کد خبر: ۲۰۹۸
تعداد نظرات: ۸۰ نظر

حکیم مهر -  عقیم سازی حیوانات ، بایدها و نبایدها - پگاه محرابی

 

 

در خصوص عقیم سازی حیوانات همواره اختلاف نظرهایی بین حامیان حیوانات وجود داشته است. عده ای موافق و عده ای دیگر مخالف با این موضوع هستند.اما براستی در وضعیت کنونی حیوانات در کشورمان ،  آیا عقیم سازی تنها راه بهبود نسبی وضع موجود نیست؟!!!

من هم موافقم و دوست دارم که حیوانات زندگی طبیعی خود را داشته باشند .کاملا درست است که آنها هم از حق تولید مثل و ... برخوردار باشند.اما باید دید کجا و به چه قیمتی؟

در کشور ما با این مردم حیوان ستیز که همه روزه شاهد یک ماجرای تازه علیه حیوانات بیچاره هستیم ، آیا باز هم اولویت با داشتن زندگی طبیعی است؟

هفته پیش بود که زهرای عزیز تماس گرفت و خبر داد که در دانشگاهشان اقدام به جمع آوری گربه ها کرده اند.قبلا هم این خبر را شنیده بودم که قرار است به علت ازدیاد تعداد گربه ها چنین طرحی اجرا شود اما فکر نمی کردم این موضوع به این سرعت عملی شود.بماند که چه حالی پیدا کردم بعد از شنیدن خبر.ولی خوشبختانه موضوع را به اطلاع دوستان رساندیم و فردای آن روز با تماس تلفنی و مراجعه حضوری به دانشگاه مشکل فعلا متوقف شد!مسئولین دانشگاه به جای حل مسئله توسط عقیم سازی طبق معمول به پاک کردن صورت مسئله پرداخته بودند.

آیا در مملکتی که قشر تحصیل کرده ما چنین رفتاری با حیوانات دارند همچنان باید اجازه زاد و ولد طبیعی داده شود فقط به بهانه دخالت نکردن در اکوسیستم طبیعی؟!!!

کدام اکوسیستم طبیعی است ، که انتظار داریم این یک مورد به همین روال باقی بماند؟مگر کم شاهد بچه گربه های بیچاره ای هستیم که توسط هموطنان گرامی! در سطل های زباله مدفون شده اند یا از مادر جدا شده و در محلی نا امن رها می شوند و سرنوشتی جز مرگ با زجر در انتظارشان نیست؟

مگر کم شاهد اجساد حیوانات در حاشیه اتوبانها و حتی خیابانهای فرعی شهرمان هستیم؟مگر همه روزه شاهد گربه های بدبخت و گرسنه ای که از شدت گرسنگی نای راه رفتن ندارند نیستیم؟مگر کم گربه هایی را دیده ایم که بر اثر تصادف به طرز وحشتناکی دست یا پای خود را از دست داده اند؟

همین چند روز پیش در خیابان گربه ای را دیدم که یک پایش را جمع کرده بود ، نزدیکتر رفتم و متوجه شدم احتمالا بر اثر تصادف پایش آسیب بدی دیده و استخوانش بیرون زده بود هر چقدر تلاش کردیم موفق به گرفتنش نشدیم و از آنروز تا حالا از فکرش بیرون نمی آیم.

به راستی با این آزار و اذیتی که حیوانات متحمل می شوند به دنیا آمدن بچه های جدید جایز است؟

در کشورهای دیگر ، آنجایی که قانون حمایت از حیوانات وجود دارد و برای حیوانت ارزش قائل هستند ، عقیم سازی یکی از موثرترین و کارآمد ترین شیوه ها برای کنترل جمعیت و رسیدگی به وضعیت حیوانات است. البته در آنجا این کار توسط بخش دولتی ، شهرداری ها و سازمان های حمایت از حیوانات صورت می پذیرد.در کشور ما که از این خبرها نیست و مسئولین مشغول انجام امور مهمتری هستند!! و شهرداری البته مشغول تیر باران کردن سگ های ولگرد!

بنابراین باز هم این مسئولیت بر عهده ما حامیان حیوانات است که از سر وظیفه شناسی با کمک و همکاری یکدیگر گامی هر چند کوچک در جهت رفاه حال حیوانات بر داریم.خوشبختانه هستند دامپزشکان متعهد و دلسوزی که عمل عقیم سازی را به رایگان و یا با هزینه های بسیار پایین برای کمک به حیوانات انجام می دهند.

یکی از مهمترین اهداف ما از احداث یک مرکز این است که بتوانیم با کمک یکدیگر دسته دسته حیوانات را عقیم کرده ، در دوره کوتاه نقاهت بعد از عمل در مرکز نگهداری کنیم و سپس به محل زندگی شان برگردانیم.

و اما برخی می گویند حیوانات به خصوص گربه ها پس از عقیم شدن ترسو و منزوی می شوند و ...

