کد خبر: ۱۹۱۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
112

حکیم مهر یادداشت : درباره اظهارات دکتر آقامیری ! (مظلومیت ما همین تفکر حاکم است) - مدیر مسئول

 

هرچند مایل نبودم به دلیل احتمال ایجاد شائبه‎های مختلف به صراحت در مورد اظهار نظرهای رئیس محترم سازمان نظام دامپزشکی مطلبی بنویسم اما متأسفانه دو روز متوالی است که اظهارنظرهایی در خبرها منتشر شده که لازم است مواردی در این زمینه از باب تذکر و هشدار عرض کنم.

جناب آقای دکتر آقامیری رئیس محترم سازمان نظام دامپزشکی ابتدا در اولین روزهای کار رئیس جدید سازمان دامپزشکی کشور موضعی متفاوت از باب علمی در مورد بیماری تب برفکی داشتند. در حالی که دکتر دستور این بیماری را قابل انتقال از حیوان به انسان عنوان کرده بودند ، دکتر آقامیری در اظهار نظری عجیب فرمودند :

اگر نظر رییس سازمان دامپزشکی کشور این است که این بیماری یک بیماری مشترک است، ما نیز نظر ایشان را تایید می‌کنیم البته من به این نتیجه نرسیده‌ام که تب برفکی یک بیماری مشترک بین انسان و دام است ولی دکتر دستور سابقه اجرایی و عملیاتی بسیار بیشتری نسبت به ما دارند و ما به نظر ایشان احترام می‌گذاریم!

براستی درباره مشترک بودن یا نبودن یک بیماری بین حیوان و انسان آیا به نتیجه رسیدن یک فرد یا احترام و تعارف با دیگری معیار است؟! تصورم این است که اینگونه اظهار نظرها بیش از آن که به شناخت جامعه از حرفه دامپزشکی بیانجامد سبب وهن و کوچک‌شدن این حرفه بوده و لازم است اکیداً از اینگونه اقدامات پرهیز شود. در این موارد عدم اظهار نظر یا استفاده از نظرات مشاورین در اظهار نظر بهتر از چنین شیوه عجیبی در اظهار نظر کردن است!

نکته بعد آنکه رئیس محترم سازمان نظام دامپزشکی در اظهار نظری دیگر در گفتگو با خبرگزاری ایانا برای دفاع از صدور مجوز تأسیس کلینیک ، آزمایشگاه و غیره توسط این سازمان به سایر کشورهای دنیا استناد کرده‌اند که البته بجای خود قابل بحث است و امیدوارم نتیجه مطالعه تطبیقی خود را برای بهره‌مندی عموم ارائه بفرمایند. صرفنظر از این موضوع، ایشان در این اظهار نظر ، سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) را بعنوان یک NGO (سازمان غیردولتی) معرفی کرده‌اند.

مزید استحضار ایشان ، OIE یا اصولاً سازمان‌هایی که در سطح بین المللی فعالیت می‌کنند فراتر از تعریف سازمان غیردولتی هستند و چون استناد ایشان به این سازمان در مقایسه با سازمان نظام دامپزشکی بعنوان یک سازمان غیردولتی است باید دانست OIE از سنخ IGO (intergovernmental organization) و نه NGO است که با اندکی اغماض مترادف سازمان بین‌المللی هم هست و ضمناً اعضای آن عمدتاً نمایندگان دولت‌ها هستند و مثلاً نماینده کشورمان در این سازمان ، بجای نظام دامپزشکی (غیردولتی) ، سازمان دامپزشکی کشور است. آیا بهتر نبود قبل از چنین اظهار نظری چند دقیقه کوتاه به سایت OIE مراجعه و ساختار آن را ملاحظه می‌فرمودند؟!

در ادامه همین اظهار نظر ایشان همگان را به پرهیز از جنجال‎آفرینی در بحث واگذاری امور تصدی‌گری توصیه کرده‌‍اند. ضمن آنکه این موضوع کاملاً مورد تأیید و شایسته است اما آیا انجام مصاحبه بر علیه سازمان دامپزشکی کشور ، نسبت دادن تالی فاسد به اقدام سازمان دامپزشکی کشور ، صدور نامه بر ضد سازمان دامپزشکی و انتشار آن بر روی سایت سازمان نظام دامپزشکی کشور که به واکنش آن سازمان هم انجامید و مواردی دیگر از جمله تلاش برای لغو استخدام 3000 نفر در سازمان دامپزشکی کشور (به گفته دکتر نوروزی رئیس سابق سازمان دامپزشکی) مصداق همین توصیه است؟!

