کد خبر: ۲۴۱۲۲

در راستای توسعه سلامت و امنیت غذایی و نظارت بر نحوه بازرسی گروه های دامپزشکی استان، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی میدان استقلال مشهد به طور سرزده بازدید نمود.

«دکتر محمد رشتی باف» که در این بازدید رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان را نیز به همراه داشت، خواستار تقویت بازدیدهای گروه های نظارتی دامپزشکی شد.

وی گفت: در این بازدید سه ساعته از فروشگاههای عرضه کننده فرآورد های خام دامی و مواد پروتئینی، فعالیت های بهداشتی ، حمل و نقل، نگهداری وعرضه این فرآورده ها ونیز نقاط قوت وضعف نظارت های بهداشتی اعمال شده بر این واحدها مورد ارزیابی قرار گرفت و با تعدادی از واحدهای متخلف برخوردهای قانونی لازم صورت گرفت.

رشتی باف از کلیه زائرین و مجاورین خواست در صورت مشاهده تخلف‌ها در حوزه مرتبط با فرآورده‌های خام دامی مراتب را در مشهد با شماره تلفن های1512 (مرکز پاسخگویی اداره کل دامپزشکی) 37250025-37250035 (شبکه دامپزشکی مشهد مقدس) و در شهرستانها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذاشته تا برخوردهای قانونی و لازم با متخلفین صورت پذیرد.

وی افزود: سامانه پیام کوتاه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان نیز به شماره 300001512 نیز آماده دریافت پیام های مردمی در زمینه های یادشده می باشد.

مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود ممنوع بوده و برای مرتکبین آن از سوی مراجع قضایی مجازات در نظر گرفته خواهد شد.

شایان ذکراست در منطقه یادشده تعداد 25 واحد عرضه فرآوده های خام دامی مشغول فعالیت می باشند.

یادآور می گردد طی 7 ماهه ابتدای سال جاری بیش از 118 هزار بازدید از مراکز مختلف تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در سراسر استان انجام شده است.

 

 

نظر شما
ادامه