کد خبر: ۲۲۴۴۴
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - شبکه جام جم سیما در برنامه (خونه خاله) با اجرای خاله شادونه به معرفی شغل دامپزشک پرداخت.

در این برنامه که 30 تیر ماه سال جاری پخش شد، کودکان علاقمندی خود را به رشته دامپزشکی و اینکه می خواهند در آینده دکتر حیوانات و یا دامپزشک بشوند اظهار میکردند.

یکی از کودکان در این برنامه در سؤالی از بینندگان می پرسید: کی گفته دامپزشکی شغل بدیه؟ خیلی هم شغل خوبیه!

در بخشی از برنامه، شخصیت بازیگر و مهمان با لهجه هندی و در حالی که دنبال خانه چوپان برای معالجه گوسفند می گشت، سعی داشت خود را به عنوان یک دامپزشک معرفی کند و با کمک خاله شادونه این کار را انجام داد.

(حیوانات هم مانند انسانها به بیماری مبتلا می شوند و برای پیشگیری از بیماری آنها و انتقال بیماری به انسان باید تحت مراقبت دامپزشک و واکسیناسیون قرار گیرند) اینها جملاتی بودند که بیشتر روی آنها در این برنامه تأکید می شد.

از دیگر مطالبی که در این برنامه به کودکان آموزش داده شد سختی کار دامپزشکان بود.

خاله شادونه در پایان برنامه گفت: دامپزشکی یکی از رشته های پزشکی است و پزشکی علاقه بسیار زیادی می خواهد و هر کسی که می خواهد دامپزشک یا دکتر شود باید خوب درس بخواند.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
4
0
سلام بنده زمان دانشجویی پیش یکی از دکتران دامپزشک مجرب دوران کاراموزی خود را می گذراندم، ایشان همیشه از شرایط زندگی و کار خود ناراضی بوده و خاطرم هست یکبار شخصی از ایشان برای انتخاب رشته دامپزشکی راهنمایی خواست و ایشان به شدت با ادامه تحصیل در این رشته مخالفت می کرد، آن زمان بنده به ایشان صفاتی نظیر منفی گرایی و نا امیدی نسبت می دادم ولی الان از خداوندمتعال طلب مغفرت می کنم، در مجموع شرایط رشته دامپزشکی در ایران واقعا اسفناک هست و حالا حالا هم امید بهبودی وجود ندارد، خدا شاهده وقتی دانشجویان دامپزشکی رو می بینم دلم براشون می سوزه.
ناشناس
|
-
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
2
خدا خيرشون بده، انشاالله كم كم اين شغل و خدماتش بطور كامل در كشور شناخته بشه
ناشناس
|
-
|
۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
1
من شنیدم اخیراً موسسه مصباح دامپزشکی هم قدمهایی در این خصوص برداشته. مطمیناً میتونه خیلی ارزشمند باشه برای شناسوندن این رشته غریب به عموم جامعه. اگر هممون دست به دست هم بدیم به یقین پیروز خواهیم شد. فقط به این شرط که متحد باشیم.
نظر شما
ادامه