کد خبر: ۲۴۰۰

حکیم مهر -  گاو زخمی و سیاه رنگ اسپانیا سالیان سال است حامیان حقوق حیوانات را با نگاهی بغض‌آلود در تجمعات اعتراض‌آمیز گرد هم می‌آورد.

از دید اسپانیایی‌ها گاو سیاه رنگ و معمولا زخمی هک شده بر روی پرچم نماد پیروزی سرزمین کاستیانا بر دشمن سیاه و پلید اسپانیا است؛ اما این فلسفه اساطیری برای حامیان حقوق حیوانات توجیه‌کننده دردها و رنج‌های حیوانات نیست.
در مراسم گاوبازی برگزار شده در اسپانیا گاو سیاه موسوم به ال‌توره آنقدر خون از دست می‌دهد تا در نهایت به روی زمین می‌افتد و توسط گاری مخصوص حمل لاشه حیوان از ورزشگاه بیرون می‌رود.
در برخی از این مراسم حتی گوش راست گاو زخمی و نیمه‌جان بریده می‌شود و آن را به نشانه پیروزی اسپانیا برابر دشمن پلید خود به سمت هواداران نشان می‌دهند.
این مراسم برای مردم اسپانیا بسیار مقدس است و حاضر نیستند به خاطر احترام به سازمان حقوق حیوانات آن را پس از حداقل 600 سال کنار بگذارند.
نماد گاو سیاه رنگ اسپانیا در مراسم مختلف روی پرچم این کشور حک می‌شود و سازمان حمایت از حقوق حیوانات نیز در تمام این مراسم به عنوان یک معترض بین‌المللی حضوری فعال دارد.
به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود در بازی اسپانیا و سوئیس که در شهر دوربان برگزار می شود بار دیگر شاهد درگیری لفظی و حقوقی فعالان صلح بین‌الملل در بخش حمایت از حقوق حیوانات و هواداران متعصب اسپانیایی باشیم.
این درگیری‌های لفظی معمولا راه به جایی نمی‌برد چرا که اکثر هواداران اسپانیایی به زبان انگلیسی تسلط ندارند و معمولا توصیه‌های صلح‌آمیز نمایندگان سازمان ملل را متوجه نمی‌شوند و تنها به پاسخ‌گویی در قالب فحاشی و تمسخر آنها بسنده می‌کنند.

 

نظر شما
ادامه