کد خبر: ۲۰۸۷

حکیم مهر -  مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان رضوی خواستار فعال شدن ستادهای شهرستانی کنترل حیوانات ناقل بیماری به انسان شد.
رشید صحابی در اولین جلسه کارگروه استانی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان افزود: موضوع اطلاع رسانی صحیح در زمینه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان بسیار با اهمیت است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان رضوی با تاکید بر فرهنگ سازی و آموزش در زمینه برخورد مناسب با حیوانات و پرهیز از حیوان آزاری، اظهار داشت: این امر می تواند از مدارس آغاز و توسط صدا و سیما و رسانه ها پیگیری شود.
صحابی ورود مراکز آموزشی و دانشگاهی به مباحث شهری را منشا خیر عنوان کرد و گفت: از این پس دو نفر از هیئت علمی دانشگاه های استان در جلسات کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان حضور خواهند داشت.
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان رضوی خواستار فعال شدن ستادهای شهرستانی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان شد و گفت: دبیرخانه کارگروه باید از فرمانداران شهرستانها بخواهد در مدت زمان مشخص گزارش عملکرد خود را به صورت مکتوب در این زمینه ارسال کنند.
صحابی تصریح کرد: با رشد و توسعه زیرساختهای شهری در شهرستانهای استان، شاهد موفقیت طرحهای مختلف در زمینه ساماندهی امور شهری خواهیم بود.
نماینده اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی نیز در این جلسه گزارشی از روند اجرای طرح معدوم سازی سگهای ولگرد ارائه داد.
بر اساس این گزارش در سال 88، پنج هزار و 651 قلاده سگ در شهرستان ها و هشت هزار و 937 قلاده سگ در شهرستان مشهد اتلاف شده که 80 درصد این معدوم سازی به روش مرگ آرام انجام پذیرفته است.
 همچنین در سال گذشته برای 60 هزار قلاده سگ واکسیناسیون انجام شده که از این تعداد 11 هزار قلاده توسط بخش خصوصی واکسینه شده است.

نظر شما
ادامه