کد خبر: ۱۶۷۵۱
با حضور معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی و نیز رئیس مرکز تشخیص و مطالعات کاربردی این سازمان، همایش سراسری مسئولین آزمایشگاه های مرکزی ادارات کل دامپزشکی کشور در مشهد برگزار شد.

دکترمسعود هاشم زاده، معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در این همایش اظهار داشت: با تمام توان خود به دنبال افزایش توان و تجهیزات و نیروی متخصص حوزه تشخیصی آزمایشگاهی کشور بوده و خواستار توسعه تشکیلاتی این حوزه و بکارگیری نیروهای بیشتر در این حوزه می باشیم.

وی گفت: در حال حاضر حدود 5 درصد نیروهای سازمان دامپزشکی کشور در حوزه آزمایشگاهی فعالند که بایستی با توجه به اهمیت این حوزه، این درصد افزایش یابد و مطابق استانداردهای بین المللی رشد یابد.

دکتر هاشم زاده، استفاده از توان آزمایشگاه های بخش خصوصی و نیز آزمایشگاه های همکار را گامی موثر در توسعه خدمات رسانی حوزه تشخیص این سازمان یاد کرد و از همکاری های انجام شده در این حوزه در مرکز و استان ها قدردانی کرد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی نیز با اشاره به تاثیر فعالیت های آزمایشگاهی دراستانداردسازی محصولات و ارائه راهکارهای درمانی مناسب، یادآورشد: تمامی مباحث حوزه دامپزشکی با این بخش ارتباط مستقیم دارد و اظهار نظر آزمایشگاه ها در جهت تعیین سلامت این قسمت از فرایندهای کاری دامپزشکی بسیار با اهمیت است.

دکتر ناصر مرگان ازغدی، آزمایشگاه را فصل الخطاب تشخیص بیماری ها دانست و افزود: فعالیت های تشخیصی صورت گرفته در آزمایشگاه ها، نقطه آغازین فعالیت های درمانی و پیشگیرانه است.

یادآور می شود بیش از70 باب آزمایشگاه در بخش دولتی و 224 باب آزمایشگاه در بخش خصوصی کشور تحت نظر سازمان دامپزشکی فعالیت دارند.

 

 

نظر شما
ادامه