کد خبر: ۲۲۰۵۲
تعداد نظرات: ۴۵ نظر
«عابد فتاحی» افزود: برای کاهش بیماری‌های مشترک میان انسان و دام باید دانشجویان رشته دامپزشکی در دانشکده‌های پزشکی مشغول به تحصیل شوند تا در جریان بیماری‌های مشترک انسان و دام قرار گیرند ...
fatahi

حکیم مهر - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از عملکرد سازمان دامپزشکی در کنترل سلامت مواد گوشتی، گفت: کاهش نظارت ها افزایش بیماری های مشترک میان انسان و دام را به دنبال خواهد داشت.

عابد فتاحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی در استان مازندران، گفت: درخصوص شیوع این بیماری گزارش هایی به کمیسیون بهداشت ارسال شده که واقعیت دارد، اما اینکه این بیماری تاکنون به انسان منتقل شده باشد هیچ گزارشی مطرح نشده است، البته در شناسایی حیوانات و پرندگانی که به این بیماری مبتلا هستند باید دقت های لازم به عمل آید، زیرا پرندگان بیمار حرکتی کند داشته و قدرت پرواز ندارند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، افزود: البته از آنفلوآنزای مرغی خطرناکتر بیماری مرس است که با سفر حجاج به عربستان سعودی درطی چند ماه آینده ممکن است که شیوع پیدا کند، متاسفانه به رغم تمام تلاش ها در کره جنوبی 27 نفر تاکنون از ابتلا به این بیماری کشته شدند و در ایران در 2 سال قبل شیوع این بیماری کشنده سابقه داشت، بنابراین وزارت بهداشت و درمان باید ازآمادگی لازم در جهت مقابله با این بیماری برخوردار شود.

وی درخصوص شیوع تب کریمه کنگو در برخی نقاط کشور، تاکید کرد: در طی روزهای اخیر انجمن آزمایشگاه‌های کشور به این نکته تاکید داشته که مسئولان باید برای تامین سلامت گوشت از مرحله ذبح در کشتارگاه تا خروج آن کلیه موارد بهداشتی را رعایت کنند که متاسفانه مدتی است نظارت بر رعایت نکات بهداشتی در کشتارگاه‌ها کاهش پیدا کرده است.

فتاحی تصریح کرد: اخیرا در نامه‌ای به وزیربهداشت و درمان و جهاد کشاورزی این موضوع را متذکر شدم که نظارت بر سلامت مواد گوشتی کاهش پیدا کرده و باید سازمان دامپزشکی کشور به این نکته دقت کند، زیرا اگر نظارتها به خوبی صورت نگیرد، وارد مرحله ای از افزایش بیماری های خطرناک می شویم که کنترل آنها بسیار سخت است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از افزایش انتقال برخی بیماری‌ها از دام به انسان، گفت: متاسفانه بیماری‌های مشترک میان انسان و دام در حال حاضر افزایش پیدا کرده و باید حتی برای جلوگیری از این موضوع دانشجویان رشته دامپزشکی در دانشکده‌های پزشکی مشغول به تحصیل شوند تا در جریان بیماری‌های مشترک انسان و دام قرار گیرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان دامپزشکی در بحث نظارت بر ذبح و کشتار دام ها به خوبی عمل نمی‌کند، گفت: اگر نظارت‌ها به خوبی صورت نگیرد هیچ کنترلی در جهت جلوگیری از گسترش بیماری وجود ندارد، از این رو بهتر است که برای افزایش نظارت ها سازمان دامپزشکی از دانشجویان آزمایشگاهی استفاده کند.

