کد خبر: ۱۶۲۱

حکیم مهرحجت الاسلام دکتر دغاغله نماینده ولی فقیه در سازمان شیلات ایران در گفتگو با نشریه حکیم مهر ضمن تشریح روند تحصیل خود در حوزه علمیه قم و دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز به سؤالات مختلف پاسخ داد.
وی از سابقه خود در جهاد دانشگاهی ، تحصیل در رشته پزشکی و تدریس همزمان دامپزشکی ، معارف اسلامی و اخلاق در سالهای قبل هم گفت و به مرور فعالیتهای خود در اداره کل دامپزشکی خوزستان بعنوان دامپزشک پرداخت.
دکتر دغاغله از دکتر نوری به عنوان بهترین استاد خود در زمان تحصیل در رشته دامپزشکی نام برد و مشغله اصلی امروزه خود را تحقیق در زمینه حلال و حرام بودن آبزیان و موضوع شناسی علمی آن عنوان کرد.

 


حجت الاسلام دغاغله تدریس اخلاق دامپزشکی در دانشکده ها را ضروری دانست و با ذکر داستانی از زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در برخورد با یک سگ و توله‌هایش به تبیین نگاه اسلام به حقوق حیوانات پرداخت.
وی از خاطرات حضور خود در تیم فوتبال باشگاه نیرو در اهواز و لیگ دسته سه و علاقه خود به شعر و نقاشی در میان رشته‌های مختلف هنر هم گفت و یادی هم از سفر به برزیل کرد.
دکتر دغاغله به دامپزشکان جوان تازه فارغ التحصیل توصیه کرد اول همت اصلی خود را درک درد مردم و فعالیت و تلاش در جهت کاهش آن قرار دهند و ضمن داشتن وجدان کاری سپس به فکر امور مالی باشند.


مشروح این گفتگوی جالب در تعطیلات عید نوروز به بینندگان محترم نشریه حکیم مهر تقدیم خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه