کد خبر: ۱۸۰۰
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر -  مدیر‌کل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: 60 درصد (صحیح : حدود 50 درصد است!) بیماری‌های انسانی از طرف حیوانات منتقل می‌شود.

بهراد زندیه به تشریح جایگاه دامپزشکی در امر سلامت پرداخت.
وی تصریح کرد: اهمیت دامپزشکی در امر سلامت مهم‌تر از پزشکی است ولی متاسفانه این مسئله همواره با بی‌توجهی مواجه بوده است.
مدیر‌کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت سلامت در جوامع بشری تاکید کرد: اصلی‌ترین شاخصه توسعه هر کشوری بحث سلامت است و با این موضوع توسعه جوامع مورد سنجش قرار می‌گیرد.
زندیه با اشاره به جایگاه دامپزشکی خاطرنشان کرد: اهمیت دامپزشکی بیشتر در جنبه پیشگیری مهم است به نوعی که یک بیماری مشترک دام و انسان در صورت عدم پیشگیری می‌تواند در ظرف یک رزو تمام تخت‌های بیمارستانی یک شهر را اشغال کند.
مدیر‌کل دامپزشکی آذربایجان شرقی تصریح کرد: 60 درصد بیماری‌های انسانی از طرف حیوانات منتقل می‌شوند و به همین دلیل رسالت جامعه دامپزشکی در این میان بسیار مهم است ولی با این حال رشته دامپزشکی در مراحل مختلف تحصیل و اشتغال همواره با مظلومیت همراه بوده است.
زندیه با اشاره به اهمیت بیماری تب مالت در بیماری‌های مشترک انسان و دام تصریح کرد: در زمینه ریشه‌کنی این بیماری که یکی از مهم‌ترین رویکردهای این سازمان است، فعالیت‌های گسترده‌ای صورت گرفته است که با تغییر در برخی برنامه‌های پیشگیری و ریشه‌کنی، در آینده شاهد تحقق این مسئله هستیم.
وی با تاکید بر اشتغالزایی دامپزشکی تصریح کرد: میانگین بیکاری دامپزشکی در کشور بسیار پایین است و در برخی استان‌های کشور با کمبود نیروی دامپزشکی مواجه هستیم که این امر در آذربایجان با توجه به وجود مراکز دانشگاهی مرتبط با این رشته متفاوت از سایر استان‌هاست و این استان تعداد محدودی فارغ‌التحصیل دامپزشک بیکار دارد.
مدیر‌کل دامپزشکی آذربایجان شرقی افزود: میزان بیکاری در میان کاردانی‌های دامپزشکی استان نزدیک به صفر است و از این جهت کاردانی‌های دامپزشکی وضعیت بهتری از رشته‌های دکترا دارند.
وی تصریح کرد: ‌با توجه به اینکه رشته دامپزشکی از گسترده‌ترین رشته‌های دانشگاهی است، دانشجویان حین تحصیل می‌توانند یکی از گرایشات دامپزشکی را انتخاب و با مطالعه و بررسی آن زمینه اشتغال خود و رشد و توسعه کشور را فراهم کنند.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فارغ التحصيل بيكار
|
-
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۵
0
0
سلام
نفس ايشان از جاي گرم بلند ميشه.شايد منظورشان اين است كه بجاي كار در دامپزشكي كار غير مرطبط انجام ميدهند كه به اين طريق درست است ميزان بيكاري صفر مي شود. اگر واقعا توانسته است نرخ بيكاري را در اين استان پايين بياورد يك راهكاري بدهد كه ساير استان ها از آن استفاده كنند.

حامد
|
-
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۸
0
0
تعداد محدودی بیکار یعنی چقدر؟ 1000 نفر خوبه نه 2000 نفر چطور. تا کی می توان با اتکای به آمار های بداهه پردازانه ضعف های عملکردی یک مجموعه را پوشش داد. آقایان در مدت 2 سال نتوانسته اند طرح خصوصی سازی نظارت بر عرضه مواد دامی را به سرانجام مناسبی برسانند. آقای دکتر بجای این آمارهای خوشبینانه و دلخوشی های نامطمئن به داد جوانان استان آذربایجان برسید . شاغلینش از حقوق بسیار پائین 300 تا 450 هزار تومان بداد آمده اند و بیکارانشان از ...
اميد
|
-
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۹
0
0
آيا مي دانيد نامبرده هم دانشگاهي دكتر نوروزي است
مرتضوی
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۹
0
0
اره اقای دکتر زندیه همه دوستان دکتر نوروزی سر کار هستند و همه مدیر شده اند اما خیلی از دامپزشکان غیره در تبریز بی کار هستند باور نداری از معاونت بهداشت اداره کل خودتان بپرسید که چند نفر در نوبت مسوولیت فنی اسم نوشته اند .دامپزشک با 10 سال سابقه بیکاری از تبریز
-
|
-
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۹
0
0
من حاضرم این برادر بزرگوار در هر جای ایران حتی چاه بهار وسیستان برای بنده کار پیدا کنند با نصف مزایای ایشان .مشتاقانه می روم.لطفا به خودشان هم بگویید 04114442... این هم شماره مستقیم دکتر زندیه. 0914...098
نظر شما
ادامه