 

لینک خبر اصلی در خبرگزاری مجلس شورای اسلامی

 

 

انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
جمله شريف حركتي كند داشته و قدرت پرواز ندارند ميزان سواد سرشار اين بزرگ مرد را در مجلس شوراي اسلامي روشن ميسازد
عابد جان زياده از حد فيلمهاي زامبي از كشور متخاصم و متجاوز و مستكبر آمريكاي جهانخوار رو نگاه ميكني براي سلامتي و آينده ات اصلا خوب نيست اينو از يه دامپزشك قبول كن
لياخوف كجايي كه به خدمات ارزشمندت اين روزها نياز زيادي داريم
ناشناس
|
-
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
اینکه ایشان در مورد این موضوع ناآگاهانه صحبت کرده شکی نیست ، ولی اینکه ادارات دامپزشکی دیگر دامپزشکان حرفه ای ندارد شکی نیست ! البته البته پزشکان این تیپی هم در بهداشت کم نداریم !!
بخش خصوصی
|
-
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
باسلام
بنظر سخنان این بزرگوار بیشتر جنبه توهین به جامعه دامپزشکی داشت....
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
با سلام و احترام،
به نظر می رسد تصوری که اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از رشته دامپزشکی دارند، چیزی در حد مهندسی دامپروری است و چنین اظهاراتی که این روزها زیاد هم شنیده می شود، ناشی از این ناآگاهی است.
ناشناس
|
-
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
بعنوان یک دامپزشک متخصص اذعان میکنم آموخته های من و همکاران در مدارسی بنام دانشکده دامپزشکی و آنهم در مادر مدارس دامپزشکی ایران! حاصلی جز بیسوادی و بی آبرویی برای خود و این رشته ندارد. پس بهتر است و لازم است دانشکده های دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت اداره گردد تا علم دانشجویان دامپزشکی به روز گردد.
ناشناس
|
-
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
بی سوادی هر یک از ما ناشی از عدم مطالعه یا حضور در دانشکده های سطح پایین است
اگر دامپزشکی به وزارت بهداشت برود با سواد می شوید؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
خودتونو به بی سوادی میزنین که یه فرد نالایق که مشخص نیس از کجا مدرک گرفته این حرفا رو میزنه
ناشناس
|
-
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
دوستان قبلا هم گفتم وزارت بهداشت در فکر فارغ التحصیلان خود است و نه این که دلش به حال ما دامپزشکان سوخته باشد که ما را مورد عنایت خود قرار دهند .... داروخانه های دامپزشمی فرصتی جدید برای تحصیل کرده های داروسازی (بنا به شواهد موجود و کمبود فضا برای دانش آموختگان این رشته) و آزمایش گاه های ما همچنین برای تحصیل کردگان علوم ازمایشگاهی انسانی ... از قرار معلوم آشی کاملا چرب برایمان پخته اند
به نظر بنده کاملا ساده لوحیست فکر کنیم عاشق چشم و ابروی ما شده و یا واقعا قصد اصلاح وضعیت را اشته باشند من فکر میکنم می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند
شما میدانید که وزارت بهداشت برای تبدیل مدرک و معادل سازی مدرک دامپزشکی را معادل لیسانس قرار میدهد ...هیچ معلوم نیست که اگر خدای ناکرده با وزارت بهداش یکی شویم دیگر چه تحقیر هایی را باید تحمل کنیم ...نم از شرایط کنونی همچون هر دامپزشک دیگری رضایت ندارم ولی از چاله در آمدن و در چاه افتادن چیزیست که از ان میترسم.
دامپزشک تازه کار
ناشناس
|
-
|
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
از ماست که بر ماست...
بی ادعا
|
-
|
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
اینکه این بیماری ها در حال شیوع و گسترش در کشور هستند مسلما نشانه نگرش بسیار بدی بوده که مردم و مسئولین به دامپزشکی در طی سالیان گذشته داشته و سبب تضعیف این نهاد مهم بهداشتی شده اند ، نهادی که در هر کشوری در راس هرم کنترل و پیشگیری بیماری ها و مبارزه با آنها قرار میگیرد. چه اشکال داشت اگر در سالیان گذشته اساتید دامپزشکی و پزشکی در کنار هم به پزشکان و دامپزشکان در رابطه با بیماری های زئونوز تعلیم میدادند. من حرف این نماینده را تایید نمیکنم ولی با این امر موافقم که دوری وزارت بهداشت و دامپزشکی سبب بیسوادی هر چه بیشتر دامپزشکان شده است. چه بسا بسیاری از پزشکان هم آنگونه که باید در مورد زئونوزها نمیدانند.
