کد خبر: ۲۱۷۴۱
تعداد نظرات: ۶ نظر

عضو کمیسیون بهداشت و درمان نسبت به شیوع تب مالت در فصل تابستان هشدار داد و گفت: طبق آمار وزارت بهداشت سالانه 15 هزار نفر به تب مالت مبتلا می شوند.

احمد آریایی نژاد در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: موضوع تب مالت یکی از موضوعاتی بود که اخیرا در کمیسیون بهداشت نیز با حضور رئیس سازمان دامپزشکی به آن پرداخته شد اما علی رغم توضیحاتی که ارائه شد، باید بازهم نسبت به شیوع تب مالت نگران بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: مسئولان باید طوری اقدام کنند که محصولات غذایی و لبنی به شکل سالم به دست مردم برسد و مردم با اطمینان خاطر استفاده کنند. البته برنامه تأمین سلامت غذا از مزرعه تا سفره در دستور کار وزارت بهداشت است اما هیچ اقدام جدی و عملی در این رابطه صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی هایی که وجود دارد استفاده از سموم در محصولات و مواد غذایی است که متأسفانه در برخی محصولات بیش از حد استاندارد استفاده می شود که باید برای آن راهکار جدی اتخاذ شود.

وی یادآور شد: هرچند شیوع تب مالت طی سال های اخیر بسیار کاهش یافته اما ما هنوز شاهد ضعف واکسیناسیون دام ها و استفاده از لبنیات فله ای هستیم که طبق آمار وزارت بهداشت سالانه 15 هزار نفر به تب مالت مبتلا می شوند.

آریایی نژاد تصریح کرد: در سال های گذشته ما مشکل تولید واکسن دامی تب مالت را داشتیم اما هم اکنون این مشکل برطرف شده اما بازهم واکسیناسیون دامی در سطح قابل قبولی انجام نمی شود ضمن اینکه گرایش مردم نیز به مصرف لبنیات فله ای زیاد شده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تشدید نظارت مجلس بر سلامت محصولات غذایی گفت: امسال کمیسیون بهداشت به طور ویژه و جدی نسبت به سلامت مواد غذایی ورود کرده است.

 

 