تجربه من از ژوکس و پم پم و گربه های سایر اطرافیان و دوستان این است که نه تنها آرام و منزوی نشده اند ،بلکه همین الان پم پم خانوم با وجود داشتن بخیه عمل عقیمی از دیوار راست دارد بالا می رود!!!

امیدوارم با عملی شدن  این امر از تولد حیواناتی که سرنوشتی جز آوارگی و بیچارگی ندارند جلوگیری شده و وضعیت حیوانات تا حدی بهبود یابد.

 

انتشار یافته: ۸۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴۰
اعتمادي
|
-
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۴
11
1
یکی از مهمترین اهداف ما از احداث یک مرکز این است که بتوانیم با کمک یکدیگر دسته دسته حیوانات را عقیم کرده ، در دوره کوتاه نقاهت بعد از عمل در مرکز نگهداری کنیم و سپس به محل زندگی شان برگردانیم.
واقعا چه هدف والا و الهي داريد.خداوند شما را در اين كار خير همراهي و ياري كند.
فقط سوالي براي من پيش آمده است.آيا خود خداوند باري تعالي نميتوانست آنها را عقيم بيافريند؟آيا استغفراله شعور الهي اشتباه كرده است ؟در قران آمده است كه تمام حيوانات بنا بر حكمتي آفريده شده اند.آيا حكمت اين بوده است كه به دست انسان نسل آنها منقرض شود؟آيا پاسخي در درگاه الهي براي اين عمل ضد الهي خود داريد؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
خداوند زنان را نیز برای زایمان طبیعی افریده، پس از نظر شما عمل سزارین هم خارج از شعور خداوند است؟
خداوند اسب را آزاد آفرید، حالا چرا رسول و ائمه و دیگران سوار آنها می شدند، ایا خداوند نمی توانست حیوانات را با زین و افسار بیافریند و نیاز داشت انسان این کار را بکند؟
پدرام
|
-
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۴
10
3
سلام... وقتیکه عقیدۀ عموم مردم بر اینه که خدای متعال و متبارک، همه چیز رو، چه زنده، چه بی جان، مُسخَر ما کرده (که البته و صد البته در قرآن مبارک نیز آمده)، چه نیاز به احترام گذاشتن به حق حیات حیوانات است؟
پاسخ ها
مینو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
خیلی جالبه که ما می اییم در مورد چه طور زندگی کردن و طول عمر حیوانات نظر می دهیم و براشون تعیین تکلیف می کنیم بعد می گوییم حیوانات مسخر ما نیستند پس تسخیر چیه
آترپای
|
-
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
1
2
سلام . من از دوتا بچه گربه4 ماهه نگه داری میکنم . اونا الان توی پاسیو هستن ولی کم کم دیگه نمیتونن اونجا زندگی کنن.دارن بزرگ تر میشن و اونجا حوصله شون سر میره . این کوچولوهارو توی بالکن نگذاشتم چون پارسال که یه بچه گربه تنهای دیگه رو آورده بودم از ش مراقبت میکردم بچه ی همسایه از بس اذیتش کرد مرد. میدونین که نگه داری از دوتا گربه نر و ماده توی آپارتمان 60 متری هم کار آسونی نیست و گربه دوس داره مدام بیرون از خونه هم بگرده. پزشکشون گفته باید عقیم بشن 2 ماه دیگه . توی این مدت خیلی نگران بودم که نکنه این کار به سلامت روحیشون آسیب بزنه. چند تا کلینیک هم برای مشاوره رفتم. که البته بیشتر کلینیک ها میگن عقیم باید بشن. هزینه عقیم سازی توی کلینیک دانشکده دامپزشکی هم برای هر کدوم 250 هزار تومنه که خیلی زیاده از طرفی سلامت هم جسمی و هم روحی این کوچولوها برام مهمه. میخوام تا جایی که میشه کمترین آسیبو ببینن. دارم هم درجهت نظر های مخالف و هم موافق عقیم سازی تحقیق میکنم. اگه شما هم اطلاعاتی بتونین به من بدین ممنون میشم.
غیر از بیرون آوردن غدد جنسی راه دیگه ای نیست که گربه ها فقط بچه دار نشن ولی رفتار جنسیشون مختل نشه؟
آیا عقیم کردن باعث افسردگی حیوان نمیشه؟ همون طور که در انسان این طور هست؟
آیا کتاب یا سایت یا... هست که اطلاعات جامع و درستی از مزایا و معایب عقیم کردن حیوانات داشته باشه؟
و در صورت تصمیم برای عقیم کردن آیا شما کلینیک یا مطبی سراغ دارید که برای عقیم کردن مطمئن باشه و هزینه کمتری در بر داشته باشه؟
پیشاپیش از راهنمای شما متشکرم
fariba morsali
|
-
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
3
0
این گفته دامپزشکی است که جایزه لوح خروس طلایی را از انجمن حمایت از حیوانات گرفته
برخی اعمال جراحی اگر برای کمک به حیوان نباشد تنها دردیست برای خوشایند انسانها