ناشناس
|
-
|
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
با سلام. من بدون تعصب صنفی وبا تکیه بر نزدیک به پانزده سال تجربه در سیستم دولتی وخصوصی برخی نظرات ايشون رو قبول دارم.ددرسیستم آموزشی متاسفانه با پذیرش بی رویه دانشجو در رشته دامپزشکی و بی محتوا بودن دروس وکم سوادی بسیاری از اساتید و خروجی زیاد دامپزشک کم سواد مواجه هستیم ودر حوزه مدیریت وعمل حضور مدیران نالایق وسفارشی خصوصا در دوران ریاست آن مرد که رفت وبسیاری از مدیران مانده از آن دوران با همان تفکر وشیوه عمل شدیدا به این رشته آسیب وارد شده. وقتی گوشت بوفالو به اسم گوساله عرضه ميشه ونتيجه نظارت برآن حذف ناظر با وجدان و ترفیع وابقا مدیر کل بوده تا جایی که مدیر ارشد سازمان دامپزشکی واسطه فرار مجرم از چنگال قانون ميشه. وقتی مرغ بدون نظارت بهداشتی وذبح شرعی با قایق ولنج وارد کشور ميشه تاجایی که امام جمعه شهر درخطبه های نماز عنوان میکنه مردم مرغ حرام مصرف نکنید ولی بعداز مدتی ............................. وهمه از جمله خطیب محترم، نماینده عقیدتی سیاسی روزه سکوت ميگيرن وحراست مجموعه خودش رو تودل دستگاه های نظارتی جا میکنه .................. توقع دارید نماینده مجلس هرچند غیر دلسوز خفه خون بگیره. جمع کنید بساط بی قانونی خودتون رو.حکیم مهر اگر سانسور کردی نه تنها تحریم میشی بلکه طی یک فراخوان تحریم رو گسترش میدیم. هستند خوانندگانی از شما که دل خونی از این بی قانونی ها دارند.از آه مظلوم بترسید ودراين ماه مبارک ازادگی پیشه کنید مطلع.
ناشناس
|
-
|
۰۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
وقتی برخی مدیران بجای پرداختن به امور ی که از وظایفشان هست، به پدافند غیرعامل میچسبن و همون يه ذره بودجه بقول خودشون محدود رو خرج يه کار بیهوده میکنن ودر موارد شیوع کانون های بیماری منفعل عمل میکنن، چرا هرکسی نباید اظهار نظر کنه. جالبه طی چند روز گذشته خبری از معاونت محترم بهداشتی سازمان نیست و برخی اظهار نظرهاي مربوطه به حوزه ايشون از زبان معاونت محترم تشخیص ودرمان گفته ميشه. آشپز هم فهمیده آش خیلی شور شده.
ناشناس
|
-
|
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
اگر اشتباه نکرده باشم ، فکر میکنم خواهر زاده ایشان لیسانس علوم آزمایشگاهی دامپزشکی هست و در آذربایجان غربی در اشنویه شاغل هست و از حکیم مهر درخواست میکنم صحت موضوع را بررسی کنه تا ببینیم که منظور این نماینده مجلس ، خواهر زاده شان هست! آقا اگه ایشون را رییس کنن ، مشکلات دامپزشکی حل میشه؟
ناشناس
|
-
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
با سلام
دوست عزیز (( متـخصـص )) که خودت رو بیسواد معرفی کردی ، لطفا جزء رو کل تعمیم نده .
نظر خودتون راجع به خودتون محترم ، اما به دیگران نسبت ندهید .
