کد خبر: ۲۲۳۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس گفت: با توجه به اخبار و نگرانی ها در مورد شیوع آنفلوآنزای مرغی و برخی تناقض گویی‌ها، در این خصوص از رئیس سازمان دامپزشکی برای حضور در کمیسیون کشاورزی مجلس دعوت شده تا در مورد جدی بودن شیوع این بیماری گزارش دقیق و شفافی ارائه کند.

محمدتقی توکلی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به دستور کار روز سه شنبه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: براساس اخبار و اطلاعات واصله در استان هایی مثل مازندران و شمال آنفلوآنزا مشاهده شده و گفته می شود این بیماری در حال شیوع است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: ازسوی دیگر برخی بررسی های انجام شده خطر جدی شیوع آنفلوآنزا را رد کرده و اعلام شده که دراین خصوص نگرانی نیست؛ لذا به منظور رفع این تناقضات و آمادگی برای انجام اقدامات پیشگیرانه  از رئیس سازمان دامپزشکی دعوت کرده ایم تا با حضور در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در این باره به صورت شفاف و دقیق اطلاع رسانی کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه آنفلوآنزا یک بیماری خطرناک و مشترک بین انسان و دام است، باید شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق در این زمینه صورت گیرد.

شیوع آنفلوآنزا در کشورهای همسایه

وی تاکید کرد: باید مشخص شود اگر خطر شیوع آنفلوآنزا جدی است و کشور را تهدید می کند، آمادگی لازم و اقدامات پیشگیرانه انجام گیرد تا به خسارات گسترده تر منتهی نشود.

وی با اشاره به شیوع آنفلوآنزا در کشورهای همسایه مثل روسیه و پاکستان ادامه داد: براین اساس احتمال انتقال این بیماری  به کشور وجود دارد، لذا سازمان دامپزشکی  باید برنامه‌های خود برای کنترل و مقابله با آنفلوآنزا را ارائه کند و اگر نیاز باشد مجلس هم کمک و یاری لازم را خواهد  داشت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تاکید کرد: باید با سایر دستگاه ها هماهنگی  شود تا در صورت جدی بودن خطر شیوع آنفلوآنزا، اقدامات پیشگیرانه انجام و خیال مردم راحت شود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
-
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
0
آقای رجایی رئیس کمیسیون از مریدان سرسخت دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی است. ..................................... دلیل آن هم مخالفت رجایی با سازمان دامپزشکی طی سالهای قبل بوده است.والان جزو مدافعین سازمان.
امان از زد وبند سیاسیون
نظر شما
ادامه