کد خبر: ۲۱۷۴۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
در این نامه ضمن تاکید بر عدم وجود هورمون و در حد مجاز بودن فلزات سنگین موجود در گوشت مرغ تولیدی کشور، از اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در این زمینه انتقاد شده است ...
larijani

حکیم مهر - انجمن ملی طیور در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی از آماج حملات به صنعت طیور انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، انجمن ملی طیور با انتقاد از آماج حملات به صنعت طیور کشور، ریاست مجلس شورای اسلامی را از کیفیت محصولات تولیدی طیور مطمئن ساخت و خاطر نشان کرد در مواد پروتئینی کشور هیچگونه آلودگی وجود ندارد و این حملات را از جانب عده ای که به فکر تعطیلی واحدهای تولیدی هستند، دانست.

متن این نامه به شرح زیر است:


جناب آقای دکتر لاریجانی
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و در نهایت احترام

به استحضار می رساند، مدتی است که از تریبون های مختلف، صنعت طیور کشور آماج حملاتی است که تلاش می شود اذهان مردم شریف را نسبت به کیفیت محصولات این صنعت دچار بدبینی و هراس نمایند. تولیدکنندگان این محصولات شرافت و پایبندی خویش به ارزش های اخلاقی و انسانی و اهداف متعالی جمهوری اسلامی را طی سال های دفاع مقدس در تامین مواد غذایی، بی نیاز از بیگانگان به اثبات رسانده اند و هنوز بر باورها و تعهدات خویش پای بندند و اجازه نخواهند داد، مادامی که توان بالقوه بالایی در تامین غذایی مردم کشور وجود دارد، دست نیاز به سوی دیگران دراز شود. لیکن حملات اخیر تنها آب به آسیاب کسانی می ریزد که خیال بسته شدن کلیه واحدهای تولیدی و واردات حتی نیازهای اولیه کشور را در سر می پرورانند و لاغیر. از اینرو محضر عالی را به دو نکته ذیل معطوف می دارد:

1- در تولید گوشت مرغ تحت هیچ شرایطی نه در داخل و نه در خارج از کشور هورمون استفاده نمی شود و این توهمی است که هیچ ریشه کارشناسی ندارد و رشد سریع جوجه های گشتی مرهون پیشرفت های اصلاح نژادی دهه های اخیر و نیز بهره برداری از علم تغذیه توسط کارشناسان علوم دامی و تولید کنندگان می باشد.

2- وجود عناصر سنگین در گوشت مرغ که به تازگی مطرح شده نیز (همانطور که متولیان امر توضیح کافی در این مورد ارائه کرده اند) کاملاً در حد مجاز بوده و طرح موضوع از طریق رسانه های جمعی تخریب اعتبار تولیدکنندگان زحمت کش این مرز و بوم را در پی دارد. حال که سال نو سال همدلی است، زیباتر است بجای تخریب و سیاه نمایی زحمات تولید کنندگان کشور دست در دست یکدیگر در برابر دشمنان رنگانگی که در برابر تعالی این نظام صف آرایی کرده اند، در جهت آبادانی و اعتلای نام بزرگ جمهوری اسلامی تلاش نماییم.

با توجه به بیانات اخیر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص وجود فلزات سنگین در گوشت مرغ های داخل کشور، این وظیفه بویژه بر عهده نمایندگان شریف مجلس که در کمیسیون های تخصصی، مسایل را به طور کارشناسی مورد ارزیابی قرار می دهند بیشتر سنگینی می کند و باشد تا در آوردگاه اقتصادی نیز نام بلند میهن اسلامی مان بر تارک همه کشورها بدرخشد.