موفق باشید
کارمند
|
-
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
وقتی فوق العاده تسری کارکنان دامپزشکی اذر بایجان غربی دربهمن واسفند پرداخت نشده وسه ماه از سال جاری هم گذشته هنوز خبری نیست وقتی شب وروز کارمی کنیم ولی چهار سال است ماهی 200تومان مزایا می دهند وقتی مسئول .......... اداره کل به سفارش همین اقای فتاحی می شود همزمان مسئول .......... و ............ استان وقتی..... دیگر چه انتظاری دارید.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
پزشکان بیسواد همه جا ادعای سواد میکنند ولی ما دامپزشکان همه جا و در همه کامنت ها خود را بیسواد معرفی میکنیم
کاش میشد کسانی که علاقه به این رشته ندارند، ان را نمی خواندند
دامپزشکان اطراف ما همه با سوادند مگر عده ای که فقط به خاطر مدرک پا به این رشته گذاشته اند
بیایید به حفظ شان خود به ارتقاء نقشمان در جامعه بیاندیشیم
البته وقتی فردی با رتبه 40000 در ازمون سراسری، در یک امتحان .... در دانشگاه ازاد شعبه فلان جا قبول میشود نباید ادعایی بیشتر داشت
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
آموزش دیدن دامپزشکان (بیماری های مشترک ) توسط کادر پزشکی هم به نظر من مشکلی ندارد و بالعکس . ولی از این دیدگاه که ایشان گفته انصافا قدری بی انصافی است .
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
سازمان دامپزشکی و جامعه دامپزشکی کشور به اندازه کافی نیروی متخصص دارد اما مشکل اینجاست که تخصص و کار علمی در سازمان دامپزشکی ارزش ندارد و تصمیمات سیاسی گرفته می شود. مدیران سیاطی انتخاب می شوند. بر عکس علوم پزشکی که به کار علمی ارزش داده می شود
سیاسی بودن دامپزشکی یعنی مرگ سازمان
ما باید خودمان سازمان دامپزشکی را بسازیم و انقدر پیشرفت کنیم که نه تنها هیچ مدیر ضعیفی رو قبول نکنیم و نه زیر بار تصمیمات سیاسبی بریم . بلکه تنها با کار فنی صحیح حق مردم رو ادا کنیم و هم حقوق همکارانمان در سازمان دامپزشکی رو بگیریم. الان مدیران سیاسی ما زیر بار طرح های بدون پشتوانه مالی و فنی میرن تنها به خاطرحفظ صندلی شون و به قیمت له کردن همکاران میدانی با کار اجباری و مفت
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
مشکل دامپزشکی کشور مدیران ضعیف ، انجام کارهای غیر علمی و سیاسی ، و نداشتن بودجه کافی جهت پشتیبانی طرح هاست. امیدواریم دکتر خلج که خود فردی علمیست ، بجا اوردن حق همکاران و کار صحیح و تخصصی را فدای سیاسی کاری نکنند. فقط کار علمی به شرط تامین اعتبار کافی می تواند دامپزشکی را از این وضعیت نجات دهد. چشم هم بذارید دوره مدیریت شما هم تمام خواهد شد انشا ا... طوری باشید که بعد از ان همکاران به نیکی از شما یاد کنند
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
دکتر فتاحی چشم پزشک هستند.
از دانشگاه استانبول ترکیه بیش از 2 دهه پیش تخصص گرفتند، احتمالا به سبب سطح علمی بالاتر این دانشگاه در مقایسه با مراکز علمی ایران!
موارد بالا ذکر شد تا ارتباط دانش بالای ایشان با بهداشت مواد غذایی، بیماری های عفونی و زئونوز، رشته های علوم آزمایشگاهی و... را بدانیم!!
متاسفانه دوستان فراموش می کنند که دوران دانای کل بودن و اظهار نظر غیر تخصصی در هر مورد جزئی و کلی گذشته است.
مسول فني سابق
|
-
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
لطفا يك جلد كتاب بيماري هاي مشترك إنسان و دام جناب دكتر ذوقي را براي اين اقا إرسال كنيد تا بفهمند كه يك دامپزشك براي يادگيري بيماريهاي مشترك لازم نيست به دانشكده هاي پزشكي برود ، بهتر است واحد هاي اجباري به پزشكان بدهيد كه بيايند دانشكده هاي دامپزشكي واحدهاي اين درس را بگذرانند .
