کد خبر: ۲۱۳۵
نگاه تدارکاتی به روابط عمومی آفت است/حضور افراد غیرمتخصص در رأس روابط عمومی دامپزشکی اشتباه است/کار روابط عمومی سانسور رسانه‌های منتقد و تعریف و تمجید از رئیس سازمان نیست/رؤسای سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی از ادامه پیمودن راه اشتباه گذشته بپرهیزند...

حکیم مهر -  رییس مرکز مجازی پژوهش‌های راهبردی دامپزشکی به مناسبت برگزاری همایش ملی روابط عمومی دستگاههای اجرایی کشور ، با تأکید بر نقش مهم روابط عمومی‌ در افزایش کارآمدی سازمان دامپزشکی و سایر نهادهای مرتبط با بخش دامپزشکی نظیر سازمان نظام دامپزشکی گفت: اگر مسوولان نگاه تدارکاتی به بخش روابط‌ عمومی ‌نداشته باشند آفت بزرگی که این بخش را تهدید می‌کند، رفع خواهد شد.

دکتر محمد لطفی‌زاده با اشتباه دانستن حضور افراد غیرمتخصص در رأس روابط عمومی اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر افرادی مسوولیت روابط عمومی ‌سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی را برعهده داشته‌اند که یا اکثراً دامپزشک نبوده‌اند و یا تحصیلات آنان پاسخگوی نیاز یک سازمان تخصصی نبوده است.

وی افزود: روابط عمومی‌ باید با احصاء تهدیدات علیه حرفه دامپزشکی و سازمان متبوع خود، این تهدیدات را در اسرع وقت به فرصت تبدیل کند و با رصد دقیق رسانه‌ها انتقادات و پیشنهادات کارشناسانه را دریافت و عملیاتی کند که این موضوع نیازمند حضور افراد متخصص و آگاه به مسائل دامپزشکی است.

لطفی‌زاده همچنین با انتقاد از تعویض مکرر مدیران روابط عمومی‌ در سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی در سال‌های اخیر درباره انتظار مدیران سازمان‌ها و مجموعه‎ها از روابط عمومی‌ گفت: محدود کردن وظایف روابط عمومی‌ به نصب پارچه و تابلوی تبلیغاتی، ساماندهی نحوه پذیرایی مراسم و جلسات مختلف، سانسور رسانه‌های منتقد و برخوردهای گزینشی و یا تعریف و تمجید از رئیس سازمان یک اشتباه بزرگ است و باید از آن پرهیز کرد.

رییس مرکز مجازی پژوهش‌های راهبردی دامپزشکی افزود: اگر عملکرد روابط عمومی‌ سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی را با معیارهای سطحی بسنجیم ممکن است نمره نسبتاً خوبی کسب کنند، اما در صورتی‎ که این عملکرد با معیارهای منطبق بر نیاز حرفه و صنف دامپزشکی و به‌صورت کاربردی سنجیده شود، متأسفانه نمره خوبی چه به لحاظ اطلاع‌رسانی و چه به لحاظ اشراف بر موضوعات تحت مدیریت کسب نخواهند کرد.

لطفی‌زاده درباره نقش برنامه‌ریزی در روابط عمومی‌ گفت: در سال‌های اخیر هیچگاه شاهد تدوین و انتشار اسناد بلندمدت و راهبردی در بخش دامپزشکی نبوده‌ایم و به دنبال آن به دلیل تعویض مکرر مدیران روابط عمومی ‌و عدم همخوانی و پیروی از یک رویه منطقی و ثابت به لحاظ تحصیلات و سوابق در این انتصابات و تعویض‌ها، فرصتی برای ترسیم نقشه جامع و بلندمدت در بخش روابط عمومی‌ دامپزشکی هم فراهم نشده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: رؤسای سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی با اهمیت دادن بیشتر به نقش روابط عمومی ‌و استفاده از ظرفیت فضای اینترنت و رسانه‌ها، در این بخش از افراد آگاه به موضوعات دامپزشکی در بعد اجرایی و علمی‌ استفاده و از ادامه پیمودن راه اشتباه گذشته پرهیز کنند.

 

نظر شما
ادامه