مازیار منشئی دامپزشک و دوستدار حیوانات است که در سال‌های اخیر در مخالفت با بسیاری از اعمال جراحی مانند عقیم سازی و اخته کردن، اصلاح گوش و حنجره و قطع دم بوده که به طور معمول روی حیوانات خانگی صورت می‌گیرد کوشیده است. این دامپزشک معتقد است اگر این جراحی‌ها در راستای کمک به حیوان نباشد تنها دردی است که انسان‌ها برای خوشایند خود به حیوانات تزریق می‌کنند. درحالیکه در بسیاری از کشورهای دنیا منسوخ شده است.
به گفته این فعال حقوق حیوانات دو دسته از افراد اقدام به نگهداری از حیوانات می‌کنند کسانی که دوستداران واقعی حیوانات هستند و آن‌ها را تنها به دلیل علاقه به موجوداتی غیر از انسان تحت حمایت خود می‌گیرند و دسته دوم افرادی که علاقه چندانی به نگهداری حیوانات ندارند و تنها به دلیل افکار سطحی اقدام به نگهداری از حیوانات خانگی می‌کنند، وی به این دسته از افراد توصیه می‌کند اقدام به حمایت از حیوانات خانگی نکنند زیرا این امرهم خودشان و هم حیوان را آزار می‌دهد.
درود بر شرف تو دامپزشک با وجدان
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
3
7
حامیان عقیم سازی ادعا می کنند که از دو گربه پس از 9 سال ، بیش از 11 میلیون گربه می تواند تولید شود ( نظیر این توجیهات دروغین در صفحاتی که برای عقیم کردن پول می گیرند زیاد است). حالا سوال این است که چطور تا دو دهه پیش از دو گربه این تعداد گربه به دنیا نمی آمد؟؟ اگر این ادعای مسخره صحت داشت که الان باید به صدها تریلیارد گربه و سگ در زمین زندگی می کرد. fariba morsali
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
من با عقیم کردن مخالف بودم اما گربه های من که به سن زاد و ولد رسیده اند سال گذشته ده و امسال پانزده بچه زاییدند
سال قبل مقاومت کردم اما تعداد زیاد انها باعث ابتلای گروهی انها به بیماری و نهایتا مرگ ده بچه گربه شد
که این را هم در نظر بگیرید که من به انها رسیدگی می کنم یعنی غذا و آب و محل دفع مدفوع و در صورت لزوم پزشک فقط سال قبل چون مسافر بودم گربه ها واکسینه نشده بودند
امسال بعد از به دنیا آمدن پانزده گربه باید تصمیم می گرفتم
اگر عقیم نمی کردم باز بیماری و مرگ و میر و اینکه گربه های ماده بعد از زایمان بینهایت ضعیف شدند چون زایمان سوم و چهارمشان بود
پس بچه گربه ها را واکسینه کردم و برایشان جا پیدا کردم و دوتا از ماده ها را که سنشان بیشتر بود عقیم کردم
هنوز ناراحتم
اما با توجه به این که من به انها خیلی رسیدگی می کنم و البته داخل خانه نمی مانند
رنجی را که در اثر بیماری کشیدند دیدم
فکر می کنم گرچه تصمیم دردآوری بود ولی کولونی گربه های من را سرپا نگه می دارد
دارابي
|
-
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
4
1
سلام به نظر شما سگ نگهبان اگر اخته شود از شرارت ان كه ارزش آن هست كم نمي شود ؟
امير
|
-
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
2
1
من٤ تا گربه دارم،٣تا نر و يكم ماده هر چهار تا زير يك سال هستند.جايي را معرفي كنيد كه با كمترين هزينه بتوانم عقيم شان كنم.
ناشناس
|
-
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
5
9
سلام.من معتقدم به اینکه باید حیوانات زندگی طبیعی خودشان را داشته باشند.و نباید این حیوانات را عقیم کرد و این کار انسانی نیست.حیوانات باید مطابق طبیعتشان زندگی و تولید مثل کنند و نباید این حق را از آنها گرفت و باید دانست با عقیم کردن یک گربه یا هر حیوان دیگری،تا آخر هستی نسل بالقوه از این حیوان از بین میرود و حتی در دراز مدت باعث انقراض آنها میشود.نباید به بهانه ی از بین رفتن بچه گربه ها در آتیه پدرانشان را عقیم کنیم.آنها هم خدایی دارند و از آنها محافظت میشود.هر چند باید فرهنگ عمومی کشور نیز در زمینه حمایت از حیوانات بالا برود و ما در این زمینه متاسفانه ضعیفیم ولی این دلیل برای عقیم کردن حیوانات نمیشود و نباید آنها را عقیم کنیم.
لشکري
|
-
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
3
7
درکشوربعضي ها فقط بلدند دهن گشادشونوبازکنند وابراز فضل کنند وبراي اين کارشون هم ازخدا مايه ميزارند انگار که فقط خودشون خدارو ميشناسند وبس. بدون داشتن هيچ اطلاع واگاهي ،عمل پاک ودرست شماروزيرسوال ميبرند، انها هيچ کدام حيوان خانگي ندارند ونميدانند که گربه هاي فحل چه عذابي ميکشندوازمحاسن عقيم کردن حيوانات اطلاعي ندارند
سهیلا
|
-