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
اقای دکتر فلاحی اگر شما واقعا افزایش نظارت های دامپزشکی رو خواستارید 2 درصد از بودجه سلامت برای کارهای بهداشتی دامپزشکی کنار بگذارید
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
سازمان دامپزشکی برای انجام نظارت بر فراورده های خام دامی نیرو و بودجه کافی ندارد.روزی که وظیفه نظارت بر فراورده های خام دامی از وزارت بهداشت به دامپزشکی محول شد حتی یک ریال و یایک نفر نیروی ااضافی به دامپزشکی ندادن. که این هم از زرنگی های وزارت بهداشت بود.کار اضافی برای سازمان دامپزشکی بدون در نظر گرفتن بودجه و نیروی لازم
ناشناس
|
-
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
پیغامی از فخر رازی خطاب به اون عزیزانی که فکر میکنند خیلی با سوادند بر اوناییکه میگن بیسواد هستیم می تازند: ((آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند))!!.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
سلام بنده هیچگاه این هجمه ای رو که در این چند وقت گذشته علیه زحمتکشان دامپزشکی شده تا کنون نه دیدم و نه شنیدم، من از خوندن این هجمه ها متاثر میشم و از نظرات برخی از همکاران بسیار متاثر تر، وقتی اعتبارات دامپزشکی قابل قیاس با علوم پزشکی نیست هنگامی که دامپزشکی شخص یا اشخاصی را به علت کشتار غیر مجاز به مقامات قضایی ارجاع می دهند و آن مقامات با بی اعتنایی کامل شخص را تبرئه می کند و یا زمانی که دریافتی یک دامپزشک قابل قیاس با یک لیسانس علوم آزمایشگاهی نیست و....حضرات توقع معجزه دارند آیا!!!؟؟؟باید به این به اصطلاح دلسوزان هشدار داد به جای هجو گفتن فکر اساسی برای رهایی از شرایط کنونی کنند، هر چند من اعتقاد دارم این اشخاص اصلا به فکر بهداشت عمومی نبوده و فقط به مطامع خود می اندیشید.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
یک واحد بیماری مشترک خوندیم و فکر میکنیم مثل یک متخصص عفونی از بیماری های انسان سر در میاریم! واقعا که...
علی
|
-
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
دوستان نوجه کنید نه تخطئه چشم و گوش بسته سازمان و نه تبرئه از سر نااگاهی شایسته شما تحصیل کرده ها نیست.همین قدر که هنوز داریم به قانون دامپزشکی مصوب سال 50 استناد می کنیم یعنی دامپزشکی 40 سال در جا زده دوستان بزرگوار.جناب نماینده مجلس حق دارند.ولی دکتر خلج عزیز و دوست داشتنی لطف کنند پیگیر تصویب قوانین به روز در حوزه سازمانشون با مجلسیان بزرگوار همکاری کنند. شما که ............. لااقل لا به لای ........ یه قانون از بهارستانیا ..... بگیرید.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
عزیز دوست فخر رازی
در کل دانشجویان دامپزشکی از کدام رشته دانشگاهی بیسوادترن؟
ناشناس
|
-
|
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
0
این احساس بی سوادی به خاطر دیدن کیس کم بیمار در 2 سال آخر دانشگاه هست.ای کاش به جای 6 سال ،7 یا 8 سال درس بود ولی به شرط دیدن کیس های زیاد.یادمه سال آخر همش 1 ظهر تعطیل می شدیم در صورتی که اصل همون سال آخره.پزشک ها تو همون دوره دانشجویی انقدر کیس مبینن که تسلط پیدا میکنن.تا موقعی که استاد هست باید ازش استفاده کرد نه بعد فارغ التحصیلی
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
0
بودجه نیست اضافه کار ماموریت که هیچ با چی میشه بهداشت را کنترل کرد
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
0
سلام.مدرک ایشان جای سوال داره .واقعا اقای نماینده خیلی خیلی بی س....ی .لطفا سانسور نکن .کامیاب قیصربیگی
شهروند
|
-
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
0
البته در شناسایی حیوانات و پرندگانی که به این بیماری مبتلا هستند باید دقت های لازم به عمل آید، زیرا پرندگان بیمار حرکتی کند داشته و قدرت پرواز ندارند. تورو خدا جمله رو داری اونم از یه نماینده مجلس. تو کدوم text اینو نوشته پرنده بیمار قدرت پرواز نداشته و حرکتی کند داشته!!!!!!!!!!!!!!!