 

با تشکر و احترام
فارغی
رییس هیات مدیره

 

 

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دكتر ح .ر
|
-
|
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
0
0
خوب فاصله آخرين آنتى بيوتيكى تجويز شده چى !!!
يعنى : عدم رعايت فاصله آخرين آنتى بيوتيك تجويز شده به گله تا كشتار چى ؟؟؟؟
دکتر دامپزشک
|
-
|
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
0
0
سلامت کشور نه با آرمانگرایی حل میشه نه با شعار. بنظرم بهتره زیرنظر کمسیون بهداشت طرحی ملی برای بررسی بقایای آنتی بیوتیکی و فلزات سنگین در گوشت اجرا بشه.
ناشناس
|
-
|
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
0
0
صحبت غیر علمی ممنوع
مسئول فنی دلسوز
|
-
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
0
0
کشتار جوجه های وازد و گله های درگیر به اسم جوجه کبابی و فروش آن با قیمتهای آن چنانی به ملت شریف ایران یعنی شرافت و پایبندی به ارزش های اخلاقی و انسانی ؟؟!!
عزیزمعروف
|
-
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
0
0
سلام خداقوت
داداش لفطن من میگم بجای اینکه بیگیم مردم مرغهای آنتی بیوتیک دار میخورند
بهترنیست بیگیم مردم آنتی بیوتیک مرغ دار میخورند.
بابا انصافو برم ددددد
دکتر دامپزشک
|
-
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
0
0
آخه آدم در استفاده از کلمات و جملاتی چون تولیدکنندگان این محصولات شرافت و پایبندی خویش به ارزش های اخلاقی و انسانی و اهداف متعالی جمهوری اسلامی را طی سال های دفاع مقدس در تامین مواد غذایی، بی نیاز از بیگانگان به اثبات رسانده اند و هنوز بر باورها و تعهدات خویش پای بندند و اجازه نخواهند داد، مادامی که توان بالقوه بالایی در تامین غذایی مردم کشور وجود دارد، دست نیاز به سوی دیگران دراز شود. لیکن حملات اخیر تنها آب به آسیاب کسانی می ریزد که خیال بسته شدن کلیه واحدهای تولیدی و واردات حتی نیازهای اولیه کشور را در سر می پرورانند و لاغیر واقعا اذیت میشه. برادر شما یا علمشو ندارید یا واقعا قصد بی احترامی به مخاطبتون دارید. کدوم مرغدار از ارزش غذایی و استاندارد های ملی و جهانی سلامت غذایی اطلاع داره؟؟؟؟ ما دامپزشکها هم که علمشو داریم بخاطر فضای حاکم بر بخش دامپزشکی و بهداشت سلامت غذا مجبوریم چشمهامونو ببندیم. بنده قصد توهین به تلاشهای مرغداران عزیز و دامپزشکان بسیار عزیز نمی کنم ولی حقیقت رو باید قبول کرد و در جهت اصلاحش تلاش کرد. ما هم که توان اصلاح نداریم لااقلش ساکت نشینیم و حرفهامونو به گوش مسئولان و رسانه ها برسونیم. برای تولید مواد غذایی سالم باید یک ارگان واحد قوی و توانمند وجود داشته باشه که در ایران نه سازمان غذا و دارو میتونه کاری کنه و نه دامپزشکی. فقط باید این دو با هم یکی بشند و زیر نظر متولی سلامت کارهارو پیش ببرند. با نامه نگاری و گول زدن مسئولان بلند پایه کشور تا کجا میخواید پیش برید آخه! خسته نشدید از این اوضاع نابسامان تولید!؟ محصول غذایی باید کیفیت داشته باشه چرا خودمونو گول میزنیم!؟ این روئسا و هیئت مدیره ها تا کی میخوان چشمشونو به استانداردهای علمی ببندند!؟
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
0
0
کامنت آخه آدم
راست میگی ولی هم سیستم نظارتی مشگل دارد و هم ساختار و هم مرغدار و هم سیستم بانکی کشور . منتهی ریشه سیستم نظارتی است که اگر عاقلانه عمل کند منجر به اصلاع ساختار و عملکرد بهتر مرغدار می شود . ولی سیستم بانکی چه کسی باید اصلاح کند الله اعلم .
ناشناس
|
-
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
0
0
ریاست محترم مجلس مثل اینکه علاوه بر ریاضیات در سایر زمینه ها و دانشها نیز متخصص هستند و صاحب نظر.
نظر شما
ادامه