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
3
5
دوست عزیز من با عقیم کردن حیوانات مخالفم بخصوص که خودم یک گربه نر دارم که به دنبال عمل وازکتومی برایش بودم و جایی را پیدا نکردم ، به ناچار مجبور به عقیم کردن آن شدم البته بر خلاف تمام گفته های رایج در مورد بعد از عقیم کردن و آرام شدن حیوان این طفل معصوم نه تنها آرام نشد بلکه تمام رفتار های جفتگیری را از خودش بروز میدهد و حتی اقدام به علامت گزاری هم میکند بعد از مدتی یک بچه گربه ماده پیدا کردم که البته پس از بهبود در منزل ما باقی ماند و الان به سن بلوغ رسیده و عقیمش نکردم اما در حال حاضر به مشکل بر خورد کردم یعنی در فصل جفتگیری حیوان ماده فحل میشود و گربه نر عقیم شده من اقدام به انجام اعمال جفتگیری میکند ولی چون توان انجام کامل جفتگیری را ندارد عصبی میشود و من در حال حاضر نمی دانم که آیا باید دست از خود خواهی بر داشته و حیوان ماده را رها کنم یا اینکه نه آن را عقیم کنم چون در صورت انجام احتمالی جفتگیری با گربه نر عقیم نشده ، من صاحب تعدادی بچه گربه میشوم که توان نگه داری از آنها را ندارم لطفا راهنمایی کنید .
فرزاد فرهنگ
|
-
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
2
6
آدم از وضعيت رقت بار گربه ها و سگها در اين شهر هر.كى هر كى به كجا پناه ببره ، اونها از زباله ها تغذيه ميكنن، مورد آزار ما آدم هاى بى مهر و عاطفه قرار ميگيرن، رانده هامون زير ميگيرندشون، وسيله بازى بچه ها ميشن، گوش هاشون و دم هاشون بدرد بريدن ميخوره، انواع بيماريها رو ميگيرن، و....هيچ كارى نميكنيم جز ظلم، و فكر ميكنيم، خدا بايد بى مسيوليتى ما رو جبران كنه يكى نيست بگه خودتون هم مريض ميشين ميشينين خدا بياد خوبتون كنه،عزيز من خدا خيلى مهربونه ولى يه عقلى هم به ما داده تا چاره جويى كنيم اگه هوا رو آلوده كنيم ، خدا اون رو پاك نميكنه، بچه مون رو واكسن نزنيم، خدا از فلجش جلوگيرى نميكنه، واسه حيوان هاى بيچاره هم كارى نكنيم،او نميكنه، ما در مقابل حيوانات مظلوم مسيوليم، واولين كار هم بالا بردن فرهنگ بى تفاوت خودمون و پايين آوردن قصاوت بچه هامون هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
یعنی آروم نشد؟؟ من هم دیروز بعد از کلی کلنجار تازه عقیمش کردم خیلی ناراحتم، سر و صداش کم نشده همش ناله میکنه.
نمیدونستم باید چکار کنم .
بیرون بره میمیره و من نمیتونم برم همش دنبالش
عقیم هم کردم ناراحتم
دامپزشک
|
-
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
1
5
من کاملا با شما موافقم اما کدام مسئولی را داریم به فکر انسان باشه چه برسه به حیوانات انسانهایی که از این زبون بستها می رسند دوستشان ندارد بی شک هیچ بنی بشری را دوست نخواهد داشت
ناهید هاشمی
|
-
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
4
4
من بسیار موافق عقیم کردن هستم من فکر می کنم یک کانون حمایت از حیوانات درست کنیم بایک حساب بانکی وجوانهای فعال در هر شهری
ان وقت هرکس دوست داشت پول به حساب بریزد برای هزینه های عمل
لطفا این کانون را هر چه زودتر تشکیل دهید
پروین
|
-
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
4
6
به نظر من هم عقیم کردن حیوان ( گربه یا سگ ) بخاطر طول عمر بیشتر خودخواهیه - با این کار اونها رو از چرخه ی زیست خارج میکنیم - این موجودات هم مثل تک تک ما آدم ها حق زندگی دارن -چرا فکر میکنیم اگه در کنار ما مثل خودمون زندگی کنند خوشبخت میشن؟؟؟
اصلا در ازای این خوشبختی که ما بهشون میدیم چه چیز مهمی رو از زندگیشون حذف میکنیم؟؟؟؟؟
متاسفانه من هم فکر میکنم که این همه تبلیغ برای عقیم ساری چیزی جز کسب درآمد برای عده ای بیش نداره و در مقابل حذف این حیوانات عزیز از زندگی ما
روزبه
|
-
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
6
6
باسلام خدمت دوستان عزيز عقيم كردن حيوان خانگى كار بسيار درستى است زيرا حيوانات خانگى مهارت لازم براى زندگى خارج خانه را ندارند و در فصل جفت يابى بنا به غريزه اواره خيابان و پرسه زدن ميشوند و بسيار اوقات در جست و خيزهاى خود زير خودروهاى عبورى ميروند و به طرز فجيعى كشته ميشوند من به شخصه چند مورد مشاهده كردم موفق باشيد
Fatemeh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
4
4
سلام
من کاملا با نظر شما موافقم.حرف های شما پرده ای از حقیقت برداشت
