کد خبر: ۲۵۱۳

حکیم مهر - سازمان دامپزشکی کشور مجوز واردات گوشت گرم را به واردکنندگانی که مناسبترین شرایط بهداشتی را دارا باشند، می دهد.
 رییس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب گفت: این سازمان در کنار سایر ارگانها در بحثهای مربوط به صدور مجوزهای واردات و موازین بهداشتی در ستاد تنظیم بازار محصولات پروتئینی حضور فعال دارد.
دکتر محسن دستور افزود: در مورد کشورهایی چون قرقیزستان، مغولستان، بلاروس و برزیل برای واردات گوشت مصرفی کشورمان به صورت گرم و سرد مجوزهایی صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: هرکدام از واردکنندگانی که شرایط بهتری برای ورود و عرضه گوشت داشته باشند، مجوزهای لازم را دریافت خواهند کرد.
دکتر دستور با اشاره به آنکه ورود گوشت گرم نیاز به تمهیدات لازم و شرایط خاص دارد، تصریح کرد: مدت زمان ورود و عرضه گوشت گرم وارداتی باید به گونه ای تنظیم شود که در بهترین زمان مصرف به دست مصرف کنندگان برسد. بنابراین شرایط ویژه ای نیاز دارد. 
روند نزولی کانونهای آلوده به تب برفکی در کشور
وی ادامه داد: محدودیتهای تردد دام زنده در استان برداشته شده است و در هفته های گذشته به دلیل وجود این محدودیتها مقدار کشتار دام کاهش یافت و تا حدی با کمبود مواجه بودیم اما در حال حاضر شرایط رو به بهبودیست.
رییس سازمان دامپزشکی کشور از کاهش تعداد کانونهای آلوده به بیماری تب برفکی خبر داد و تاکید کرد: رعایت شرایط و موزاین بهداشتی از سوی دامداران و اقدامات مناسب و به هنگام سازمان دامپزشکی در واکسیناسیون و اقدامات پیشگیرانه باعث شد سیر بیماری تب برفکی رو به کاهش رود.
دکتر دستور در پاسخ به سوالی در خصوص فصل تابستان و کاهش یا افزایش روند بیماری تب برفکی اظهار داشت: فصل آنچنان در شیوع یا کاهش بیماری تب برفکی تاثیر ندارد اما آنچه مسلم است در حال حاضر روند بیماری رو به کاهش است و مشکل خاصی وجود ندارد.
وی یادآور شد: نسبت به چهار هفته گذشته تعداد کانونهای تب برفکی از کاهش چشمگیری برخوردار بوده که این آمار در استانهای مختلف متفاوت است.

 

نظر شما
ادامه