کد خبر: ۲۳۲۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

Shir

یک کارشناس رسمی دادگستری رشته دامپروری و دامپزشکی با اعلام اینکه ۳۰ درصد لبنیات فروشی های تهران با نصب تابلوهای مبنی بر اینکه «شیر شتر محلی در این محل موجود است» اطلاع رسانی می کنند، گفت: شیر گاو را در قالب شیر شتر با قیمت چندین برابر به مردم عرضه می کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب ری، «ناصر استاد احمدی» مدیر عامل شرکت تعاونی گاوداران مهاد، کارشناس رسمی دادگستری رشته دامپروری و دام پزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار سپیدپوش با بیان اینکه اخیرا در بسیاری از لبنیات فروشی ها اقدام به فروش شیر شترو دوغ شتر شده است گفت: این گونه موارد ذکرشده سوءاستفاده های جدیدی است که لبنیات فروشی ها ازمردم شهر به نفع فروش اجناس خود استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد لبنیات فروشی ها از شمالی ترین بخش شهر گرفته تا جنوب تهران اقدام به فروختن شیر شتر و دوغ شتر با قیمت های بسیار گزافی کرده اند، گفت: شیر شتر را با قیمت لیتری ۱۵ هزارتومان و دوغ شتر را با لیتری ۸ هزار تومان به دست مردم می فروشند.

مدیر عامل شرکت تعاونی گاوداران مهاد با توجه به اینکه کل شترهای که در کشور ایران موجود است، بنا به آمار رسمی سازمان دامپروری کشور از ۱۵۰ هزار نفربیشتر تجاور نمی کند، گفت: محصول شیر شتر به صورت محلی بسیار محدود است و آن هم در دسترس تغذیه رشد بچه شتر قرار می گیرد و مقدار جزئی باقی مانده دیگر نمی تواند قابل استفاده در دسترس مردم قرارگیرد یا اینکه بخواهیم آن را در معرض فروش قرار دهیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار که مبنی براینکه ممکن است شیر شتر به صورت قاچاق وارد کشور می شود، گفت: شیر شتر در بازار جهانی مصرف بسیار کمی دارد و اینکه بگوییم خارج از کشور وارد می شود اشتباه است و با توجه به آمار موجود تعدادی شتر در کشور امارات است که به مصرف لبنی آن اصلا اقدام نمی شود.

احمدی با نام بردن کشور سومالی به عنوان تنها کشوری که می تواند صادر کننده شیر شتر باشد، گفت: کشور سومالی به مقدار بسیار ناچیز، شیر شتر را به کشورهای دیگر صادر می کند که دیگر به کشور ایران قابل دسترسی نیست.

مدیر عامل شرکت تعاونی گاوداران مهاد با بیان اینکه شیر گاو را با مخلوط افزودنی های خوراکی دیگر تغییر طعم داده می شود و در دسترس مردم به عنوان شیر شتر قرار می گیرد، تصریح کرد: در سیستم سنتی ما محصولاتی را که بتوان از آن شیر شتر استخراج کرد، اصلا وجود ندارد.

احمدی با گفتن اینکه با فروش شیر شتر از تفکر مردم به نفع سودجویان استفاده شده است، گفت: همانطور که مردم از عطاری ها برای خاصیت درمانی از عرق گیاهان آن را خریداری می کنند، برای استفاده از خاصیت درمانی شیر شتر هم آن را خریداری کرده و مورد استفاده قرار می دهند.

وی با توجه به اینکه بسیاری از لبنیات فروشی های داخل میادین تره بار اقدام به فروش شیر و دوغ شتر کرده اند اظهار داشت: متاسفانه کسی هم پاسخگوی این گونه مسائل نیست؛ تا دیروز شیر شتر کجا بود که امروزه به وفور در مغازه ها به فروش می رسد.

این کارشناس دامپروری با توصیه به اینکه مردم فقط تحت پوشش استاندارد کارنجاتی که تحت پوشش وزارت بهداشت و درمان هستند، می توانند موارد لبنی را خریداری کنند، گفت: چون وزارت بهداشت روی فروش لبنیات هیچ گونه نظارتی ندارد، فعلاً لبنیات فروشی ها راحت می توانند اقدام به فروش شیر شتر و دوغ شتر کنند.

 

 

برچسب ها: شیر شتر،
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
0
0
ای بابا هر دم از،این باغ بری می رسد
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
0
0
حرف هایشان درست است.
نظر شما
ادامه