کد خبر: ۲۴۶۱۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
«دکتر صفری» افزود: با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته در برنامه ششم توسعه، سازمان دامپزشکی در حوزه سلامت وزارت بهداشت دیده نشده و نگاه ویژه به این بخش نشده است ...

حکیم مهر - رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: با وجود تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته در برنامه ششم توسعه، سازمان دامپزشکی در حوزه سلامت وزارت بهداشت دیده نشده و نگاه ویژه به این بخش نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال وبختیاری، «دکتر محمدرضا صفری» در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه دامپزشکی این استان در شهرکرد اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه از سوی وزارت بهداشت، سازمان دامپزشکی در حوزه سلامت قرار نگرفته و این در حالی است که این سازمان در سلامت جامعه نقش موثری دارد.

وی افزود: در آستانه بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه، مجموعه دامپزشکی کشور امسال نیز خواستار حضور و جایگاهی مشخص در برنامه تحول نظام سلامت کشور به عنوان یکی از زیرساخت های سلامت است، چرا که تحقق سلامت یکپارچه جامعه بدون توجه به زیرساخت های سلامت پرهزینه و سخت است.

صفری افزود: نقش پیشگیرانه دامپزشکی در حوزه سلامت به خصوص غذا و بیماری های مشترک باعث کاهش هزینه ها بهداشت و درمان می شود.

به گفته وی، خواسته موکد فعالان دامپزشکی از مجلس، تعریف جایگاه ویژه و مشخصی برای دامپزشکی به عنوان زیرساخت سلامت در برنامه طرح تحول سلامت است.

صفری اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور و به تبع آن دامپزشکی بخش خصوصی با حداقل اعتبار در حال تلاش برای تأمین سلامت و بهداشت جامعه است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: از 183 کشور عضو سازمان جهانی بهداشت دام، تنها در سه کشور ایتالیا، اتریش و سنت ماریو سازمان دامپزشکی در وزارت بهداشت قرار دارد و فعالیت 70 درصد سازمان های دامپزشکی جهان با وزارت کشاورزی است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود پنج هزار و 200 مرکز درمانی دامپزشکی، 300 آزمایشگاه، یک هزار و 745 داروخانه، 900 مرکز واکسیناسیون دامپزشکی، 200 شرکت پخش دارو و 170 کارخانه داروی دامی، مکمل و کنستانتره در کشور فعال است.

در این مراسم از پیشکسوتان و فعالان حوزه دامپزشکی در چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

 

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محبیان
|
-
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
0
0
با سلام چند کشور این 180 کشور دامپزشکی مستقل دارند؟ یعنی زیر نظر هیچ وزارتخانه ای نبوده بلکه خود وزیر دارند .
ناشناس
|
-
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
0
0
عشق به وزارت جهاد چه میکند؟
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
0
0
از جهادی ها همین موضع گیری انتظار میرود!
همکار
|
-
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
0
0
آقای دکتر هر چی دارن از وزارت جهاد چه اون زمان که رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین بودن چه الان که به مسند نظام تکیه زدن پس طبیعی که هوای ..........شون نگه داره با این نگاهی که ایشون به تشکیلات دامپزشکی دارن وضعیت دامپزشکی روز به روز بدتر میشه
ناشناس
|
-
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
0
0
عجب حرفي. خوب مثل ايران كه نيستتند اون كشورها كه هر رشته اي تو وزارت بهداشت باشه وضعش خوبه. تا كي سرمون رو مثل كبك بكنيم تو برف؟ همه رشته هاي وزارت بهداشت درامد و امنيت شغلي بالايي دارند. پرستاري، علوم آزمايشگاهي، كارشناس بهداشت .و....دامپزشكي نه درامد بالا داره واسه اكثريت و نه امنيت سغلي و روز به روز بدتر ميشه. تنها راه رفتن به وزارت بهداشت هست
همکار
|
-
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
0
0
ایکاش آقای دکتر به جای استفاده از بخشی حقایق تمام حقیقت را بیان میکردند. دکتر عزیز الان زمان پنهان کردن اطلاعات سالهاست که گذشته است دوستان با یک جستجوی ساده در اینترنت از حقایقی که شما به خاطر حفظ جایگاه خود از بیان آن معذورید مطلع هستند. دکتر جان لطفا به سایت FDA یک سر بزنید . خواهید دید بخش مهمی از وظایف سازمان دامپزشکی را این سازمان به عهده دارد.
ناشناس
|
-
|
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
0
0
تا به وزارت بهداشت نريم هرروز در حال درجا زدن هستيم....رشته هاي پرستاري و علوم آزمايشگاهي هم الان از ما وضعشون بهتره. تو ايران تنها راه چاره اينه...
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
0
0
دوست عزیز 183 کشوری که اشاره می کنید، در مسائل صنفی اغلب مستقل و غیردولتی هستند! مثلا AVMA در آمریکا که تقریبا تمام مسائل آموزش دامپزشکی و مسائل مختلف صنفی و حرفه ای را کاملا عهده دار است، یک سازمان غیرانتفاعی است با حدود 90 هزار عضو دامپزشک! از طرفی ده ها انجمن تخصصی در زمینه های مختلف از بیماری های پوستی تا میکروبیولوژی و غیره با اعضای فعال دارند. انجمن بیمارستان های دامپزشکی آمریکا را دارند که پروتکل های درمانی می دهد و خیلی چیز های دیگر!
و در همان آمریکا، تنها بخشی از دامپزشکی که به دپارتمان دولتی کشاورزی مربوط است، بحث واردات و صادرات دام و محصولات دامی است! پس می بینید که هیچ شباهتی با ایران که همه ی آینده ی دامپزشکی در 2 سازمان دولتی دامپزشکی و وزارت علوم (بحث آموزش دامپزشکی) شکل می گیرد و برنامه ریزی می شود، نداشته و ندارد. دوستانی که می گویند بهداشت و حتی آن هایی که سازمان مستقل می خواهند هم توقع معجزه نداشته باشند. کلا وضع همین است. بهتر است به جای برنامه ریزی برای کوچ از سازمانی به سازمان دیگر، بیس علمی خود را قوی کنیم، از یک صفحه کتاب تخصصی انگلیسی خواندن نترسیم و مقالات علمی به درد نخور به چاپ نرسانیم! امکان ندارد با پایه علمی قوی کسی بتواند حق دامپزشکان را بخورد. پایه هایمان ضعیف است (چون اساتید و دانشگاه ها کارشان را درست انجام نداده و نمی دهند) و خودمان به خودمان لطمه زده ایم.تا آموزش دامپزشکی اصلاح نشود وضع همین است تمرکز را به آن سمت ببرید.
حسام
|
-
|
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
0
0
بهتر بگیم
تو برنامه شیشم به دامپزشکی توجه شده ولی خوب دوستان دست اندر کار تو دامپزشکی جامعه دامپزشکی را به دو دسته خودی و غیر خودی تقسیم کردند و غیر خودی ها تو برنامه شیشم توجه نشده
خوب راحت همین و بگین دیگه
با این دوستهگی ها مملکت به کجا می خواد بره همین می شه که ............................ !!!!!!!!!!!!
نظر شما
ادامه