کد خبر: ۱۸۶۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

رییس دانشگاه آزاد گفت: طی دو سال گذشته که تورم بالای ۵۰ درصدی را در کشور شاهد بودیم، شهریه دانشجویان این دانشگاه فقط ۱۸ درصد افزایش یافت.

دکتر 'حمید میرزاده' پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران در گرگان افزود: باوجود اینکه مصوبه افزایش ۲۵ درصد شهریه دانشجویان در سال جاری را داشتیم اما شهریه ها ۱۵ درصد افزایش یافت این در حالیست که به دانشجویان وام هم می دهیم.

وی اضافه کرد: کیفیت بخشی در دانشگاه آزاد هزینه دارد و در زمان حاضر تنها از طریق شهریه ها امکان این مهم وجود دارد. وی ابراز داشت: پذیرش دانشجوی دوره دکتری در سال جاری نسبت به پارسال ۱.۷ برابر رشد داشت که بیانگر توسعه تحصیلات تکمیلی در رویکرد دانشگاه آزاد است.

وی گفت: پیش از این تحصیلات تکمیلی فقط در تهران امکان پذیر بود اما امسال با تامین استاد و زیربناها این امکان برای دانشجویان سراسر کشور فراهم شده تا در استان ها که هزینه تمام شده تحصیل کمتر است، ادامه تحصیل برای همگان فراهم باشد.

وی با بیان اینکه از مجموع ۳۰۰ هزار دانشجوی متقاضی تحصیل در دوره دکتری خارج ازکشور امکان حمایت از هشت درصد آن در بخش دولتی و آزاد فراهم است، ادامه داد: خروج هر دانشجو سالانه ۴۰۰ هزار دلار ارزبری دارد در حالی که با توسعه تجهیزات و افزایش کیفیت تحصیلات تکمیلی که در سند راهبردی مقام معظم رهبری و نیز اسناد بالادستی مورد تاکید است، سعی در فراهم کردن امکان تحصیل این دانشجویان را در داخل کشور داریم.

به گفته میرزاده، از چالش های اصلی دانشگاه آزاد مسایل مالی است به طوری که بالغ بر نیمی از بودجه جاری دانشگاه برای هزینه های بیش از ۴۷ هزار هیئت علمی اختصاص می یابد.

میرزاده با بیان اینکه استخدام نیروی جدید نداریم، افزود: در تلاشیم که با برون سپاری فعالیت ها از خدمات نیروهای شرکتی بهره گیریم.

وی افزود: در مجموع ۱.۷ میلیون دانشجو در دانشگاه آزاد ۴۰ درصد بار آموزشی ایران را در ۴۷۲ شعبه داخلی و چهار شعبه خارج ازکشور به خود اختصاص داده است.به گفته وی، بالغ بر ۳۰ هزار هیئت علمی تمام وقت و به همین میزان نیز نیمه وقت و حق التدریسی و ۴۷ هزار کارمند غیر از هیئت علمی در دانشگاه آزاد مشغول فعالیت هستند.

رییس دانشگاه آزاد اضافه کرد: در راستای طرح توسعه تحصیلات تکمیلی ظرف سه سال آینده ۱۵ هزار عضو هیئت علمی جذب می شوند که امسال پنج هزار نفر آن محقق شد و در سال ۹۶ با رسیدن به ۴۷ هزار نفر عضو تاثیر شگرف آن را در کیفیت آموزش شاهد خواهیم بود.

میرزاده همچنین گفت: تفاهم نامه تولید و ذخیره سازی مخازن دو میدان نفتی بزرگ که استخراج آنها اقتصادی نیست با دانشگاه آزاد منعقد شده تا طی دو برنامه پنج ساله توسعه تولید و ذخیره سازی این مخازن را داشته باشیم.

به گفته وی، همچنین انعقاد قراردادهای دیگری در عرصه های گاز، نفت و پتروشیمی در دست اقدام است که نشان دهنده ضریب تاثیر دانشگاه آزاد در عرصه های اقتصادی و اجتماعی کشور است.

میرزاده با تاکید مجدد بر افزایش کیفیت تحصیلات تکمیلی در سند علمی فناوری، افزود: مهمترین اولویت دانشگاه آزاد توسعه تحصیلات تکمیلی است و چون ذات آن توسعه علمی است، موظف به ارتباط با بخش های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی و تعریف نیازهای کشور هستیم.

وی بودجه دانشگاه آزاد را چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۱۰ درصد درآمدهای سالانه دانشگاه که از محل فعالیت های اقتصادی، شهریه و همچنین شرکت های دانش بنیان تامین می شود، برای تجهیزات در نظر گرفته می شود.

رییس دانشگاه آزاد بدون اشاره به آمار گفت: تاکنون مجوزهایی برای تحصیل دانشجویان خارجی در ایران داده شده است.

میرزاده همچنین گفت: دانشگاه آزاد توزیع خوبی در استان گلستان دارد به طوری که هر شهر استان دارای واحد یا مرکزی تابعه است و امروز طی دو نشستی که با نمایندگان مجلس و هیئت امنا داشتیم به تفصیل درباره برنامه های اقتصادی و اجتماعی دانشگاه بحث و مذاکره شد.

به گفته وی، با امکانات خوب دانشگاه و بخصوص تنوع گیاهی موجود در گلستان زمینه حرکت های اقتصاد دانش بنیان در استان در بخش های دارویی و صنایع تبدیلی فراهم است لذا بناداریم پارک علم و فناوری را با تامین زیرساخت های آن در منطقه ایجاد کنیم.

میرزاده ادامه داد: تعداد واحدهای دانشگاه آزاد گلستان در تحصیلات تکمیلی تاثیر داشته به طوری که چهار رشته دکترای تخصصی به ۲۹ رشته محل و ۷۱ رشته کارشناسی ارشد به ۹۴ رشته محل افزایش یافت.

وی با اعلام اینکه برای فعالیت شرکت های دانش بنیان تسهیلات بانکی با نرخ ۱۲ درصد پرداخت می شود، ادامه داد: وام ازدواج دانشجویی از ۱.۵ به ۱۰ میلیون تومان برای هر دانشجو افزایش یافت.

به گفته میرزاده، سالن های دانشگاه آزاد نیز به رایگان برای برگزاری مراسمهای ازدواج در اختیار زوج های دانشجو قرار می گیرد و طی قراردادی با شرکت های لوازم خانگی حمایت و کمک های غیرنقدی نیز صورت می گیرد.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
0
0
همین فردا پس فردا میبینیم و میشنویم که اطلاعیه زدن: پذیرش دانشجوی دکتری بدون کنکور با تسهیلات مادی
دامپزشک
آشنا
|
-
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
0
0
با سلام

استقلال و عاقبت اندیشی وزارت بهداشت را عشق است که علی رغم فشار های وارده هنوز که هنوز است جلوی افزایش جذب دانشجو و تاسیس قارچ گونه دانشکده های مربوطه را می گیرد.
خداوند سبحان لعنت کند هر کسی را که باعث سرخوردگی جوانان تحصیل کرده این مرز و بوم میشود با این پذیرش های فله ای.
نظر شما
ادامه