کد خبر: ۲۳۰۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

در پی انتشار خبری با عنوان «دوغ غیربهداشتی 11 نکایی را روانه بیمارستان کرد»، دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران جوابیه ای را منتشر نمودند که عیناً در ذیل درج می گردد:

 مسئول محترم پایگاه خبری شمال نیوز

با سلام و احترام

       
پیرو درج مطلبی در آن پایگاه در تاریخ هفتم شهریور ماه 1394 با عنوان "پنج شنبه شب؛ دوغ غیربهداشتی 11 نکایی را روانه بیمارستان کرد!" خواهشمند است برابر قانون مطبوعات در اولین فرصت، متن ذیل را به منظور تنویر افکار عمومی در آن رسانه منتشر نمایید.

بنا به بازدید همکاران از بیماران بستری شده در بیمارستان امام حسین (ع) نکا و مجموعه گزارشات همراهان و اظهارات پرسنل بهداشتی، افراد مذکور صرفاً دچار خواب آلودگی و درگیری اعصاب و اختلالات مغزی بوده اند، در صورت آلودگی ناشی از غذا و بروز مسمومیت غذایی باید سیستم گوارشی را درگیر  و مختل نماید.

گفتنی است در محصولات دوغ پاستوریزه به دلیل پایین بودن PH امکان رشد میکروب های مسبب مسمومیت غذایی امکان پذیر نبوده و فقط کپک و مخمر در آن توانایی رشد دارد که علائم مسمومیت با اختلالات دستگاه گوارش نمایان می شود.

همچنین لازم به ذکر است دوغ پاستوریزه تولیدی مربوط به شرکت «چشمه نوشان خراسان» به شماره ساخت 12605/50 به آدرس خراسان رضوی چناران، به تاریخ تولید 15/05/94 بوده و تحت نظارت این معاونت نمی باشد.

 

خبر مرتبط:

دوغ غیربهداشتی 11 نفر را روانه بیمارستان کرد

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
0
همچنین لازم به ذکر است دوغ پاستوریزه تولیدی مربوط به شرکت «چشمه نوشان خراسان» به شماره ساخت 12605/50 به آدرس خراسان رضوی چناران، به تاریخ تولید 15/05/94 بوده و تحت نظارت این معاونت نمی باشد.!!!!!
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
0
0
بسیار جواب غیر کارشناسانه ای است. 1- چه کسی گفته که تمام مسمومیت های غذایی باید حتما علایم گوارشی داشته باشند و اگر علایم عصبی باشند، مسمومیت غذایی محسوب نمی شود؟؟!! 2- چه کسی گفته که در دوغ، فقط کپک و مخمر رشد می کند؟؟!! بهتر است عزیزان غذا و دارو، قبل از صدور اطلاعیه های غیر علمی، حداقل سری هم به کتب و منابع معتبر بزنند.
نظر شما
ادامه