کد خبر: ۲۲۶۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - مشاور رئیس سازمان نظام دامپزشکی با حضور در برنامه مجله کشاورزی شبکه بازار به معرفی رشته دامپزشکی پرداخت.

«دکتر حسام الدین اکبرین» در این برنامه به ابعاد مختلف رشته دامپزشکی اشاره کرد و تولید تا بالین را طیف وسیع فعالیت دامپزشکان عنوان کرد.

این دامپزشک و متخصص اپیدمیولوژی خطاب به کنکوریها گفت: اگر فردی علاقه به حیوانات نداشته باشد، نمیتواند در حرفه دامپزشکی موفق شود چون یا باحیوانات و یا با فرآوردههای حیوانی در عرصه کار آینده خود روبرو خواهد بود.

استادیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران افزود: فعالیت در انستیتوپاستور، مؤسسه رازی، مراکز تحقیقاتی و دارویی و مشارکت در امور تحقیقاتی پیشرفته حتی در پرتاب موجودات زنده به فضا از جمله زمینههای کار دامپزشکان است.

 

وی در موضوع بهداشت عمومی هم به نقش دامپزشکان اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه در همین سیل اخیر اگر نقش دامپزشکان در معدوم سازی لاشههای دامی و ضدعفونی محیط به درستی انجام نمیشد، با یک فاجعه روبرو میشدیم.

دکتر اکبرین از داوطلبان کنکوری خواست کسانی رشته دامپزشکی را انتخاب کنند که هم رتبه بالایی داشته باشند و هم به حیوانات علاقمند باشند.

«دکتر سیدمصطفی پیغمبری»، استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران هم در ادامه این برنامه بصورت تلفنی مهمان برنامه بود و اعلام کرد بیش از 50 رشته مرتبط با دامپزشکی در دانشگاهها وجود دارد.

وی افزود: سالانه بین 1200 تا 1300 نفر در دانشگاههای دولتی و همین تعداد در دانشگاه آزاد در مقطع دکترای عمومی دامپزشکی پذیرش می شوند و در سال 94 حدود 100 نفر در زمینه تخصصی و دستیاری بالینی و بین 180 تا 200 نفر هم در 18 رشته PhD در کشور پذیرش شدهاند.

به گفته دکتر پیغمبری، کاردانی دامپزشکی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی و نیز 11 رشته کارشناسی ارشد دامپزشکی مانند بهداشت مواد غذایی، قارچ شناسی، سم شناسی و غیره از دیگر مقاطع دامپزشکی است.

گفتنی است این بخش از مجله کشاورزی پنج شنبه و جمعه گذشته در دو نوبت بصورت زنده و بازپخش از شبکه بازار سیما پخش شد.

 

خبر مرتبط:

آنچه کنکوریها پیش از انتخاب رشته دامپزشکی باید بدانند - دکتر محمد لطفیزاده

پاسخ به 14 سؤال درباره دامپزشکی و دامپزشکان، به مناسبت روز جهانی دامپزشکی - دکتر محمد لطفیزاده

به بهانه برنامه زنده شبکه بازار: ورود دامپزشکان متخصص به عرصه رسانه، امری که باید به فال نیک گرفت - دکتر محمد لطفی‌زاده (+تصاویر)

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر.ورودی79
|
-
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
0
0
سلام
در مورد انتخاب رشته دامپزشکی برای دانشگاه،لطفا فقط کسانی که به حیوانات علاقه دارند و مهمتر از آن وضع مالی عالی دارند و درآینده کار و میزان درامدشان از این رشته برایشان اهمیت ندارد،دامپزشکی را انتخاب کنند
در غیر اینصورت با توجه به شرایط کاری وسطح درامدی دکترهای دامپزشک و سطح فرهنگی جامعه و عدم نیاز بازارکار کشور و انبوه فارغ اتحصیلان دامپزشکی ناراضی از شغل و درآمدشان که قابل مقایسه با سایر رشته های پزشکی و حتی سایر رده های پزشکی غیر دکتری هم نیست،6سال جوانی وانرژی خود را تلف نکنید.
کاش 15سال پیش کسی بود و این راهنمایی را به من میکرد.
افسوس
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
0
0
الان پنج ماهه که به ما تسری ندادن بعد این آقا حرف از علاقه میزنه حتما خودش تسری گرفته و شکمش سیره.کاردان دامپزشکی
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
0
0
لطفا اگر .......... هستید دامپزشکی را انتخاب کنید
رشته معلق بدون متولی
فاقد درامد
بسیار سخت
فقدان کار مناسب
دکتری با منذلت .................
فاقد منابع علمی مناسب
خلاصه که به جواتیتان رحم کنید
با این لفظ دکتری فقط مایع ابرو ریزی
نظر شما
ادامه