من به عنوان یک حامی فقط میتوانم نظراتم را که در همین مورد است در میان نظرات دیگران که به این کار اعتراض میکند قرار بدم. امیدوارم حرف های شما را تمامی ان افراد بخوانند و به عمق موضوع پی ببرند.موفق و پیروز باشید
الی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
0
1
من دوتا خرگوش نر و یک ماده دارم....ایا زیستگاه طبیعی خوب برای خرگوشها در ایران وجود دارد تا رهایشان کنم خوش و خرم زندگی کنند.من مجبورم عقیمشان کنم تا سالهای بیشتری با امکانات بهتر زندگی کنند.اگر کسانی که مخالف عقیم سازی هستند یک محل خوب برای زندگی خوب برای خرگوشهای من پیده کند از خدایم است که انها را رها کنم زندگی طبیعی داشته باشند
میشو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
3
5
سلام
کسایی که میگن این یک بازارگرمی واسه پول دراوردن دامپزشکاست، آیا تا حالا یک گربه ماده که تو دوره فحل هست رو دیدی؟
وقتی دست و پاش میلرزه! از ته وجودش ناله میکنه!
تازه تو دوره ابستنی اگه شانس بیاره زنده بمونه، با حداقل ۶تا نوزاد که حتی نمیتونن بدون کمک مادر ادرارر کنن و امکان مرگشون بسیار بالاست چه برسه به غذا خوردن تازه این مادر ایا غذا داره بخوره؟ ایا دچار بیماری های فرصت طلبی مثل توکسوپلسما ...نشده باشه و اگه بخاطر شیطنت مردم ازارا اونقد زنده بمونه
عمر متوسط گربه های خیابونی کمتر از ۱سال و۸ ماه تازه در اخر با درد زجر و ی عالم حسرت ی غذای درست و حسابی میمیرن
من هم ی گربه دوماه دارم وقتی بین ۱۲/۱۵ روز عمر داشت رو وقتی تو شرایط خیلی بدی بود پیدا کردم کاش تو اینجا متولد نمیشد کاش ی جای محافظت شده بود که همین الان اونجا میذاشتمش با گربه های دیگه دوست بشه بازی کنه شادتر باشه اما این حتی بدون کمک من نمیتونه خودشو تمیز کنه
پدرام از رشت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
4
8
نمیدونم از کجا شروع کنم...فقط میدونم اونایی که با عقیم کردن این حیوونات زبون بسته تو این خاکی که توش زندگی میکنیم مخالفن...نه تنها عشق به حیوونات رو درک نکردن بلکه همیشه چرت و پرتی واسه گفتن دارن تا بگن ما هم میدونیم..من کاملا با عقیم کردنشون موافقم تو این مملکت بی رحم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
2
5
منم با عقیم سازی موافقم
البته فقط گربه چون...........
گربه های خانگی اگه عقیم نشن باعث میشه که بچه دار بشن و اونوقت اون بچه ها آواره خیا بونا میشناسم چون که اینها خانگی
لطفا گربه هاتونو عقیم کنید چون باعث میشه که جون جونت بچه گربه به خطر نیفته
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
6
7
من عاشق گربه ها هستم وازعقیم سازی آنها بدم میاد کاملادوست دارم جمعیت گربه ها زیادبشند شماخودتان مزاحم آن ها میشوید
سمیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
4
6
عقیم کردن رامتوقف کنید.عقیم کردن بداخلاقی است.
سمیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
4
7
این بی اخلاقی ها بگذاریندکنار.خداگربه راآورده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
خانم عزیز حاضری غذای ده گربه را بدهی که به مرور تبدیل به چهل تا خواهند شد
مهتاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
3
5
من دوست دارم درهر شهرمکانی برای پرورش وتکثیر گربه باشد وما برویم دیدن آن.چرامی گوید مالایق آن نیستیم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
4
6
کاملا باعقیم گربه مخالفم .اون مال من هم هست.دوست ندارم منقرض بشند
لاله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
3
4
گربه حق من هست درواقع برای روحیه خوبه.دیگه چیزدیگه ای توی این دنیا نیست .مافقط حیوانات راداریم
بنفشه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
5
5
بدون وجودحیوانات دیگرهیچ چیز معنا ومفهومی ندارد
مردم هستندکه مزاحم حیوانات می شوند.اون هاتابع ماعمل می کنند.عقیم سازی هرگز
عاطفه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
4
6
مردم خودشان مزاحم خیابانی هستند.خداهمین زیبای هاراداده نبایدازدستشون بدهیم.
غزاله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
4
6
گوش به موافقان عقیم ندهید
عقیم نکنید تکثیرکنید
نسترن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
3
5
خدازشتی خلق نکرده.همه گربه ها خوشکل هستند.
دریک مکان مخصوص از گربه هامحافظت کنید
ماریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
