کد خبر: ۱۷۲۱

حکیم مهر -  رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از ابتدای طرح تشدید نظارت بر بهداشت عمومی در ایام نوروز 52 نفر از متخلفان به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.
دکتر جعفر عطارباشی در نشستی خبری در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای طرح تشدید نظارت بر بهداشت عمومی در ایام نوروز که از اسفندماه سال گذشته آغاز شده تا آخر هفته اول سال جاری و پس از انجام دو هزار و 700 مورد بازدید از اماکن تولید، ‌نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی 52 نفر از متخلفان به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: طی مدت یادشده بیش از هزار و 260 کیلوگرم مواد پروتئینی غیر بهداشتی از سطح مراکز یادشده جمع آوری شده که از این میان هزار و 200 کیلوگرم از موارد فوق معدوم شده است.

وی تعداد اکیپ های دامپزشکی استان را در جهت تامین سلامت فرآورده های خام دامی و نیز تامین امنیت غذایی زائرین و مجاورین 31 اکیپ ثابت و 23 اکیپ سیار در هر روز در سراسر استان دانست و افزود: از آغاز طرح نوروزی به 70 مورد از شکایات مردمی نیز رسیدگی شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان با ارائه آماری از کشتارگاه های طیور استان گفت: طی مدت یادشده بیش از یک میلیون قطعه طیور به وزن یک میلیون و 950 هزار کیلوگرم در کشتارگاه های طیور استان تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی کشتار شده است که از این تعداد 17 هزار قطعه به وزن 16 هزار و 900 کیلوگرم به دلیل ابتلای به برخی بیماری ها از چرخه مصرف انسانی حذف شده است.

عطارباشی کشتارگاه های دام را از دیگر اماکن تحت نظارت دامپزشکی استان دانست و افزود: از زمان آغاز طرح مذکور در اسفندماه سال قبل و تا روز پنجم فرودین ماه امسال بیش از 32 هزار راس دام سبک، هزار و 312 راس دام سنگین و 142 نفر شتر مظابق موازین شرعی و دستورالعملهای بهداشتی دامپزشکی کشتار شده که از این تعداد 20 لاشه به وزن دو هزار و 100 کیلوگرم از چرخه مصرف حذف و از ورود این مقدار به بازار مصرف جلوگیری به عمل آمده است.
 

نظر شما
ادامه