کد خبر: ۱۹۵۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر -  معاون دفتر بررسی ، مبارزه و مراقبت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با نشریه حکیم مهر در حاشیه شانزدهمین کنگره دامپزشکی ایران درباره وضعیت فعلی کشورمان از نظر تب برفکی گفت : وضعیت کشور از نظر این بیماری آنطور که باید مطلوب نیست اما اقداماتی در جهت کنترل بیماری در جریان است.

دکتر وحید عطارد افزود : هم اکنون ورود و خروج و حمل و نقل دام بطور کلی ممنوع است و وظیفه نیروهای انتظامی است که این موضوع را کنترل کنند و اجازه ورود دام به کشور را ندهند.

وی با اشاره به افزودن سویه جدید شیوع یافته ویروس تب برفکی به واکسن ابراز امیدواری کرد با انجام واکسیناسیون طی دو هفته تا یک ماه آینده بیماری فروکش کند.

 

دکتر عطارد در پاسخ به سؤالی مبنی بر آنکه آیا تعداد تلفات بیست هزار رأسی ناشی از این بیماری را که رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرده تأیید می‌کنید یا خیر گفت : در همین حدود تلفات داشته‌ایم!

معاون دفتر بررسی ، مبارزه و مراقبت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور همچنین درباره اظهارات رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و طرح تحقیق و تفحص از سازمان دامپزشکی به دلیل شیوع تب برفکی گفت : اجازه بدهید هفته آینده این طرح در مجلس مطرح بشود تا بعد درباره آن اظهار نظر کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سازمان دامپزشکی واقعاً با اقدامات در دست انجام قادر به کنترل بیماری هست یا خیر گفت : بله ، ما تا حداکثر یک ماه دیگر می‌توانیم فروکش کردن بیماری تب برفکی را تجربه کنیم.

دکتر عطارد با یادآوری انجام فاز جدید واکسیناسیون علیه تب برفکی از هفته آینده گفت : در این فاز سویه جدید توسط مؤسسه رازی به واکسن اضافه شده و به احتمال زیاد جلوی بیماری را خواهد گرفت.

وی در پایان با توجه به اظهارات رئیس سازمان دامپزشکی درباره زئونوز بودن تب برفکی در پاسخ به سؤالی مبنی بر آنکه آیا تب برفکی برای مردم خطرناک است هم گفت : این بیماری به هیچ وجه خطری برای مردم ندارد و هیچ مشکلی برای مردم ایجاد نمی‌کند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرتضوی
|
-
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۸
0
0
بارک الله این یعنی همان ترفند همیشگی شوت کردن توپ به زمین نیروی انتظامی. دکترهای متخصص محترم واردات و قاچاق دام اولا به همین سادگی نیست وضمنا دام مبتلا به تب برفکی لنگش دارد نمی تواند راه برود قاچاقچی را دچار دردسر می کند.عوض اینکه داکت های ضدعفونی را به افراد غیرمتخصص هبه می کردید باید به دامپزشک های بیکاری مثل ما می دادید.تا بدانند چه موقع و چگونه دام وارداتی را ضد عفونی کنند.نمونه ان گمرگ نوردوز و جلفا می باشد
ئاسو
|
-
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۸
0
0
شما حق ندارید به مرزبانان شایسته کشور توهین کنید ما همیشه بیداریم .سو مدیریت خود را به گردن دلیران مرزبان نیندازید از شما شکایت خواهیم کرد.
دكتركوشان
|
-
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۸
0
0
وقتي مديران با لياقت را ندانسته عوض كنند و ببرند بنشانند در پست تنظيم وبازنگري و... قوانين و... صدحيف
افراد غيرمسئول بايد بروز واپيدمي چنين بيماري را كه در20 فاز عملياتي مهار شده بود با ندانم كاري وسهل انگاري بباد فنادهند و حالا سكوت اختيار كنند .
ازدكتر دستور انتظار ميرود با سركار آوردن افراد بالياقت وشايسته مجددا جاني دركالبد دفتر مبارزه وبررسي و... سازمان بدمند .!!!
نظر شما
ادامه