کد خبر: ۱۹۹۵۸

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه مصرف مداوم گردن و بال‌ مرغ موجب بروز سرطان نمی‌شود، گقت: به مرغ‌ها هورمون تزریق نمی‌شود.

دکترمحمودرضا رسولی امروز در گفت‌وگو‌ با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به شایعات اخیر در خصوص مصرف گردن و بال‌های مرغ و رابطه آن با ابتلا به سرطان، اظهار کرد: در صنعت مرغ عاملی به عنوان سرطان‌زا وجود ندارد و همه مرغ‌ها در مورد مواردی چون هورمون، فلزات سنگین و ... مورد پایش قرار می‌گیرند که خوشبختانه مواردی مشکوک و آلوده در این خصوص دیده نشده است.

وی با بیان اینکه در بدن مرغ قسمت‌های باکیفیت و نیز کم‌کیفیت برای تغذیه وجود دارد، افزود: گردن و بال‌های مرغ از لحاظ تغذیه‌ کیفیت مناسب را ندارند اما نباید مصرف مداوم آن را عامل ابتلا به سرطان عنوان کرد.

مدیرکل دامپزشکی همدان با تکذیب تزریق هورمون به مرغ‌ها ادامه داد: با بالا بودن قیمت هورمون، تزریق آن به مرغ مقرون به صرفه نیست.

وی با بیان اینکه مرغی تولید نمی‌شود که در آن هورمون به کار رفته باشد، افزود: مرغ‌داری‌ها می‌توانند از مواد آنزیم در تغذیه مرغ‌ها استفاده کنند که آنها بتوانند غذا را سریع‌تر هضم کرده و گوشتی شوند.

رسولی از ساماندهی نزدیک به 180 مرغداری فاقد مجوز در استان طی دو سال اخیر خبر داد و افزود: با وجود اینکه تعدادی از مرغداری‌ها فاقد شرایط لازم بهداشتی از جمله پروانه بهداشتی بود‌ه‌اند ساماندهی آنها از دو سال پیش آغاز شده است.

وی با اشاره به دریافت پروانه بهداشتی از سوی برخی از مرغداری‌ها، گفت: تعدادی از مرغداری‌های فاقد پروانه بهداشتی با داشتن شرایط لازم موفق به دریافت پروانه بهداشتی شدند.

مدیرکل دامپزشکی همدان خاطرنشان کرد: مرغداری‌هایی نیز با وجود داشتن کارت شناسایی، شرایط لازم به اخذ پروانه بهداشتی را نداشتند که از جوجه‌ریزی آنها ممانعت شد.

 

نظر شما
ادامه