کد خبر: ۲۴۳۶۵

مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاحیه جلسه آموزشی بازرسان دامپزشکی در استان آذربایجان شرقی گفت: وظیفه بازرسان دامپزشکی هم وظیفه بسیار مهم و سنگینی است که باید با سرلوحه قرار دادن سفارشات و فرماین ائمه اطهار بتوانند از عهده این مسئولیت خطیر برآیند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی، «دکتر امیر حسین بهداد» در مراسم افتتاحیه جلسه آموزشی "آیین گزارش نویسی در بازرسی و اصول و مبانی نظارت و بازرسی" ویژه بازرسان ادارات کل دامپزشکی سراسر کشور در آذربایجان شرقی، ضمن خیر مقدم گویی به مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی، مسئولین دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات حوزه ریاست سازمان دامپزشکی کشور و بازرسان ادارات کل دامپزشکی سراسر کشور و سایر مسئولین حاضر در جلسه، با مهم ارزیابی کردن نقش بازرسی در عملکرد دستگاه های اجرایی افزود: بازرسی تعالی مادی و معنوی انسان را به دنبال خواهد داشت و نظارت و بازرسی کسانی ارزش دارد که آنان اهل صداقت و راستی و وفاداریند؛ و نیز آنان که امین و مورد اعتمادند و جز حق نمی گویند، چنان که پیشوای حق طلبان علی (ع) بر آن تأکید کرده و فرموده است: »و ابَعثِ العُیونَ من اهلِ الصدقِ و الوفاءِ علَیهِم« یعنی یک بازرس باید دارای صفت صداقت باشد، صداقت در فکر و اندیشه؛ صداقت در گفتار و کلام و صداقت در عمل. در واقع صداقت بزرگترین ویژگی یک بازرس است. ویژگی دیگری که حضرت علی (ع) از ویژگی های یک بازرس بیان فرموده اند وفاداریست، وفاداری به دین، به اخلاق، به وجدان، به انسانیت، به قانون و... که این ویژگی هم ویژگی بسیار مهمی است که در مجموع ایشان از بازرسان به عنوان چشمان یاد می کند که حضرت تعبیر بسیار دقیق و ظریفی از بازرسان می کنند چرا که چشم ها در عملکرد خودشان صداقت دارند و دقیقا چیزی را که میبینند به مغز منتقل می کنند و همیشه وفادار به حق و حقیقت هستند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: از آنجایی که دامپزشکی یک سازمان نظارتی و حاکمیتی است و در واقع ماهیت دامپزشکی نظارت و بازرسی است، از این رو وظیفه بازرسان دامپزشکی هم وظیفه بسیار مهم و سنگینی است که ان شاء الله بتوانند با سرلوحه قرار دادن این دو ویژگی یعنی صداقت و وفاداری، از عهده این مسئولیت خطیر برآیند.

 

در ادامه این جلسه «دکتر جنت» مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی در مورد اهمیت بازرسی دامپزشکی در تامین امنیت بهداشتی و امنیت غذایی جامعه بسیار مهم دانست و افزود: برگزاری چنین جلسات آموزشی در مورد بازرسی می تواند موجب ارتقاء سطح آگاهی و کسب مهارت های ویژه توسط بازرسان شود، چرا که امروزه تخلفات انجام گرفته توسط متخلفین بیشتر و پیچیده تر شده است.

 

در ادامه جلسه، «دکتر قویدل» از سازمان بازرسی کل کشور، «مهندس صابری» معاون بازرسی ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات حوزه ریاست سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر چاووشی»، «مهندس رحیم پور»، «مهندس سرحدی» و «خانم مهندس جوادی» از سازمان دامپزشکی کشور به عنوان مدرسین این دوره آموزشی حضور داشتند که طی دو روز برگزاری این جلسه آموزشی به طرح مباحثی از نحوه گزارش نویسی در بازرسی و همچنین اصول و مبانی نظارت و بازرسی پرداختند.

 

در مراسم اختتامیه، «مهندس صابری» از مهمان نوازی و برگزاری شایسته و بالاتر از حد انتظار این دوره آموزشی توسط اداره دامپزشکی استان آذربایجان شرقی تقدیر کرد و از دکتر بهداد مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی به خاطر انتخاب به جا شایسته دکتر سید جعفری به عنوان رئیس بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی تقدیر و تشکر به عمل آورد.

در پایان این جلسه آموزشی، از شرکت کنندگان در این دوره آزمون کتبی به عمل آمد.

 

 

نظر شما
ادامه