دامپزشک.
|
-
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
0
پزشکی را دیدم که برای درمان ریفلاکس ژلوفن تجویز کرده بود.لازم به ذکر است که ایشان فوق تخصص بودند.حالا بهتر نیست که خودمون رو دست کم نگیریم.وبه اقای نماینده متذکر شویم.بهتر است پزشکان چند واحدی در دانشکده دامپزشکی پاس کنند.شاید کمتر متکی به تکینیکهای کمک تشخیصی شوند
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
0
مسئولین عزیز فکر نمی کنید وقت آن رسیده که حرکتی از خود نشان دهید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
0
خطاب به دامپزشک محترم که کامنت ژلوفن را نوشته. دوست عزیزم لازمه تشخیص دقیق هر بیماری، استفاده از تکنیک های تشخیصی به روز است و هر پزشکی بدون استفاده از این تکنیک ها بیماری را تشخیص بده یعنی طبابت در حد قرن نوزدهم انجام داده! عزیزم دوره تشخیص با یک گوشی و یک دماسنج پزشکی دیگر گذشته و دامپزشکانیکه با این دو ابزار ساده تشخیص های آنچنانی میدهند واقعا باید برگردن به زمان طبابت قبل از جنگ جهانی اول!! حالا اگر در دانشکده شما همینطوری بیماری را تشخیص میدند به میراث فرهنگی اطلاع بدید که بعنوان یک اثر تاریخی زنده آن را ثبت کنند!!
روح اله
|
-
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
0
باسلام هربلایی سرمردم میاد ازنادانی مسئولین است.این آقای فتاحی کاش بجای خودنمایی ،توی این شرایط کنار دامپزشکی می ایستاد.بهترنبود شخص دکترخلج رابه کمیسیون دعوت میکرد وباایشان صحبت میکردتااینکه درمورد دامپزشکی نظربدهند.
دانشجو دامپزشکی
|
-
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
0
این روزها دامپزشکی شده سیبلی برای اهداف همه ای کاش دلسوزانی بودند تا جلوی این اتفاقات رو میگرفتن...