3
2
چن تاحیوان عقیم کردیند .............................
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
5
3
گربه عقیم نکن .مهربون باش
لاله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
3
5
خواهش می کنم عقیم سازی رابگذاریدکنار.هرکی گفت عقیم کنم گوش بهش ندهید.
سوسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
4
4
بدون وجودحیوانات دیگرهیچ چیز معنا ومفهومی ندارد.خانم پگاه محرابی لطف کنیدنسخه های ازتکثیرحیوانات ونگه داری آن هادریک جای امن منتشرکنید.
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
3
6
مردم هستند که مریضی می آورندومیلیاردهامیکروب دارند.گربه هاتمیز ترین هستند
سوسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
3
6
عقیم نکنیدعقیم نکنید حیوانات دوست ما هستند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
3
4
من از دست عقیم کننده شاکی هستم شماره تلفنت رابفرست تا
بدانم چرا این کار را کردید
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
2
4
عقیم کردن بانیازمردم یکی نیست.مادرپی تکنولوژی بایدهدایت حیوانات کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
2
5
بهتر است بجای عقیم کردن حیوانات خودو فرهنگ غلطمان را اصلاح کنیم حیوانات هم حق زندگی دارند.
یاسمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
3
5
حیوانات رابایدگذاشت تو ماشین های دست دوم. ................ مثل هم پیدا شدندودارن حیوانات رامنقرض می کنند.خداسرچشمه زیبایی هاست زشتی خلق نکرده.
یاسمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
3
3
خانم طرح عقیم کردن رالغوکنیدهم دراینجاهم درکشورهای دیگه .حامیش نبودی مثلایک روز تلیاردها حیوان بندازی تومردم.
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
2
3
مااز حق خودمان دفاع کنیم همه چیز می خواهیم .ازفراوانی گیاهان گرفته تاحیوانات وبهترین مردمان.
روح الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
3
2
زنده به گور شدم ازدست عقیمتان.
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
2
2
واقعا مادە نوزدە جلوگیری از انقراض ننوشته.خب اشتباه نوشته.
گلخندان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
2
2
به هیچ عنوان تهمت به حیوانات نزنید.آنهادنیاراقشنگ می کنند.مدیربایدجلوگیری ازانقراض حیوانات را می گفت.
تارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
2
4
قطعش کن قطعش کن این حرفهاتون راقطع کنید.بیفتیدبه فکر سلامتی حیوانات وتغذیه حیوانات.حیوانات بایدبیشتروبیشتربشوند.
نسترن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
2
4
خداسرچشمه زیبایی هاست .حیوانات کاملا زیبایی هاهستند
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
2
2
زندگی بی هیچ حیوانی ظلم درحق مردم است.باید سیاست منصفانه ردیف کرد.حتما حامیان عقیم از دو حیوان تلیاردها حیوان درست می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
2
2
لطفا یک محیط زیست حاوی گل وگیاه باشدودردور از منازل مسکونی باشد برای گربه ها وسگ ها تهیه کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
1
4
من از طرف گربه ها وسگ ها معذرت می خواهم اگر ولگردبودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
1
2
خداوندموجودات زنده ای به اسم حیوانات خلق کرد.حیوانات ارزش ما را بالا وبالا می برندمازیاده ازحدنشان می دهیم.همه چیز دارند.مانندبازی وشادی وسرگرمی وخوردن وکار.بعضی اوقات عده ای مانندپلاستیک به آنهانگاه ورفتار می کنند .........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
1
2
این طرح ازهیچ آسمونی نمیادپایین .به جز اشخاص ................. کس دیگری این کاررانمی کند.پای ایرادباشه خب ماهفتادباردریک روز اشتباه ازمان سرمی دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
1
2
به عقیده من باید گوش به گربه ها داد زیبای بی مانند آن ها هرروز داردمن رادارد به آسمان می برد. تعدادی کلبه دریک شهرک بس است .ما به خودمان می نازیم ازاین کە گربه داریم.هیچ آسیبی نباید ببیندمن بدم می آید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
خودت فهمیدی چی نوشتی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
1
5
