 

برگزاری همایش بررسی وضعیت بهداشتی شیر تولیدی در استان قزوین توسط اداره کل دامپزشکی

 

جلسه بررسی وضعیت بهداشتی شیر تولیدی در استان قزوین ، با دعوت از اتحادیه دامداران استان قزوین ومدیران گاوداریهای صنعتی استان در محل سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی استان برگزار گردید.

در این جلسه کارشناسان اداره مبارزه با بیماریهای دامی واداره نظارت بر بهداشت عمومی این اداره کل به همراه یکی از کلینیسین‏های بخش خصوصی استان به ایراد سخنرانی پرداختند. 

 

اداره‌ کل دامپزشکی هرمزگان تاکید کرد؛
مردم از خرید فرآورده‌های دامی فاقد مجوز خودداری کنند

 

اداره‌کل دامپزشکی با صدور اطلاعیه‌ای از تمام شهروندان خواسته است تا با توجه به فرارسیدن فصل گرما و امکان افزایش شیوع انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در اثر مصرف فرآوردهای خام دامی غیرمطمئن از خرید گوشت فاقد مجوز و سایر فرآوردهای دامی خودداری کنند.
در این اطلاعیه آمده است عرضه گوشت فاقد مهر دامپزشکی و خارج از یخچال، عرضه گوشت از پیش چرخ شده و عرصه مرغ و قطعات آن شامل جگر و سنگدان به صورت فله‌ای اکیداً ممنوع بوده و لازم است مرغ و آلایش آن به صورت بسته‌بندی و مشخصات کامل عرضه شود.
این اداره‌کل در ادامه از شهروندان خواسته است تا برای جلوگیری از ابتلا به تب مالت فرآورده‌های لبنی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه کرده و در هنگام مصرف فرآورده‌های بسته‌بندی شده به تاریخ تولید و انقضا محصول توجه شود.
همچنین با توجه به نقش سلامت فرآورده‌های خام دامی در سلامت و بهداشت عمومی جامعه گروه‌های ویژه نظارتی این اداره‌کل همزمان با فصل گرما عملیات بازدید از مراکز تولید و نگهداری و عرضه فراوردهای فوق اعم از مراکز بسته‌بندی مرغ و آلایش آن، رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها و تمام اماکن عرضه گوشت سفید و قرمز در سطح استان را شدت بخشید.
یادآور می‌شود برای اجرای بهتر طرح یاد شده از تمام شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده تخلف در حوزه مرتبط با فرآورده‌های خام دامی مراتب را در استان با شماره تلفن 6662396 و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان‌ها در میان گذاشته تا برخوردهای قانونی و لازم با متخلفین صورت پذیرد.

 


نظر شما
ادامه