کد خبر: ۲۴۳۱
حکیم مهر -  سازمان دامپزشکی کشور مجوز واردات گوشت را در مواردی که کلیه ضوابط بهداشتی، شرعی و استانداردهای لازم را داشته باشد، صادر می کند و هیچ ممنوعیت دیگری وجود ندارد.
رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: این سازمان بنا به ضوابط بهداشتی و استانداردهایی که لازم است، اقدام به صدور مجوز برای واردات دامها می کند.
دکتر سید محسن دستور افزود: واردات گوشت از دیگر کشورها نیازمند آن است که تولیدات آنها موافق ضوابط بهداشتی کشورمان باشد و در شرایطی تولید شده باشد که از نظر ذبح و شرعی مورد تایید کشورها ما باشد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون همکاریهای بسیار خوبی با وزارت بازرگانی داشته ایم و از این به بعد نیز برای واردات گوشت دام اقدام خواهیم کرد.
دکتر دستور در پاسخ به موضع وزارت بازرگانی مبنی بر آنکه کاهش قیمت گوشت منوط به همکاری سازمان دامپزشکی است، گفت: درصورتی اجازه واردات داده می شود که از کلیه ضوابط جمهوری اسلامی ایران تبعیت کند و سیکل نظارت و تولید رعایت شود.
وی درباره واردات گوشت از قرقیزستان نیز یادآور شد: این سازمان به صورت مرتب مجوزهای واردات را از کشورهای مورد تایید صادر می کند و نمی توان گفت واردات فقط در برحه ای خاص انجام خواد شد.
نظر شما
ادامه