کد خبر: ۱۵۷۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهردانشمندان به طور مداوم در حال تحقیق بر روی اثرات سوء ناشی از مصرف آفت‌کش‌ها و پیامد آن در مواجهه انسان با زنواستروژن‌ها هستند. محققان تاکنون درباره اثرات سرطانزایی زنواستروژن‌هایی نظیر لیندین (Lindane) ، DDT  ، bisphenol A (مونومر برخی پلاستیک‎ها که در بعضی از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف و پوشش داخلی قوطی کنسرو استفاده می‌شود) و غیره که سبب بهم خوردن تعادل هورمونی بدن و ایجاد اثرات شبیه استروژن ‎‌می‌شوند هشدار داده‌اند و یکی از مهمترین نگرانی‌ها درباره زنواستروژن ها ، اثر سرطانزایی آنها در بروز سرطان پستان بانوان است.

در این راستا دکتر محمدکاظم کوهی عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران کتابی درباره رابطه زنواستروژن‎ها با سرطان پستان به رشته تحریر درآورده که این کتاب به زبان انگلیسی در 132 صفحه توسط انتشارات VDM Verlag Dr. Müller منتشر شده و در سایت آمازون به آدرس زیر قابل دسترسی است :

http://www.amazon.com/XENOESTEROGENS-mechanism-action-breast-cancer/dp/3639190807/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=books&qid=1267868823&sr=8-3

دکتر کوهی دانش‌آموخته دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و عضو هیأت علمی این دانشکده است که دوره‌های تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه هامبورگ با تمرکز بر موضوع کتاب اخیر خود طی نموده است.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر علی رسولی
|
-
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۹
0
0
ضمن عرض تبریک خدمت همکار ارجمند جناب آقای دکتر کوهی برای انتشار این کتاب، موفقیت بیشتر ایشان را خواهانم.
علي پور
|
-
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۱
0
0
بسيار خوشحال شدم كه ايشان اين موفقيت را كسب كردند او به گردن ما دانشجويان آن سال .... خيلي حق دارد
عليرضا دوران
|
-
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۲
0
0
به عنوان يك ايراني به داشتن چنين سرمايه هاي علمي بزرگي كه دركشورعزيزمان داريم،افتخارمي كنم.
جناب دكتر،اميدوارم هرروزموفقتر شويد.
نظر شما
ادامه