کد خبر: ۱۹۰۲۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
 
وزیر بهداشت گفت: رسانه‌ها به پزشکان کمک می‌کنند تا برخی از آنها شهرت زایدالوصفی پیدا کنند، در حالی که به طور کلی درآمد جامعه پزشکی حتی از متوسط سطح زندگی مردم پایین‌تر است و یک پزشک از زمان تحصیل، سخت‌ترین شرایط را تحمل می‌کند.

به گزارش فارس، سیدحسن هاشمی در حاشیه همایش سراسری مدیران عامل مجمع خیرین سلامت کشور در مورد میزان حقوق پزشکان در زمان ورود به بازار کار گفت: رسانه‌ها به پزشکان کمک می‌کنند تا برخی از آنها شهرت زایدالوصفی پیدا کنند، در حالی که به طور کلی درآمد جامعه پزشکی حتی از متوسط سطح زندگی مردم پایین‌تر است.

وی ادامه داد: حقوق پزشک عمومی ماهانه بین یک میلیون و 200 تا یک میلیون 600 هزار تومان است بنابراین نباید اینگونه راجع به چند پزشک در رسانه‌ها صحبت شود چون بی‌انصافی است و به سلامت مردم آسیب می‌زند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: یک پزشک از زمان تحصیل تا هنگامی که به خدمت سربازی رفته و برمی گردد سخت‌ترین شرایط را تحمل می‌کند بطوری که از 18 هزار نفر شرکت‌کننده در آزمون پزشکی فقط 2 هزار نفر پذیرفته می‌شوند و یک پزشک تا 50 سالگی گرفتار تحصیل است.

هاشمی گفت: به همین دلیل رسانه‌ها در دام افراد متخلفی که در ظاهر تابلوهای خیرخواهانه به جامعه پزشکی بی‌مهری می‌کنند، نیفتند.همچنین نباید صنف‌های مختلف در تریبون‌های عمومی با یکدیگر مقایسه شوند چون برخی دوست دارند بیشتر مطرح شوند و با وجود اینکه جامعه پزشکی در طول سال‌های مختلف مورد هجمه قرار گرفته با این وجود فکر می‌کنم از نظر محبوبیت در مردم رتبه دوم را دارد.
 
 
 
