کد خبر: ۱۹۱۸۹

300-113.jpg

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: کیفیت گوشت مرغ‌های تولید شده در استان به هیچ عنوان نامناسب نیست.

دکتر «کامران داهیم» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: کیفیت گوشت مرغ در مراحل تحت نظارت است و در هر مرغداری نمایندگانی از اداره‌کل دامپزشکی برای نظارت دقیق حضور دارند.

وی بابیان اینکه، در مرغداری‌های آذربایجان‌غربی از هورمون استفاده نمی‌شود، افزود: در برخی موارد به مرغ ها داروهایی داده می‌شود که آن نیز باید 14 تا 21 روز مانده به کشتار مرغ قطع شود، کیفیت گوشت مرغ در استان خوب و راضی‌کننده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی بابیان اینکه مرغ‌های مرغداری‌ها از نژاد گوشتی هستند، گفت: این مرغ‌ها طوری به بار آمده‌اند که با خوردن 2 کیلو و 500 گرم جیره غذایی یک کیلو و 800 گرم وزن می‌دهند و تا 40 روزگی به مرز کشتار می‌رسند.

داهیم هم‌چنین با بیان اینکه ذرت و سویا، خوراک جوجه مرغ‌هاست، تصریح کرد: 98 درصد جیره‌ی غذایی جوجه‌ها را سویا و ذرت و 2 درصد آن نیز شامل نمک و ویتامین است.

به گزارش ایسنا، درصورت صحت داشتن ادعای مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی، چگونه بودن استفاده از هورمون و در بازه‌ی زمانی 40 روزه مرغ‌ها به شرایط کشتار می‌رسند.

 

حکیم مهر: تشکیک خبرنگار ایسنا پس از توضیحات کامل مدیرکل محترم استان، جای تعجب دارد!

 

 

نظر شما
ادامه