یک مو ازگربه ام کم بشه همتون را .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
1
6
به عقیدە من دردنیای زیبا چیزی بە جز حیوانات آن راخوشگل نکردە.دیگربە فکرخودتان نباشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
2
4
همه گربه هاازشدت سرما شکسته ومرده شدند.به جز مرکزی برای نگه داری گربه ها چیز دیگری نمی خواهیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
1
4
یە دردی بهتان بزنم بهترین دوستانم سگ ها وگربه ها راکشتیند.فکرخوب نکردیندبراشان چرا؟
حامی حیوانات بی گناه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
1
6
عقیم سازی نکنید برای رفاه خودتون عقیم سازی جنایته
به جای ساختن محلی برای عقیم کردن حیوونا به فکر آب و غذا و فرهنگسازی باشید،این دلسوزی نیست ظلمه حق ندارید زندگی رو ازشون بگیرید شما با عقیم کردنشون از اونا یه عروسک خونگی می سازید شاید صاحباشون فکر می کنن اونا خوشبختن واقعیتم همینه؟اون حیوونا راضین از این بلاها؟
چرا هزینه عقیم سازی رو صرف ساخت پناهگاه براشون نمی کنید اگر خیلی دلسوزید؟نکنه به نفعتون نیست...
اگر تو خیابون بمونن خیلی بهتره تا دست صاحبای سنگدل و خودخواه بیفتن...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
1
2
......ها دست ازکشتن حیوانات برداریند.
N.m
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
1
1
من یه خرگوش ماده دارم همه ی سایتا زدن عقیم شه سرطان نمیگیره من طاقت یه ذره اذیت شدنشم ندارم.یعنی راهی جز عمل نیست که سرطان نگیره یا درصدش پایین بیاد
باقری
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
1
1
من یه گربه نر دوساله دارم که هر چند روز یک بار از خونه میره بیرون و با گربه های نر دیگه تو کوچه خیابون درگیر میشه زخمی و آش و لاش میاد خونه دکتر میگفت اگه عقیم بشه دیگه نمیره بیرون ولی شنیدم عقیم کردن گربه هم باعث میشه عمرش کوتاه بشه و ممکنه مستعد سرطان بشه از طرفی هم نمیدونم گناه نیست حق طبیعی رو ازش بگیریم؟ ممنون میشم عوارض عقیم کردن گربه رو برام بنویسید
پاسخ ها
ک. فتاحیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
مقاله چرا عقیم کردن و اخته کردن حیوان کاری غیر اخلاقی و نقض آشکار حقوق حیوان است از دکتر رامک روشنایی رو بخونید
ک. فتاحیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
سلام.
مقاله( چرا عقیم کردن و اخته کردن حیوان کاری غیر اخلاقی و نقض آشکار حقکق حیوان است) از دکتر رامک روشنایی رو مطالعه کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
4
5
عقیم کاری ابلیسی است.
نیلوفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
5
0
من گربه ۱۰ماه دارم یک ماه عقیمش کردم چون دلش میخواست بره بیرون واگرمیرفت چون خونگی بودمیدونستم زخمی میشدیامیمرداماالانهم شادتروسرحال ترشده هم بازیگوش ومهربون عمرشم طولانی میشه دچاربیماری وسرطان هم نمیشه گربه عقیم شده توخونه بهترازگربه ای هست که تومملکت مابایدبهش غذاندن ومورد آزارقراربگیره
ش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
3
4
عقیم سازی برای کنترل زاد و ولد گربه ها لازم اما عقیم سازی نه اخته کردن . مجسم کنید خودتونو بگیرن بیهوش کنن وقتی به هوش اومدین ببینین یه انگشت یا یه دندان یا هر جای دیگه ای از بدنتون بریدن و دور انداختن . و اگر بپرسین چرا بگن به صلاحت بود ،این دندونت بعدن فاسد میشد کلی خرج رو دستت میذاشت بیمار میشدی عفونت وارد خونت می شد ...واقعن چه احساسی پیدا میکردین . به جای این روش وحشیانه میشه با بستن لوله فالوپ یا وازکتومی عقیمی رو انجام داد با این روش سگ یا گربه فرداش میتونه به زندگیه طبیعیش برگرده . به یاد داشته باشیم که یکی از مشکلات عقیم سازی با روش فعلی مراقبت بعد از جراحی هست،که حداقل یک هفته نگهداری و چند بار تزریق آنتی بیوتیک براش لازمه . البته عقیم سازی دارویی هم هست که جای خودش رو داره . منطقی باشیم بخش بزرگی از درآمد کلینیکهای دامپزشکی از این راهه و طبیعیه که انقدر روی مزایای عقیم سازی مانور بدن و معایبش رو نگن.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
2
1
بابا این همه روش نختلف هست چرا حتما باید عمیق بشن؟ بستن لوله فالوپ یا وازکتومی یا واکسن و ... . چرا دامپزشکا عفط دنبال عقیم کردند؟ ...............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
واکسن از کی تا حالا عقیم می کنه؟
