کد خبر: ۲۳۴۸۵

به دنبال انتشار شایعه آلودگی مرغ توزیع شده در بازار، مدیرکل دام‌پزشکی خراسان رضوی گفت: مرغ‌های مصرفی که در بازار موجود است از نظر بهداشتی و تاییدیه‌های دام‌پزشکی سالم هستند و شایعه‌ای اگر مبنی بر ناسالم‌بودن مرغ‌های مصرفی وجود دارد از اساس، کذب است.

به گزارش شهرآرا، «دکتر مجید روحانی‌نژاد» با بیان اینکه مرغ‌های مصرفی که در بازار وجود دارد، از همه نظر سالم‌اند، اظهار کرد: مرغداران در مرحله جوجه‌ریزی مجوز لازم دام‌پزشکی را دریافت می‌کنند و مراحل جوجه‌ریزی تحت نظارت این اداره‌کل و ناظرین بهداشتی انجام می‌شود و زمان کشتار با تایید دام‌پزشکی مرغ‌ها این کار انجام می‌شود و باید گفت که تمام مراحل کار؛ اعم از جوجه‌ریزی، کشتار و توزیع تحت نظارت و تایید دام‌پزشکی صورت می‌گیرد.

وی افزود: همچنین در بهداشت و نگهداری مرغ، بسته‌بندی و فروش مرغ تمامی این مراحل نیز تحت نظر دام‌پزشکی انجام می‌شود و حتی در برنامه‌‌‌ آینده این اداره‌کل نصب کد رهگیری روی بسته مرغ در دستور‌کار است تا مشتریان با خیالی آسوده و مطمئن بتوانند مرغ مصرفی خود را تهیه کنند.

روحانی‌نژاد با اعلام این مطلب که تمام مرغداری‌های استان تحت نظارت دام‌پزشکی است، تصریح کرد: در همین رابطه حتی مرغداری‌هایی که تاکنون شرایط گرفتن پروانه را نداشته‌اند نظارت می‌شوند و شهروندان از سلامت مرغ‌های مصرفی خود کاملا مطمئن باشند.

وی درباره مرغ‌های وارداتی نیز گفت: درباره مرغ‌های وارداتی نمایندگان وزارت بهداشت و دام‌پزشکی در کشور مبدا حضور دارند تا تمام مراحل سلامت و بهداشت گوشت طی شود و در مرحله حمل و نقل نیز مراحل نظارتی انجام می‌شود و در‌صورتی‌که مرغ‌های وارد شده مورد تایید ما نباشد به هیچ عنوان وارد کشور نخواهد شد.

مدیرکل دام‌پزشکی خراسان رضوی با انتقاد از دامن زدن به برخی شایعه‌ها عنوان کرد: البته بنده چنین شایعه‌ای را که مرغ‌های مصرفی مردم ناسالم است، نشنیده‌ام اما دامن‌زدن به چنین شایعه‌هایی آن هم در شرایطی که مرغ‌های تولید شده سلامت لازم را دارد، برنامه‌ریزی شده است.

 

 

نظر شما
ادامه