کد خبر: ۱۸۸۹

حکیم مهر -  سازمان دامپزشکی کشور به مناسبت روز جهانی دامپزشکی (24 آوریل - 4 اردیبهشت) بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد :

 

گرامیداشت روز 24 آوریل 2010 میلادی برابر با 4 اردیبهشت 1389 هجری شمسی بعنوان روز جهانی دامپزشکی با شعار: « یک جهان، یک بهداشت؛ تشریک مساعی بیشتر بین دامپزشکان و پزشکان » در حالی صورت می پذیرد که هنوز هم سایة نگرانی سازمان های بین المللی و ملی بهداشتی و قاطبه مردم از رخداد بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان نوپدید و بازپدید در سال های اخیر از جمله بیماری های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و آنفلوانزای خوکی کاملاً برطرف نگردیده است. هر چند افزایش حساسیت ها و قابلیت های سازمان های بین المللی و ملی بهداشتی در مراقبت و مقابله با بیماری ها و چالش های بهداشتی پیشرو و آینده چشم انداز روشنی را نوید می دهد.
سازمان دامپزشکی کشور به عنوان یک عضو از 175 عضو سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) در سال های اخیر تلاش نموده است تا با توسعه کیفی در بخش دولتی نظیر برقراری سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) در پایش و مراقبت بیماری های دامی، بهره برداری از آزمایشگاههای تشخیصی و تخصصی مرجع در سطح منطقه و برقراری سیستم یکپارچه قرنطینه و توسعه کمی و کیفی در بخش غیر دولتی دامپزشکی نظیر صدور 6250 پروانه با تعداد 13500 شاغل، پاسخگوی مقابله با بیماری های دامی و بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان در این منطقه پُرخطر باشد.
روز جهانی دامپزشکی را به متولیان بهداشت کشور، دامپزشکان و سایر رده های دامپزشکی در عرصه های مختلف اجرائی، آموزشی و تحقیقاتی در بخش های دولتی و غیر دولتی تبریک گفته و انتظار دارد با آشنائی بیشتر مسئولین و متولیان امر بهداشت و سلامت کشور با مسئولیت ها و خدمات کلیدی و اثر بخش این قشر در بهداشت و سلامت دام وفرآورده های دامی، سلامت غذا و امنیت غذایی و تحقیقات پزشکی و دامپزشکی،  بستر مناسب برای گسترش فعالیت های این عزیزان فراهم گردد. در این راستا نقش و رسالت رسانه های جمعی برای گرامیداشت این روز و انعکاس ارزش های حرفه دامپزشکی، سنگین و  غیر قابل انکار می باشد. به امید زندگی بهتر و جامعه عاری از سوء تغذیه و بیماری .

نظر شما
ادامه