کد خبر: ۱۸۳۰

حکیم مهر -  تحقیقات نشان می‌دهد اغلب بیماری‌های نادر در انسان مانند برخی از سرطان‌ها در سگ‌ها دیده شده است که این خود کمک بسیاری به درمان این نوع بیماری‌ها می‌کند.

براساس اینکه اغلب بیماری‌های نادر که در انسان رخ می‌دهد در سگ‌ها نیز دیده شده است، این خود کمک بسیاری به دانشمندان می‌کند تا علت این بیماری‌ها را راحت‌تر بتوانند کشف کنند.
همچنین با مطالعه DNA این حیوانات انتظار داریم تا سریع‌تر علت ژنومی بیماری‌ها را کشف کنیم و نیز سریع‌تر راه‌هایی برای درمان بهتر بیماری سگ‌ها و نیز انسان‌ها پیدا کنیم.
این تحقیقات به‌صورت یک برنامه‌ای برای مطالعه درمان‌های واقعی سرطان‌ها در سگ‌ها و برای درک بهتر اینکه چرا بیماری‌های انسان‌ها و حیواناتی چون سگ مشترک است، طراحی شده است.
در این تحقیقات با استفاده از بزاق و نمونه‌هایی از خون و تومور سرطانی بسیاری از سگ‌ها، بسیار امید داریم که محققان بتوانند با مطالعه نتایج بدست آمده، علت سرطان‌های انسانی را مشخص کنند.
هرچند که حدود نیمی از سگ‌های مورد مطالعه در اثر سرطان مردند و بسیاری نیز در کلینیک‌های تخصصی تحت مراقبت‌اند اما امید است که بتوان به کمک این اشتراک بیماری در انسان و سگ‌های خانگی، علت برخی از سرطان‌های نادر در انسان را کشف کرد.

 

نظر شما
ادامه