کد خبر: ۳۱۱۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
علیرغم تکذیبیه‌های مکرر در مورد مصرف هورمون در مرغداری‌ها:
بایسته است برای یک بار هم شده، مسئولین وزارت جهاد کشاورزی و یا سازمان دامپزشکی کشور با شکایت رسمی از چنین خبرگزاری‌هایی به مراجع قضایی، پرونده انتشار چنین مطالب کذبی را برای همیشه ببندند ...
 
 

حکیم مهر - در حالی که پیش از این بارها استفاده از هورمون در صنعت طیور کشور تکذیب شده است و متولیان امر با دلایل منطقی و علمی استفاده از هورمون در پرورش مرغ را غیر اقتصادی و ناممکن دانسته اند، باز هم یکی از خبرگزاری های رسمی کشور در مطلبی به این شایعات دامن زده و تصریح نموده است که امروزه به قسمت بال و گردن مرغ های پرورشی هورمون تزریق می شود!

به نظر می رسد دیگر انتشار تکذیبیه، جوابیه و توضیح علمی جوابگوی این حجم از شایعه سازی های رسمی نبوده و بایسته است برای یک بار هم شده، مسئولین وزارت جهاد کشاورزی و یا سازمان دامپزشکی کشور با شکایت رسمی از چنین خبرگزاری هایی به مراجع قضایی، پرونده انتشار چنین مطالب کذبی را برای همیشه ببندند.

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان» دیروز در این مطلب با عنوان «خانم ها زرشک پلو با مرغ نخورید/ رابطه مستقیم مرغ و سرطان سینه!» نوشت:

دانشمندان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند زیاده روی در مصرف مرغ منجر به سرطان سینه می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در طی تحقیقات جدید پزشکان دریافتند بال مرغ به تنهایی تهدیدکننده سلامتی نیست اما از آنجایی که امروزه به قسمت بال و گردن آن آمپول استروئیدی (محرک رشد) تزریق می کنند، خوردن آن برای سلامتی بدن مضر است.

استروئیدها به منظور رشد سریع جوجه ها در گردن و بال آنها تزریق می شود و با این شیوه زمان معمول برای رشد مرغ بسیار کاهش می یابد.

گفتنی است، از عوارض تزریق این هورمون می توان به اختلالات هورمونی، کیست رحمی و سرطان سینه اشاره کرد که زیاده روی در مصرف مرغ می تواند تبعات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

لازم به ذکر است افراد قبل از خرید مرغ حتماً باید آن را از مراکز معتبر بهداشتی خریداری کنند و به برچسب آن توجه ویژه ای داشته باشند.

منبع: myhealthylifevision
 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
0
1
چرا انجمن کارفرمایان قدرتمند که در ماجرای ماده 19 و... اینقدر نفوذ دارند از تشکیلاتشون برای شکایت و پیگیری این مسئله کمک نمیگیرند؟؟؟
ناشناس
|
Finland
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
0
اگر سازمان دامپزشکی ............ وقتی سازمان غذا و دارو در مورد عرضه گوشت قورباغه در تهران اظهار نظر کرد اعتراض میکرد که اصلا به شما چه ربطی داره
نظر شما
ادامه