 
 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام به همگان.
اگر مسئولین دامپزشکی می خواهند به دامپزشکان کمک کنند به نظرم این کارها را انجام دهند :
1 - حدود وظایف دامپزشک (با درجه دکترا) را با سایر رده های دامپزشکی کاملاً مشخص نموده و روی آن پافشاری کنند. به نحوی که کسی به خود اجازه ندهد چه از سایر رده ها چه از سایر رشته ها (یعنی حتی دامپزشکی نخوانده باشد) در کار دامپزشک دخالت کند!
2 - روند عرضه و تقاضا را در بازار کار و اشتغال دامپزشکی مدنظر قرار داده و پذیرش دانشجو را در این زمینه اصلاح نمایند.
3 - متخصصین را به عرصه تصمیم گیری وارد نمایند و تصور نکنند که فقط دامپزشک عمومی می تواند مدیرکل هر دفتری باشد و از این اداره به آن اداره برود.
4 - نقشه راه و برنامه استراتژیک برای پیشرفت دامپزشکی مبتنی بر آینده نگری تهیه نمایند و در آن (فرصت، تهدید، قوت و ضعف) مشخص شده باشد.
5 - سرفصل دروس دامپزشکی به طور جدی بازنگری و به روز شود.
6 - آموزش های الکترونیک و بانک های اطلاعات علمی دامپزشکی را ایجاد نمایند. به نظر می رسد با بودجه های در اختیار امروزی به رغم همه محدودیت ها هم می شود اینکار را انجام داد. تدبیر و همت لازم است!
7 - شایسته سالاری هم در زمینه تعهد و هم در زمینه تخصص را در انتخاب مسئولین در زمینه های مختلف مدنظر قرار دهند.
8 - فرصت های شغلی دامپزشکی در همه ابعاد و زمینه ها را با توجه به گستردگی و گوناگونی حرفه دامپزشکی چه در داخل فضای دامپزشکی و چه در خارج آن احصاء و زمینه فعالیت دامپزشکان را در آن زمینه ها فراهم نمایند.
9 - برای امور بالینی و امور پژوهشی به طور جدی برنامه ریزی نموده و از روزمرگی خارج گردند. پررنگ شدن نقش تشکل ها و فرهنگستان علوم (شاخه دامپزشکی) و نیز ایجاد پژوهشکده های دانش بنیان دامپزشکی
10 - اطلاع رسانی درباره دامپزشکی را مبتنی بر تدبیر و آینده نگری و نه مبتنی بر نیاز و حوادث روزمره انجام دهند و سعی کنند تا سطح اطلاعات جامعه درباره زوایای گوناگون حرفه دامپزشکی را افزایش دهند.
11 - امور صنفی و رفاهی (مانند تهیه مسکن، امور مالیاتی، سختی کار و غیره) را به طور جدی با تعامل گسترده از طریق ایجاد روابط با مبادی مرتبط پیگیری نمایند و از کارهای مقطعی بپرهیزند.
(البته کارهای دیگری هم هست ولی به نظرم اگر واقعاً همه ما روی این یازده کار متمرکز شویم مطمئناً پیشرفت قابل ملاحظه ای حاصل می شود)
با تشکر
ناشناس
|
-
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
0
0
حكيم مهر چه انتظار بي جايي داري ها مگه ميشه مسئولان دامپزشكي از دامپزشكان حمايت كنند؟ عمرا و ابدا چنين چيزي ممكن نيست!. زيرا ما زير نظر وزارت بهداشت كه نيستيم زير نظر سازمان ............... دامپزشكي هستيم
دامپزشك
|
-
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
0
0
كاش اقاي دكتر هاشمي وزير بهداشت راستگويي رو انتخاب مي كردند حقوق يك پزشك خانواده الان حداقل ده ميليون تؤمان است و حقوق يك پزشك روستا ٨ ميليون تؤمان مقايسه بفرماييد با حقوق يك دامپزشك مثل خودم با ١٥ سال سابقه كار !
تازه پروژه پزشك خانواده رو كه اقايان از كشور هاي ديگه الگو برداري كردند و الان دارند از بيت المال هزينه هاش رو مي دهند چه دردي رو در حوزه سلامت داره از مردم بي نواي كشور ما حل مي كنه اينكه يك وزير از زير مجموعه اش دفاع كنه رو تحسين مي كنم ولي اينكه به صرف درس خوندن و با چند تا تست بالا و پايين شدن اينهمه سطح زندگي تو جامعه ما متفاوت ميشه رو به هيچ وجه تاييد نمي كنم كاش تو اين كشور همه حقوق مساوي داشتند اقاي وزير داره مطبش رو هم اداره مي كنه اما من دامپزشك بايد به ماهي دويست تومن حق محروميت مطب رضايت بدم و دم هم نزنم بي عد التي در كشور ما بيداد مي كنه
ناشناس
|
-
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
0
0
به نظر من دکتر هاشمی خیلی متعصبانه قضاوت کردند. اکثریت پزشکان وضع مالی خوبی دارند. چرا نگفته اند که پزشکان متخصص بعضا در روز میلیونها تومن درمیارن؟ یه جوری حرف زدند که انگار همه پزشکا فقیرن. ولی واقعا خوبه که اینقد حامی هستند. ایکاش مسئولین ما هم یاد بگیرند. دامپزشک
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
0
0
چی میگید پزشکان خانواده از 8 تا 15 میلیون حقوقشونه - دوست خودم پزشک خانواده است 10 میلیون حقوقشه
نظر شما
ادامه