کد خبر: ۲۲۹۴۷

با حضور روسای شبکه های دامپزشکی شهرستان ها و مدیران ستادی اداره کل، دومین جلسه شورای هماهنگی مدیران دامپزشکی استان مرکزی برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، در این جلسه که با محوریت مباحث فنی و اداری در اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد، «دکتر علی رضائی پور» ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز هفته دولت و عرض تبریک به مناسبت دهه کرامت و میلاد ثامن الحجج امام رضا(ع) گفت: فاز اول ممیزی و درجه بندی واحدهای تحت نظارت دامپزشکی از 25/5/94 در استان مرکزی شروع شده و کارشناسان واحد نظارت شبکه های دامپزشکی شهرستان ها به جمع آوری اطلاعات از واحدهای تحت نظارت طبق فرم های ممیزی اقدام می کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزیدر خصوص آخرین وضعیت بیماری آنفلوآنزای پرندگان در کشور اظهار داشت: خوشبختانه هیچ گزارشی از وجود بیماری آنفلوانزا در استان مرکزی مشاهده نشده است و مهمترین علت انتقال بیماری پرندگان مهاجر هستند که ما در بحث پایش بیماری آنفلوانزا نمونه برداری از آبزی سانان را در دستور کار قرار داده ایم و همواره آمادگی مقابله با این بیماری را داریم.

وی با اشاره به برخی تغییرات در مجموعه نیروی انسانی این اداره کل افزود: با قدردانی از زحمات یکایک فعالان حوزه دامپزشکی،در تلاشیم تا با بهره مندی از توانمندی نیروهای مجرب راه را جهت رسیدن به اهداف این اداره هموارتر سازیم.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی از اجرایی شدن طرح درج کد ردیابی بر روی مرغ و تخم مرغ تا پایان شهریور ماه خبر داد و اظهار داشت: کلیه کشتارگاه های ما مجهز به امکانات لازم برای درج کد ردیابی برروی گوشت مرغ و تخم مرغ هستند و تا پایان شهریور ماه تمام محموله های مرغ و تخم مرغ که از کشتارگاه ها خارج می شوند شامل کد ردیابی خواهند بود.

وی ادامه داد: دامپزشکی از نظر حساسیت کاری جزو 5 دستگاه مهم است بنابراین تمام مسئولان و روسای شبکه و کارکنان باید این مسئله را مد نظر قرار دهند. خوشبختانه جایگاه این اداره کل در ارزیابی عملکرد استانداری مرکزی از رتبه 12 به رتبه 7 ارتقا یافته که جزء 10 دستگاه برتر قابل تقدیر عنوان شده است.

رضائی پور بیان داشت: مدیران شبکه ها باید شخصا به سامانه های دامپزشکی تسلط کامل داشته باشند و در شهرستان ها پستی بنام مسئول دفتر رئیس و راننده رئیس شبکه نداریم و باید به دنبال صرفه جویی در تمام حوزه ها باشیم.

رضائی پور اظهار داشت: واکسیناسیون بروسلوز در سطح استان مرکزی تا پایان شهریور ماه انجام می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی در ادامه با تاکید بر نظارت بر صدور و تمدید پروانه های صادر شده در تمام حوزه ها گفت: روسای شهرستان ها باید همه پروانه های صادر شده توسط شبکه مربوطه را بررسی کنند و قبل از اتمام اعتبار آن ها به واحد مربوطه اخطار داده که نسبت به تمدید اعتبار قبل از پایان اعتبار اقدام نمایند.

گفتنی است که در این جلسه بسیاری از مسائل تخصصی دامپزشکی توسط حاضرین مطرح شد و هر یک از معاونت ها و روسای ستادی این اداره کل و روسای شبکه های دامپزشکی شهرستان ها از عملکرد یک سال اخیر خود و برنامه های پیش رو سخن گفتند.

 

 

نظر شما
ادامه