کد خبر: ۱۶۶۳۳

دادگاهی در مصر حکم اعدام محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین این کشور را صادر کرد.


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، همچنین دادگاه استان المنیا مصر برای ۶۸۳ نفر از طرفداران اخوان المسلمین حکم اعدام صادر کرد.
دادگاه کیفری شهر المنیا همچنین برای 16 تن از طرفدار اخوان المسلمین حکم زندان صادر کرد. این شانزده نفر به اتهام حمله به مراکز پلیس و حضور در تجمع غیرقانونی به پنج تا چهل و پنج سال زندان محکوم شدند. دادگاه المنیا همچنین برای بیست و یک نفر هم حکم پنج تا سی سال زندان صادر کرد. صدور حکم پانزده سال زندان برای بیست و دو نفر از طرفداران اخوان المسلمین از جمله دیگر احکام صادر شده در دادگاه المنیا بود. قاضی سعید صبری این احکام زندان را برای پنجاه و نه طرفدار اخوان المسلمین صادر کرد .
خبر دیگر اینکه دادگاهی در مصر حکم 492 تن از 529 فعال طرفدار هوادار محمد مرسی ، رئیس جمهور مخلوع این کشور را که ماه مارس به اعدام محکوم شده بودند ، به حبس ابد کاهش داد.

نکته جالب آن است که دکتر محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین مصر "استاد دانشکده دامپزشکی" دانشگاه بن سویف مصر بوده است.

دکتر بدیع سامی با دو لیسانس (یکی در رشته دامپزشکی و دیگری با گرایش پاتولوژی) و دکتری (PhD) پاتولوژی ،کرسی استادی پاتولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه بن سویف مصر را در اختیار دارد و عمده تحقیقات وی در زمینه پاتولوژی دستگاه تولید مثل حیوانات بوده است.

 

خبر مرتبط:

یک دامپزشک، مؤثر در تحولات اخیر مصر + عکس

 

نظر شما
ادامه