کد خبر: ۲۲۱۴

حکیم مهر -  دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 7 تهران از آموزش سگ‌های زنده یاب و جستجوگر در سوله بحران منطقه با حضور مربی بین‌المللی خبر داد.

رضا طلوعی با اعلام این خبر گفت: با توجه به قرارگیری شهر تهران برروی خطوط زلزله و احتمال بروز حادثه ، منطقه 7 به طور پایلوت طرح آموزش سگ‌های جستجوگر وزنده یاب را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: تاکنون 6 دوره آموزشی سگ‌های جستجو گر و زنده یاب در سوله بحران منطقه برگزار شده است که در دوره فوق مربی بین االمللی هلال احمر شمیرانات و آموزشگری از کشور آلمان نیز حضور داشتند .

طلوعی اظهار داشت: در ابتدا افرادی که در منزل خود سگ نگهداری می‌کنند می‌توانند در صورت تمایل سگ‌های خود را تحت آموزش قرار دهند ضمن اینکه قبل از آموزش سگ‌ها توسط دامپزشک مورد ارزیابی قرار گرفته تا مشخص شود قابلیت آموزش را دارا هستند.

وی با ذکر این نکته که تاکنون 15 قلاده سگ در کلاس های آموزشی برای دوره‌های جستجوگری شرکت داده شدند، گفت: در زمان بروز بحران زلزله با توجه به اینکه ارزیابی و شناسایی افراد زیر آور مشکل است بهترین راه شناسایی آنها استفاده از سگ‌های جستجو گر وزنده یاب است چراکه مشام وبویایی آنها چندین هزار برابر انسان است و می توانند بوی خون و زندگی را در زیر آوار به راحتی شناسایی کنند.

طلوعی یاد آور شد: در زمان 72 ساعت اولیه می توان افراد را از زیر آوار بیرون آورد و زندگی دوباره به آنها بخشید .این سگ ها نقش بسزایی در جستجو و زنده یابی حادثه دیدگان خواهند داشت.

 

نظر شما
ادامه