کد خبر: ۲۱۹۶۵

مدیرکل دامپزشکی کرمان: مصرف هورمون برای پرورش طیور کذب محض است

دکتر حسین رشیدی افزود: سیستم پرورشی جدید، برخی اصلاح نژاد را بر روی طیور به عمل می آورد که دیگر نیازی به دارو و هورمون برای پرورش و رشد طیور نیست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کار اصلاح نژاد صورت گرفته، طیور رشد سریع دارند و در عرض 45 روز می توانند به وزن مناسب برای عرضه به بازار برسند.

وی با بیان اینکه وزن مطلوب مرغ بایستی کمتر از هزار و 800 باشد، به مردم توصیه کرد که از خرید مرغ بالاتر از این وزن خودداری کنند زیرا دارای چربی زیاد بوده و برای مصرف خانوار مناسب نیست.

وی به سند گوشت قرمز، گوشت طیور و شیر خام از اسناد هفتگانه تامین امنیت غذایی استان کرمان که هفته گذشته به تصویب رسید اشاره کرد و گفت: یکی از موارد مهم گنجانده شده در این سند مسایل آموزشی برای مردم می باشد و بر اساس آن کارهای ترویجی و اطلاع رسانی برای آگاه سازی مردم صورت می گیرد.

رشیدی ادامه داد: با وجود این سند، کشتارگاه ها هم ملزم می شوند همزمان با فرهنگ سازی، مرغ مصرفی خانوار را زیر هزار و 800 گرم کشتار نمایند.

وی اظهار کرد: نظارت بر خوراک، پرورش و حمل و نقل دام، استحصال بهداشتی فرآورده های دامی اعم ازگوشت و شیر، نظارت بر کشتار و حمل و نقل از جمله مواردی می باشد که در سند گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه در مورد گوشت مرغ با حساسیت بیشتری در این سند تاکید شده است، بیان کرد: مرغ برای اینکه از مرحله کشتار عبور کند می بایست دوره ای را تحت عنوان پرهیز دارویی داشته باشد.

وی طرح ردیابی گوشت مرغ را یکی از اقدامات مثبت در جهت اطمینان از سلامت گوشت مرغ دانست و افزود: بر اساس این طرح که در حال اجرا می باشد مزارع شناسنامه دار می شوند و شماره مجوز بر روی پاکت مرغ بعد از بسته بندی درج خواهد شد که شامل تمامی اطلاعات از مزرعه تا کشتارگاه برای مصرف کنندگان است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بیان کرد: مصرف کنندگان می توانند شماره درج شده بر روی بسته بندی را به سامانه 30008903 پیامک کرده و تمامی اطلاعات مربوط به گوشت مرغ را کسب کنند.

 

 

نظر شما
ادامه