پایان این اظهار نظر هم با یک جمله دراماتیک همراه شده ، بطوریکه جناب آقای دکتر آقامیری فرموده‎اند :

مظلومیت دامپزشکان باید در جایی عنوان شود

هر چند که هر فردی حتی با تخصص غیرمرتبط هم می‌‎تواند به اندازه‌ای مؤثر و منشاء خدمات باشد و معیار قضاوت، پتانسیل فراهم برای پیشبرد امور و میزان استفاده از این پتانسیل است و البته این نقص هم وجود دارد که قدرت لابی‌گری و ارتباط با مقامات بالا بجای تخصص و توان در اظهار نظر برخی اعضای شورای مرکزی نظام دامپزشکی و حتی رئیس نظام دامپزشکی یکی از استان‌‎ها مندرج در ماهنامه این سازمان ویژگی مثبت محسوب می‌شود اما با این حال ضمن استقبال از این جمله نغز جناب آقای دکتر آقامیری، مؤکداً معتقدم مظلومیت دامپزشکان در همین است که چهره‌های ماندگار و با تجربه بالا در این حرفه به حاشیه رفته و حتی در مقام مشاور هم عمدتاً جایگاهی ندارند و تفکری که سازمان نظام دامپزشکی را نظیر اتحادیه آهن‌فروشان می‌داند (رک:مصاحبه دکتر آقامیری با حکیم مهر – فروردین 87) تنها مدافع این حرفه است. فردی با سابقه کوتاه دو ساله بدون تجربه معاونت و مدیرکلی در سازمان دامپزشکی چند سال رئیس سازمان دامپزشکی کشور می‎‌شود ، نماینده‌ای از مجلس شورای اسلامی در حالیکه حتی حاضر نشده در سایت خود نامی از دامپزشکی ببرد و در همایشی چند روز قبل به عنوان (تنها میکروبیولوژیست مجلس) بدون ذکر پسوند دامپزشکی معرفی می‌شود حامی دامپزشکی در الحاق به وزارت بهداشت می‎گردد ، فردی بدون سابقه عملی در حرفه دامپزشکی که به صراحت از عدم دنبال کردن حرفه دامپزشکی پس از فراغت از تحصیل سخن می‌گوید و خود را فروشنده لوازم خانگی معرفی می‎نماید (رک: مصاحبه دکتر آقامیری با حکیم مهر -  فروردین 87) سکاندار صنف دامپزشکی می‌شود و نظایر دیگری که هر یک به تنهایی نشانه مظلومیت دامپزشکان است.

حالا به نظر شما صلاح است به وزارت بهداشت منتقل شویم و در مقابل انبوهی از متخصصین که هر یک به شغل و حرفه خود مشغول هستند بنشینیم! بهتر نیست با همین مدرک دکترا در وزارت جهاد کشاورزی بمانیم و در مقابل مهندسینی که از دامپزشکی سررشته‌ای ندارند سر خود را بالا بگیریم؟!!! شاید هم یک دگردیسی لازم است. انتخابات و انتصابات شورای مرکزی نظام دامپزشکی در پیش است و یک فرصت! از سویی دیگر انتصاب دکتر دستور با سابقه فراوان هم فرصتی دیگر. باید دید چه میزان از این فرصت‌ها در کاهش مظلومیت دامپزشکان استفاده می‌شود؟!

