کد خبر: ۱۸۷۸

حکیم مهر -  مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: واکسیناسیون سراسری آبله و شاربن در استان کرمان آغاز شد.

غلامرضا زیدآبادی اظهار داشت: واکسیناسیون سراسری آبله و شاربن گوسفند و بز در سراسر استان کرمان آغاز شد.
وی افزود: همزمان با سایر استان‌ها فاز واکسیناسیون همزمان آبله و شاربن جمعیت گوسفند و بز در استان کرمان با استفاده از توان بخش دولتی شبکه‌های دامپزشکی استان از 15 فروردین ‌ماه 89 آغاز شده و تا 15 خرداد ماه سال جاری ادامه دارد.
زیدآبادی تصریح کرد: در این فاز حدود 750 هزار راس بز و یک میلیون و 383 هزار راس گوسفند زیر پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند که اعتبار این طرح از محل اعتبارات این اداره کل به مبلغ 5 میلیارد ریال تامین شده است.
وی خاطرنشان کرد: همکاری دامداران روستایی و عشایری می‌تواند نقش بسیار مهمی در پیشبرد این فاز داشته باشد.
همچنین ندا نژادمعصوم رئیس اداره دارو درمان و آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به برخورد با یکی از عوامل توزیع غیرمجاز داروهای دامی در استان کرمان گفت: در راستای نظارت بر چرخه توزیع داروهای دامپزشکی و برخورد با متخلفانی که به صورت غیرقانونی و بدون اخذ مجوز لازم اقدام به خرید و فروش داروهای دامی می‌کنند و موجب به خطرافتادن سلامت جامعه دامی و در نهایت بهداشت جامعه می‌شوند، طبق قانون برخورد می‌شود.
وی افزود: در این راستا یکی از افرادی که بدون اخذ مجوز از اداره کل دامپزشکی استان اقدام به این امر کرده بود، پس از بازرسی به عمل آمده از محل کار وی مقداری داروی دامی غیرمجاز ضبط و فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی شد.
نژادمعصوم تصریح کرد: طی حکم صادره این فرد به پرداخت 7 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
وی در باره مخاطراتی که مصرف داروهای دامی غیرمجاز دارند، خاطرنشان کرد: اینگونه داروها که به صورت غیرمجاز وارد شده و در سطح جامعه پخش می‌شوند، مورد تایید دامپزشکی نیست و عمدتا بر روی بیماری‌های دامی بی اثر بوده و حتی می‌تواند شرایط نامطلوبی روی دام و همچنین فرآورده‌های حاصل از آن بر جای گذارد.

 

نظر شما
ادامه