کد خبر: ۱۶۲۴

حکیم مهر -  بخشی از خدمات بهداشتی دامپزشکی خراسان شمالی با افتتاح نخستین شرکت خدمات ممیزی بهداشتی دامپزشکی به بخش خصوصی واگذار شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت دامپزشکی خراسان شمالی در حاشیه افتتاح این شرکت طی نشست خبری اظهار داشت: فعالیت نخستین شرکت خدمات ممیزی بهداشتی دامپزشکی استان در راستای اجرای اصل 44 و قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.
علی‌اکبر دلیرصحرایی افزود: با افتتاح این شرکت در خراسان شمالی، نظارت بهداشتی بر واحدهای تولید، توزیع، عرضه، نگهداری و وسایل حمل و نقل دام‌های زنده به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
وی گفت: این شرکت هم‌اکنون از وجود سه دامپزشک در ماموریت‌های کاری خود بهره‌گیری خواهد کرد و در آینده نزدیک شمار دامپزشکان خود را افزایش می‌دهد.
به گفته دلیرصحرایی نخستین شرکت خدمات ممیزی بهداشتی دامپزشکی در خراسان شمالی از این پس کار نظارت بر 44 مرکز جمع‌آوری شیر خام، 300 خودرو حمل دام زنده و منجمد و همچنین 260 واحد صنعتی مرغداری، دامداری و پرورش ماهی دارای پروانه بهداشتی را برعهده دارند.
وی با بیان اینکه شرکت‌های خدمات ممیزی بهداشتی دامپزشکی براساس اساسنامه‌ سازمان دامپزشکی و طی بازدیدهای کارشناسی، نسبت به صدور تاییدیه بهداشتی اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: دامپزشکی خراسان شمالی این آمادگی را دارد تا بخش‌های مختلف نظارتی خود اعم از تولید فرآورده‌های خام دامی و مراکز تولید و عرضه این فرآورده‌ها را به بخش خصوصی واگذار نماید.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت دامپزشکی خراسان شمالی با اذعان به اینکه خدمات شرکت‌های ممیزی بهداشتی دامپزشکی سبب ارتقای سطح خدمات در جامعه و شهروندان می‌شود، اظهار داشت: البته این موضوع سبب اجرای نظارت‌های دقیقتر دامپزشکی نخواهد شد و این مرکز نظارت‌های خود را بر تولید، عرضه، توزیع و نگهداری فرآورده‌ها افزایش می‌دهد.
وی در ادامه با اشاره به نظارت‌های بهداشتی در خصوص کشتار دام اظهار داشت: براین اساس 65 هزار راس دام سبک و سنگین طی امسال با نظارت کارشناسان دامپزشکی در سطح خراسان شمالی کشتار شده‌اند.
دلیرصحرایی تصریح کرد: از این تعداد دام کشتار شده 2 هزار و 600 تن گوشت قرمز استحصال شده است.
وی همچنین نظارت بر کشتار 3 میلیون و 100 هزار قطعه طیور در بجنورد را از دیگر اقدامات اداره نظارت بر بهداشت دامپزشکی خراسان شمالی برشمرد و گفت: هم‌اکنون یک واحد کشتار طیور در مرکز استان خدمات می‌دهد.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت دامپزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: طی امسال 54 تن شیر غیربهداشتی و همچنین 11 تن گوشت سفید و قرمز غیربهداشتی کشف، ضبط و معدوم شدند.
وی تصریح کرد: در همین مدت 202 مورد پرونده تخلفات بهداشتی مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.
دلیرصحرایی همچنین شمار تخلفات بهداشتی این مراکز را یک هزار و 31 تخلف بهداشتی عنوان کرد.
وی اظهار داشت: چهار مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در خراسان شمالی نیز به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی پلمب شدند.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی از عموم مراکز خواست تا نسبت به رعایت مسائل بهداشتی توجه کرده و شهروندان در صورت برخورد با هرگونه تخلف، موضوع را به ادارات دامپزشکی سطح استان گزارش کنند.

 

نظر شما
ادامه