برچسب ها: تب‌مالت،
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
0
0
نیاز به هشدار دادن نیست که، بیان از دامپزشکی حمایت کنند.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
0
0
لازم است مسؤلين كشور الخصوص مسؤلين بهداشتي كشور كه با سلامت مردم سر و كار دارند ،در اظهار نظر ها كمي با مطالعه سخن بگويند ، ما در سالهاي گذشته مشكل كمبود واكسن نداشتيم كه هيچ ،بلكه جهت اطلاع مسولين محترم خاطر نشان مي گردد كه اگر چنين بود بايد افزايش مبتلايان در همان سالهاي ادعايي افزايش مي يافت كه چنين نشد و اين يعني آفتاب آمد دليل آفتاب، ثانيا دوره كمون بروسلوز مگر جقدر است ؟ با مراجعه به منابع در مي يابيم كه از چند روز تا چند ماه (يك هفته تا سه ماه)متغيير مي باشد و از طرفي انسان ميزبان بن بست اين بيماري است.بنابراين دقت شود ميزان شيوع دو برابري امروزي نمي تواند به چند سال گذشته ارجاع داده شود. مگر قبول كنيم كه در سالهاي اخير قصور كرده ايم. لذا براي پاسخگويي درست به مشكل پيش رو و يافتن چاره مشكل با فرافكني مشكل امروز مملكت را براي فرار از پاسخ درست، به گذشته دور حواله نكنيم.چاره كار اصلاح رفتار و عملكرد اشتباه سالهاي اخير و تدبير در امور و تبعيت از قانون كشور است.
دامپزشک خسته
|
-
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
0
0
شاید به مزاج شما خوش نیاید و مدیریت سایت سانسورهایی را انجام دهد البته حرف راست جواب ندارد. ولی حداقل به عنوان یک انسان گفته باشم کمیسیون بهداشت مجلس عزیز چه کار میکنید البته اگر مثل من دامپزشک با اون حقوق کم بودین راست میگفتین حالا که حقوقهایتان مثل من نیست و صفرهای آن بسیار زیادتر پس حداقل در مجلس بیایید از من کارشناس در دامپزشکی دولتی بپرسید چه کار کنیم دکتر جان؟
بودجه بدین به حد نامحدود در حداقل 5 سال بریم تست کنیم دامهای راکتور را شناسایی کنیم بکشیم در غیر اینصورت نه دامدار نه سازمان دامپزشکی تمایلی ندارد به تست کشتار چون دامدار ضرر میکند و برای سازمان بدهی
بودجه که نباشه تست نمیشه چون پول غرامت نداریم به همین خاطر شناسایی نمیشه این دامها خودشان باعث افزایش تعداد راکتور میشن 50 سال هست که عزم ملی در این رابطه نمیشه البته این کار را باید به دست کاردانش بسپارن اونم سازمان دامپزشکی نه وزارت بهداشت چون از پیشگیری در دام باید اقدام گردد. نماینده بهداشت مجلس خود شما مسوولین چون حضرتعالی ندانسته دارین کار بیوتروریسم میکنید جای حضرتعالی و همکارانتان در جنگ جهانی دوم خالی بود خدا یاور شما باشه به امید انکه با همت شما شاهد باشیم همه گاو و گوسفندان ایران تب مالت داشته باشند و همه مردم تب مالتی باشند وعده من و ما و مردم سر پل جهندم
ناشناس
|
-
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
0
0
همه مشکل برمیگرده به اعتبارات ،وقتی وزارت بهداشت عزیز در طرح ملی ارتقاع سلامت به پزشک عمومی محترم 10 میلیون تومان و بالاتر حقوق میبنده وهیچ فکری به حال پیشگیری از بیماریها نمیکنه وضعیت همین میشه .چون وزارت بهداشت فقط به درمان که پولساز است میاندیشد و پیشگیری که پول خواه است را به امان خدا رها کرده و نهایتا به آموزش و ارائه آمار در این زمینه میپردازد .در حالی که در همین مورد تب مالت حرکت ریشه ای از تست وکشتار دامهای مبتلا و پرداخت غرامت تا مایه کوبی و پیگیری محصولات تا سفره مصرف کننده لازم است که تشکیلات دامپزشکی با مشکلات عدیدده اعتبارات و بودجه هزینه ای دست و پنجه نرم میکند که در صورت حل آن با هزینه های خیلی خیلی کمتر از هزینه های درمان ،میتوان جلوی بیماری را از ریشه گرفت .
به قول معروف آب را از سرچشمه میتوان با یک بیل بست یا منحرف کرد ولی در محل دریا دیگر با بیل مکانیکی هم نمیتوان کاری کرد.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
0
نکته اول : در یک شهرستان با 100 روستا تعداد پرسنل یک خانه بهداشت که چهار روستا را پوشش می دهند 2 نفر است در صورتی که در این شهرستان برای پوشش 100 روستا در شبکه دامپزشکی 2 نفر مشغول به کار هستند با این همه سختی کار دامپزشکی . حالا شما پیدا کنید پرتغال فروش را ...و اما نکته دوم :در سالهای اخیر هیج تغییری در روند مبارزه با بیماری تب مالت در دامپزشکی اتفاق نیفتاده است و همچنان سازمان دامپزشکی با چالشهای موجود وظیفه ذاتی خود را انجام می دهد ولی آقایان وزرات بهداشت که هیچ تلاشی برای مبارزه با این بیماریها نمی کردند حتی موارد بیماری تب مالت انسانی را به صورت درست گزارش نمی کردند ولی در یکی دو سال اخیر تا دیدند کوتاهی خودشان در حال بروز کردن است تلاش می کنند انواع هجمه ها را روانه دامپزشکی نمایند در اصل تغییر روش وزرات بهداشت برای پایش بیماری تب مالت که در سالهای قبل کوتاهی می کردند به دلایل مختلف این وضعیت را نمایان کرده است. این در حالی است که دامپزشکی با تمام کمبودها همیشه نفر اول و آخر در مبارزه با بیماریهای مشترک بوده و خواهد بود . خواهشا آقایان وزارت بهداشت بجای فرافکنی و انداختن کوتاهی خودشان در سالهای قبل برای اجرای برنامه مناسب برای پیشگیری از بیماریهای مشترک ،به صورت عملیاتی نه شعار سازمان دامپزشکی را یاری نمایند . نقل است از بزرگان اگر همه مردم به اندازه عملشان حرف می زدند چه سکوتی دنیا را فرا می گرفت .
شهروند
|
-
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
0
0
ماده 37 –فروشگاهها ، سوپر ماركتها ، تعاوني ها و ساير اماكن بايد از عرضه و تحويل كالاي غير بهداشتي خودداري نمايند . عرضه و تحويل كالا با علم به غير بهداشتي بودن آن تخلف محسوب شده و....-
ماده 32 –توليد مواد غذايي، آرايشي، و بهداشتي بايد با حضور مسئول فني انجام گيرد-
ماده 31 –توليد مواد خوردني ، آشاميدني ، آرايشي و بهداشتي كه با علامت و بسته بندي مشخص به صورت بازرگاني عرضه ميگردد طبق فهرست ماده 1 آئين نامه اجرايي ماده 8 و 9 قانون مواد خوردني، آشاميدني ، آرايشي و بهداشتي منوط به اخذ پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مي باشد و تخلف از آن جرم بوده ....-
- شهروند
نظر شما
ادامه