کد خبر: ۲۲۳۵۲

کارگروه تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در البرز آغاز به کار کرد

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از تشکیل کارگروه تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در این استان خبر داد.

مجتبی تقی زاده افزود: این کارگروه متشکل از سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل دامپزشکی استان و تشکل بهره برداران است و این کارگروه وظیفه دارد تا نسبت به پایش و امکان سنجی تولید گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک اقدام کند.

وی اظهار داشت: در مرحله نخست اجرای طرح، تعیین نقاط پایه تولید این گونه مرغ ها انجام می شود و سپس با هماهنگی مجموعه عوامل دست اندرکاران کارگروه نسبت به اصلاح ساختار تولید در واحدهای تولیدی الگویی اقدام می شود.

وی اعمال مباحث بهداشتی تغذیه ای مدیریتی و تامین جوجه یک روزه را از جمله اصلاحات زیر ساختی در واحدها دانست و گفت: این اقدامات به منظور امکان پذیر سازی تولید گوشت مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک و تزریق به بازار داخل استانی انجام شود.

تقی زاده با اشاره به عنوان استفاده از هورمون برای مرغ ها، افزود: به هیچ عنوان هورمونی در تغذیه مرغ های گوشتی استفاده نمی شود و به همین لحاظ مصرف کنندگان اطمینان داشته باشند، ماده موثره هورمونی در مرغ های پرورشی استفاده نمی شود.

وی بیان داشت: در ذهن مردم تفکیک بین آنزیم، هورمون و آنتی بیوتیک وجود ندارد و این یک برداشت غلط عامیانه از استفاده هورمون برای مرغ ها وجود دارد.

در استان البرز 198 واحد تولیدی و پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت 4.7 میلیون قطعه در هر دوره با میزان تولید 34 هزار و 800تن فعال است. این میزان تولید 65 درصد نیاز بازار استان البرز را برطرف می کند.

 

 

نظر شما
ادامه