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
0
خطاب به همکار آذربایجان غربی:
در آذربایجان شرقی 100 تومن مزایا می دهند تازه اگر بدهند.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
0
چند بار متن فوق را خوندم و شرم میکنم که ایشون نماینده شهر ما هستند. حرفی برای گفتن ندارم
ناشناس
|
-
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
0
میخواهم از ایشان سوال شود پس دکتر های دامپزشک چه کاره هستند و چه وظیفه ای در جامعه دارند،و واحد درسی بیماری های مشترک که جزء دروس اجباری رشته دامپزشکی می باشد در حالی که در سایر رشته ها چنین درسی نداریم.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
0
اولا كه هستند كساني كه با رتبه 3 رقمي با علاقه و اتخاب اول دامپزشكي رو در دانشگاه انتخاب كردند
دوما مگه ما بايد بيماري هاي انساني رو هم شناسايي و كنترل كنيم تا جايي كه بيماري در دام و طيور باشد به ما مربوط مي شود بقيه كارش هم بر عهده وزارت بهداشتي ها ، سرمون اينقدر شلوغه كه وقت نداريم جور وزارت بهداشت رو هم بكشيم
سوما بهتره از هم حرفه اي هاي خودمان دفاع كنيم نه انكه بكوبيمشون
چهارما هر انسان متخصص در اين زمينه مي داند كه هر زماني ممكن است بيماري رخ دهد فروكش كند و دوباره بروز كند مهم كنترل بيماريست
پنجما وزارت بهداشت هم اموزش با خودشه هم اجرا حالا دامپزشكي اموزش با يكيه اجراش با يكي ديگه وقتي پول لازم داره با هيشكي نيست
خوب خرج داره هر كاري به خدا
ششما كارمنداي وزارت بهداشت كلا سخت كار مي كنند و سختي كارشون بالاست البته توي حكم حقوقيشون رو ذكر كردم
در پايان پيشنهاد مي كنم يك هفته جامون با معاونت بهداشت وزارت بهداشت عوض كنيم اونام بيان دامپزشكي ببينيم چي مي شود هر كي بهتر كار كرد(:
شریف
|
-
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
0
اتفاقا بحث ایشان کاملا علمی است و اگر به دور از تعصب خشک به موضوع نگاه شود و سخنان ایشان بدون سانسور توسط سایت بیمار حکیم مهر منتشر شود ، ایشان منظورشان این است که دانشجویان دامپزشکی چند واحدی را در دانشگده های پزشکی در خصوص بیماری های مشترک بگذرانند تا زدیدگاه افراد دامپزشک با بیماری های زئونوز ملموس تر گردد. و ایشان اصلا نگفته که دانشجویان دامپزشکی دانشگده های خود را تعطیل و برئمد دانشگده پزشکی . کاش مقداری با مسایل کمتر احساساتی برخورد میکردیم. البته مطمنم حکیم مهر این نظر را منتشر نخواهد کرد
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
0
با سلام و احترام،
دوست عزیز! لینک خبر اصلی در خبرگزاری مجلس شورای اسلامی را به همین دلیل در انتهای خبر قرار داده ایم که امثال حضرتعالی چنین انگی را به حکیم مهر نچسبانند!
قاسم
|
-
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
0
0
بنظر بنده نیز عدم توجه به توانایی ها در بکاربردن افراد مشکلات عدیده ای برای دامپزشکی ایجاد کرده. این سیل فارغ التحصیل ها آخه در کجا میخوان مشغول بکار بشوند. بنده متاسفانه جزء سه رقمی های کنکور هستم که در ابتدا با علاقه وارد این رشته شدم ولی با دیدن همکارانم که علمی از دامپزشکی ندارند و حتی پرستیژ یک دکتر دامپزشکی را ندارند و حتی با رتبه های بسیار بالا در حدود 10000 هزار سراسری در دانشگاه آزاد مدرک گرفته اند واقعا سرخورده میشوم. بخدا قصد توهینی ندارم ولی کجاست انصاف علی (ع)؟ کجاست یکی به من بگه از دوم دبیرستان روزی 10 ساعت میخوندم تا رتبه خوب بیارم و رشته و دانشگاه خوب قبول شم پس ماحصلش کجاست؟! انصاف کنیم دوستان
مائده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
0
0
یعنی ..........تر از این مطالب و بعضی نظر ها تو عمرم ندیده بودم خصوصا اون نظر ..........ی که گفت اگه بریم زیر نظر وزارت بهداشت ممکنه مدرک دکترای عمومی بشه لیسانس اخه ادم باشعور ما تو دامپزشکی ۶سال درسایی رو می خونیم که از پزشکی خیلی سخت تره همه جای دنیا حتی تو همین ایران پرستیژ یه دامپزشک خیلی از پزشکا بالا تره تو دنیای واقعی که این طوره از لحاظ درامد هم من تو اطرافم دامپزشکی نمی شناسم که از۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تو ماه کم تر در بیاره اکثر دامپزشکا وقت سر خاروندن هم ندارن اونایی که میان نظر میذارن که کار نیست و این حرفا از بس بیکارن که دیگه دارن ...... می گن
نظر شما
ادامه