مگه توی ایران لوله فالوپ می بندند؟ کجا تا حالا دیدید؟
یه کم مطالعه کنید به مجهولاتتون اضافه بشه ضرری نمی کنید.
کبری سلطانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
2
3
من یه گربه 7ماهه دارم که مجبور شدم عقیمش کنم ولی مخالف عقیم کردن یا هر کار دیگه ای روی حیوانات هستم بیایید فرهنگسازی کنیم تا حامی حیوانات توی خیابون باشیم تا با خوشی به زندگی طبیعی خودشون برسن جای گربه تو خونه نیست توی آپارتمانهای تنگ و کوچیک که دل خودمون هم می پوست چه برسه به حیوان
مرسده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
3
5
واقعا چرا ما به خودمون اجازه می دهیم روال طبیعی یک موجود را بگیریم که مثلا بیشتر عمر کنه یعنی مردن بدتر از عقیم شدنه؟کیفیت زندگی این موجودات مهمه
همه این اتفاقات برای اینکه عده ای دوست دارند حیوانات را در خانه های تنگ آپارتمانی زندانی کنند مثلا سابقه تاریخی عقیم کردن حیوانات به کی برمی گردد ؟
مگر دویست سال پانصد سال قبل که عقیم نمی کردند کره زمین از سگ و گربه پر بود ؟
عقیم کردن حیوانات در راستای آلت دست کردن حیوانات برای انسانه
در همه دنیا هم اگر این کار انجام می گیرد برای اینکه یک سری آدم اصرار دارند حیوانات رو در محیط مناسب خودشون نگهداری کنند ؟
حالا ببینیم نسل حیوانات الان با وجوداین تدابیر باقی می ماند یا اگر زندگی ها مثل قدیم بود هر کسی زندگی خودش رو داشت آدم با آدم حیوان با حیوان
حالا یک جور روابط حداقلی هم برقرار میشد
نگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
1
1
سلام من هم باعقیم سازی مخالفم. ولی زجری که سگ بیچارم ازبارداری کاذب کشیداشک من رو درآورد.نمیدونم چه بایدکردبا این حیوون زبون بسته راضی هم به عقیم سازی نیستم به خاطر مشکلات بعدی..آیا راه دیگری هست ..من ع
اشق سگم هستم مثل نفس.کشیدن میمونه.حس زندگی وارامشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
1
1
مخالف عقیم سازی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
1
2
سلام.
بنده عضو هیات علمی دانشگاه هستم و سالیان بسیاری است که در زمینه اخلاق زیست محیطی پژوهش می کنم و مقالات و کتابهایی نیز از بنده در این باره چاپ شده است.
به نظر می رسد مساله عقیم سازی حیوانات چه از بعد حقوقی و چه اخلاقی نیاز به مطالعه دقیق دارد و عزیزانی که معتقد به عقیم سازی هستند، دچار خطا در مبانی نظری این بحث شده اند.
آنچه در جوامع بین المللی در حال رخ دادن است همه آنچه گفته شده نیست و دست سرمایه داران یا دولت ها و در نتیجه سازمانهای بین المللی در یک کاسه پر سود قرار دارد و در این بین احساسات عزیزان حامی عقیم سازی بستر مناسبی برای تحقق این استعمار است.
در مجموع بنده از گفتگو بیشتر در این باره استقبال می کنم.
ک.فتاحیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
1
3
سلام.
راستش تمام این چیزهایی که بنده در این مقاله و مقالات مشابه خوندم من رو به حیرت می اندازه و باید بگم که یک سفسطه کامله چرا؟ چون دلایلی که نویسنده برای عقیم سازی ارائه کرده از جمله( فرهنگ حیوان ستیزی، مردم حیوان ستیز، آستانه تحمل پایین قشر عادی و تحصیلکرده، از بین رفتن اکو سیستم طبیعی، کشتن سگها و گربه ها به دست آدمهاو...) همه دلایل غیر منطقی، غیر علمی و غیر انسانی برای عقیم سازیه و سوالی که به ذهن بنده می رسه اینه که آیا به خاطر فرهنگ غلط و روان بیمارآدمها و از بین رفتن اکو سیستم طبیعی به دست خود آدمها با بی تدبیری و بی عقلی باید حیوانات رو عقیم کنیم؟ یعنی اگر حیوانات رو عقیم یا منقرض کنیم این مشکلات که به دست موجود مخرب و خطرناکی به نام انسان به وجود اومده حل خواهد شد؟ آیا انسانها از یک موجود بیمار، خودشیفته، بیرحم، بی وجدان، بی مسئولیت، تمامیت خواه، حریص و بیشعور تبدیل به یک موجود سالم، همدل، مهربان، باوجدان، مسئولیت پذیر، بخشنده، بی نیاز و باشعور خواهند شد؟ مگر حیوانات مسئول این خصلتهای زشت و نفرت انگیز و پوچی درون آدمها هستند تا ملزم باشند با عقیم شدن که هیچ تفاوتی با کشتن اونها نداره، غرامت بدند؟
پس خواهشا و لطفا یک کم فکر کنید و بعد نظریه صادر کنید چون اگر این مشکلات عمیق شخصیتی و فرهنگی با عقیم سازی حل بشه پس بهترین راه حل؛ عقیم سازی خود آدمهاست که از نظر فکری، شخصیتی، انسانی و معنوی عمیقا عقیم موندند و به همه آفرینش و خلقت گند زدند.
نظر شما
ادامه