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۴
0
0
از تیپ نگارش این نامه کاملا متوجه می شویم که یکی از مدیران سازمان ... نوشته است اما فقط بنده به عنوان یک دامپزشک بگویم که با همه این صفاتی که برای دکتر اقامیری بکار بردید که شایسته خودتان است باید بگویم که ایشان غیرتی دارد که هیچکدام شما ندارید مگر نبودند پیشکسوتان تان پس چی شد؟ نتیجه خواری و ذلیلی ما بجای سال به سال ؛ روزانه شده بود و هر چند که می دانیم نمی گذارید ایشان کاری بکند اما مطمئن هستیم که اگر ایشان 4 سال دیگر در نظام بماند بخش خصوصی را برای همیشه از زیر یوغ برخی کارشناسان ... آن سازمان خارج خواهد کرد اگر شما غیرت بهداشت داشتید این وضع تب برفکی در کشور نبود و هزاران بدبختی دیگر برای دامپزشکی . نکنه می خواهی بفرمائید آقای نوروزی تنهائی رانندگی می کردند و قرنطینه ما هیچکاره بود؟ خدایا ما را از دست این متحجرین دامپزشکی نجات بده ! هر چند که می دونم ایت سایت هم فقط دنبال نقطه ضعف ها می گردد و در طول 4 سال قبل صداها فرو خورده شد و اکنون که کاری می شود به دنبال سنگ پرانی هستند البته که به قطار داخل ایستگاه کسی کاری ندارد و سنگ پرانی ها پس از حرکت قطار است .من معنی نفاق را نمی فهمم اما تلاش می کنم بروم و خوب آن را یاد بگیرم که دچارش نشوم . آقای دکتر آقامیری ما دامپزشکان بخش خصوصی از شما بسیار ممنون و متشکر هستیم و مظلومیت شما را خوب می فهمیم و از جنابعالی خواهش می کنیم به کارهای خیلی خوبی که انجام داده اید ادامه بدهید و از این بد اخلاقی ها ناراحت نباشید. هر چند که می دونم این نامه در سایت زده نمی شود اما برای روحیه صاحب سایت هم بد نیست .
مسعود
|
-
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۵
0
0
سلام
احسنت ،آفرين به اين شجاعت وصراحت بيان همراه بااستدلال منطقي،
دكتر جان ،خانه از پاي بست ويران است
یکی از خوانندگان
|
-
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۵
0
0
اتفاقا استدلال از این ضعیف تر و بی پایه تر تا به حال برای ادامه ماندن سازمان دامپزشکی
در وزارت جهاد کشاورزی و بالابردن سرمان!!!
در مقابل مهندسین دامپرور که البته خوشبختانه روز بروز به تعداد دارندگان مدرک
دکترا در بین آنها افزوده می شود، مطرح نشده بود. واقعا جای تأسف است.
دامپزشک
|
-
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۵
0
0
آقای دکتر آقا میری دامپزشکی بخش دولتی را به ورطه نابودی کشانده و بنده به عنوان یک دامپزشک سیاست های وی را قبول نداشته و در حالی که سنگ یخش خصوصی را به سینه می زند و فقط خواستار واگذاری همه امور بخش دولتی به خصوصی است. حال این اموری که به بخش خصوصی واگذار شده مانند واکسیناسیون عملکرد شان بسیار نامطلوب بوده و فقط و فقط دامدار دارد این وسط ضرر می کند. وقتی این آقا توجیه نیست و اصلا دام و دامدار و کار عملی را نمیشناسد، انتظاری بیش از این نمی توان داشت
دکتر علی م.
|
-
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۵
0
0
جانا سخن از زبان ما می گوئی ! احسنت به این دامپزشک؛ واقعا یک نفر پیدا شد که گوشه ای از سازمان دامپزشکی را بیان کند!
بشری
|
-
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۷
0
0
سالها ست آقای دکتر آقامیری شان و منزلت نظام را تاحد یک تشکیلات صرفا صنفی پایین آورده اند آیا یک بار هم که شده قانون تاسیس سازمان نظام مورد مطالعه قرار گرفته است چرا تصور می شود سازمان که به جهت محافظت دامپزشکان در دادگاهها تشکیل شد باید در حد یک انجمن صنفی فعالیت نماید و به جای یاد آوری این نکته که 16 سال پیش درمان و دارو توسط سازمان دامپزشکی به بخش خصوصی واگذار شد فقط به فکر بریدن تنه درختی باشیم که خود بر آن نشسته ایم
نیس
|
-
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
0
0
هیچ کس از اینده خبر ندارد.شاید مظلومیت دامپزشکی با بازنشستگی دکتر دستور بیشتر گردد.شاید هم سابقه دکتر دستور مظلومیت دامپزشکی را کمتر کند و شاید ...و اما مظلومیت هست.
مزدا
|
-
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
0
0
با سلام به دامپزشکی که با سیاست های دکتر اقا میری مخالف است؛بنده(دامپزشک بخش خصوصی) با این سیاست دکتر موافقم و از شما خواهش می کنم برای مخالفت با دکتر اقا میری با هر چه که دم دست دیدی به ایشان شلیک مکن .بخش خصوصی خودش است و یک نیدل.این را از بچه ها نگیر.که یک سال کار این بخش کم از دو سال ان بخش ندارد،گرچه اشتباه شاید داشته ؛اما نه بیشتر از آن بخش. با پوزش از بخش دولتی که برادر بزرگتر ما است.
نظر شما
ادامه